Komerční banka spouští bezkontaktní platby přes chytrý telefon a novou generaci mobilního bankovnictví

Tisková zpráva

V Praze, 24. srpen 2016 – Komerční banka ve spolupráci se společnostmi Visa a Worldline startuje moderní způsob bezkontaktních plateb prostřednictvím mobilního telefonu – MojeMobilní karta. Technologii HCE1 pro bezkontaktní mobilní platby představila společnost Visa na veletrhu Mobile World Congress (MWC) 2015 v Barceloně. Možnost bezpečných a pohodlných plateb prostřednictvím mobilního telefonu budou moci využívat klienti Komerční banky s nainstalovanou aplikací Mobilní banka na přístrojích s operačním systémem Android verze 4.4 KitKat nebo vyšší a NFC2.

„Jsme přesvědčeni, že bezkontaktní platby mobilním telefonem jsou dalším logickým a evolučním krokem v bezhotovostních platbách, který si čeští klienti rychle oblíbí,“ uvedl Mojmír Prokop, manažer Distribučních kanálů a Customer Intelligence Komerční banky. Jak dále doplnil: „Naše řešení je odlišné od toho, které je již na trhu dostupné. Díky implementaci platební funkce přímo v aplikaci Mobilní banka získají naši klienti možnost správy platební karty v mobilu. Můžou si například zvolit částku, od které je nutné pro platby u obchodníků mobilní kartou zadávat PIN a sami si tím zvolit svoji hranici mezi komfortem a bezpečností.“

„Češi jsou v rámci Evropy absolutní jedničkou v bezkontaktním placení a možnost pohodlných plateb mobilem je dalším krokem, jak jim zpříjemnit nakupování. Doba se zrychluje a chytré telefony jsou nedílnou součástí našeho života. Právě proto jednoduchost a pohodlnost plateb mobilem do budoucna docela určitě zajistí jasnou preferenci podobných řešení před ostatními,“ říká Marcel Gajdoš, regionální manažer Visa pro Českou republiku a Slovensko.

„Společnost Worldline je velice hrdá na to, že si ji Komerční banka zvolila jako partnera pro poskytování mobilních NFC plateb. Vnímáme to jako další důkaz naší vysoké konkurenceschopnosti ve východní Evropě,“ uvedl Wolf Kunisch, ředitel pro Financial Processing & Software Licensing a region střední a východní Evropy ve společnosti Worldline. „Řešení společnosti Worldline, které je certifikováno společností VISA, vychází z digitalizace osobních a platebních údajů a jejich následné použití v zařízeních se systémem Android. Řídí také zabezpečené ověřování uživatelovy identity a bezpečné uložení osobních a platebních údajů do digitální peněženky. Digitální peněženka využívá komponent našeho vlastního řešení, které se nazývá WL Trusted Authentication. Jsme přesvědčeni, že si placení mobilem pomocí naší technologie klienti Komerční banky oblíbí,“ dodal Wolf Kunisch.

Hlavní výhodou platformy HCE je, kromě bezpečnosti a jednoduchosti, i to, že funguje zcela nezávisle na mobilních operátorech. Odpadá tedy potřeba žádat u svého operátora o novou NFC SIM kartu, jako je tomu u konkurenčního řešení, nebo dokupovat jakákoli přídavná zařízení k mobilnímu telefonu.

Další předností oproti již fungujícímu systému u konkurence je skutečnost, že karta je součástí aplikace pro mobilní bankovnictví (klient tedy nemusí stahovat žádnou další aplikaci), což umožňuje rychlé a jednoduché nastavení a ovládání karty (změna PIN, nastavení změněné klávesnice pro větší bezpečnost, limity placení s a bez PIN, vibraci při platbě, design atd.). Kartu si může uživatel zobrazit na ploše telefonu pomocí tzv. widgetu. Ten složí zároveň jako jeden ze čtyř způsobů, jakými lze kartou v mobilu platit.

Limity na kartě si klient bude moci nastavit stejné jako na debetní kartě. PIN pro potvrzení platby zadává držitel mobilní karty na svém mobilním zařízení.

Zájemce o mobilní kartu si stáhne z Google Play novou verzi aplikace Mobilní banka od Komerční banky (pokud již nemá aplikaci nainstalovanou) a v internetovém bankovnictví MojeBanka nebo na pobočce si požádá o založení produktu MojeMobilní karta. Po obdržení platební karty do mobilu následuje aktivační proces, který je intuitivní a kdokoliv jej zvládne během několika minut. Platba mobilem je založena na obdobné technologii jako platba bezkontaktní kartou, a proto je možné platit na všech existujících bezkontaktních terminálech, které v ČR tvoří již více než 70 %.

MojeMobilní karta je představována ve spolupráci se společností Visa, která umožňuje partnerům rozšiřovat dostupnost plateb v nových chytrých zařízeních, jako jsou mobily, tablety nebo hodinky. Nová specifikace výrazně zjednodušuje systém mobilních plateb a umožňuje bankám zavést moderní a inovativní platební produkt ve výrazně kratším čase.

Mobilní banka nové generace

Nová aplikace Komerční banky pro mobilní bankovnictví Mobilní banka přináší kromě nového designu i řadu dalších novinek. Jednou ze zásadních změn je intuitivnější ovládání, na které jsou uživatelé zvyklí podle používaného operačního systému v jejich telefonu. Vznikly tak dvě samostatné verze pro iOS a Android. Tím se zrychlilo, i zjednodušilo, zadávání běžných bankovních operací. Například u zadání platebního příkazu až o dvě třetiny.

Důležitou novinkou z pohledu klientů je přehled o zůstatku na účtu, který si klient může nastavit na úvodní stránku telefonu (lišta, widget) s možností jeho jednoduchého zakódování. Nově se všechny produkty zobrazují na jedné obrazovce. Doplněna je správa trvalých příkazů a inkas, načtení plateb z QR kódu, také přehled neprovedených plateb a možnost zadávat SEPA platby a platební příkazy v rámci ČR v režimu Expres. Součástí je i přehled a administrace platebních karet – nastavení limitů, povolení a blokace plateb na internetu, změna telefonního čísla ke kartě.

Výhodné je i zobrazení produktů dceřiných společností – stavebního spoření od Modré pyramidy a životního pojištění od Komerční pojišťovny. Prostřednictvím aplikace je možné sjednat schůzku s bankovním poradcem. Stačí si vybrat vhodný termín a schůzku jednoduše uložit. Schůzku klient uvidí ve svém kalendáři.

U klientů, kteří již aplikaci Mobilní banka používají, dojde k automatické přeinstalaci na novou aplikaci. Klienti se budou moci přihlásit se svým původním heslem. Veškeré nastavení, které měl klient v původní aplikaci, bude zachováno i v nové verzi. V případě jakýchkoli nejasností nebo dotazů doporučujeme klientům obrátit se na informační linku nebo svého osobního bankéře.

1) HCE (Host Card Emulation) – uložení emulované platební karty v zabezpečeném prostředí vydavatele karty se vzdáleným přístupem k ní prostřednictvím mobilního zařízení vybaveného technologií NFC
2) NFC (Near Field Communication) – technologie bezdrátové rádiové komunikace na velmi krátkou vzdálenost (do 4 cm)