Čtvrtý ročník grantového programu KB Nastartujte se zná vítěze

Tisková zpráva

V Praze, 16. listopad 2016 – Již čtvrtý ročník grantový program Komerční banky pro mladé a začínající podnikatele „Nastartujte se“ zná letošní vítěze. Odborná porota vybrala z 30 přihlášených podnikatelských plánů jako nejlepší projekt Matemág - Radost z matiky. Matemág je příběhová výuková hra pro tablety, určená dětem v první a druhé třídě základních škol. Cílem hry je pomáhat dětem rozvíjet matematické dovednosti zábavnou formou. Na realizaci svého podnikatelského záměru získá autor projektu Matemágu od Komerční banky finanční grant ve výši 300 tisíc Kč.

Druhé místo a finanční podporu 100 tisíc Kč získal projekt eParkomat, který přináší unikátní řešení a pomáhá řidičům najít dostupné parkování pomocí technologie umělé inteligence. Bronzovou příčku s finanční odměnou 50 tisíc Kč obsadily tyčinky SENS Foods vyráběné z cvrččí mouky. Cenu veřejnosti a finanční grant 50 tisíc Kč získal projekt „Kurz efektivní reklamy“. Vítězové obdrželi ceny i od partnerů projektu - CEE Attorneys Tomíček Legal; Sečteno,-; PERFORMIA; Antecom; Webmium.cz a iPodnikatel.

"Nevyhráli jsme jen my jako TechSophia, ale především vize, že se děti mohou učit s radostí. Díky vzdělání si pak stvoří takovou budoucnost, se kterou budou spokojeny. Finance z výhry budou plně využity na vývoj hry Matemág postavené na Hejného metodě výuky matematiky. Konkrétně bychom například rádi zapracovali systém zpětné vazby pro rodiče a umožnili jim větší zapojení. Sledovat a podpořit projekt můžete na www.matemag.cz," uvedl designer hry Tomáš Sýkora ze společnosti TechSophia s.r.o.

Grantovým programem „NASTARTUJTE SE“ chce Komerční banka spolu s Asociací malých a středních podniků a živnostníků ČR (AMSP ČR) usnadnit rozjezd podnikání mladým. Projekt navazuje na dlouhodobou spolupráci obou partnerů na projektu Svou cestou – Young Business, jehož cílem je podpořit a inspirovat mladé lidi k podnikání.

„Těší mě zájem mladých lidí rozjet svůj vlastní byznys a jejich originální nápady, se kterými chtějí uspět v náročném podnikatelském prostředí. Co mě však na letošním ročníku programu Nastartujte se nejvíce překvapilo, je silný potenciál přihlášených projektů uspět na zahraničních trzích a odvaha jejich autorů tuto výzvu vyslyšet. Určitě u nás v tomto směru naleznou potřebnou podporu,“ uvedl Leoš Souček, zástupce výkonného ředitele pro Marketing a Komunikaci v Komerční bance.

„I tento ročník potvrzuje, že nastupující generaci podnikatelů nechybí kreativita. Nastartujte se si získává u mladých lidí mimořádnou oblibu a mě osobně těší, že se nebojí přicházet s opravdu neotřelými nápady. Letošní vítěz mě opět nadchnul. Vzbudit zájem o matematiku a překlopit navíc myšlenku do podnikatelského záměru je skutečně originální,“ shrnuje předseda představenstva AMSP ČR Karel Havlíček.

„Nastartujte se“ je program Komerční banky a Asociace malých a středních podniků a živnostníků ČR podporující začínající podnikatele. Na webové stránce www.nastartujtese.cz najdou zájemci o podnikání řadu návodů a rad pro podnikání, inspirativních příběhů a videí, start-up market, ve kterém své výrobky nabízejí účastnící projektu a zajímavý blog s rozhovory se začínajícími podnikateli. Registrací na portálu pak získají možnost využít zvýhodněné nabídky partnerů programu.