Služba MojePlatba umožňuje jednoduše a bezpečně platit za služby prostřednictvím internetového portálu Pražské energetiky. Pražské energetice přináší MojePlatba okamžitou informaci o provedení platby a garanci provedení úhrady ze strany Komerční banky.

Službu MojePlatba může používat více než 500 tisíc klientů Komerční banky, kteří využívají aplikaci internetového bankovnictví MojeBanka. Díky moderní službě nemusejí klienti ani internetoví obchodníci zakládat účty u třetích stran, které poskytují platební služby na internetu.

"Od začátku zavedení služby MojePlatba patřila Pražská energetika mezi společnosti, které provádění plateb umožnily," uvedl Zdeněk Mojžíšek, výkonný ředitel pro marketing Komerční banky. "Díky oboustranné podpoře služby očekáváme, že se počet klientů využívajících tuto možnost úhrady bude rychle zvyšovat, mimo jiné i díky jednoduché implementaci služby a garanci provedení úhrady," doplnil Zdeněk Mojžíšek.

Úhrada prostřednictvím služby MojePlatba trvá jen několik vteřin. Uživatel se rozhodne provést platbu a jako platební prostředek zvolí službu MojePlatba. Systém PRE sestaví platební příkaz a šifrovaným spojením zavolá internetové stránky služby MojePlatba. Zákazník vyplní přihlašovací údaje do aplikace internetového bankovnictví MojeBanka a zobrazí se mu již sestavený platební příkaz z údajů, které byly předány obchodníkem. Klient platbu pouze potvrdí a následně je přesměrován zpět na stránky PRE, kde se zobrazí informace o provedení úhrady.

"Velkou výhodou služby MojePlatba je fakt, že klient při úhradě pouze schvaluje již sestavený příkaz k úhradě. Nemusí tak složitě vyplňovat jakékoli údaje či variabilní symboly. Nehrozí tak, že se klient splete a obchodník nebude moci platbu za zboží identifikovat ve svém systému," uvedl Mojmír Prokop, vedoucí přímého bankovnictví KB.

"Propojením naší aplikace Můj zákaznický účet (PRE) a MojePlatba.cz (KB) lze platit za elektřinu jednoduše, bezpečně a velmi pohodlně. Náš zákazník tak získá rychlý a jednoduchý platební způsob přes internet a další nezanedbatelné výhody," dodává Petr Holubec, tiskový mluvčí Pražské energetiky.

K zúčtování plateb prostřednictvím aplikace MojePlatba dochází okamžitě. Pokud má obchodník účet u Komerční banky, obdrží platbu na svůj účet během několika minut (nebo v zákonné lhůtě na účet u jiné banky). Platba je pro obchodníka garantovaná - Komerční banka provádí blokaci prostředků na účtu klienta i v případě, že není možné provést okamžitý převod (například v době nočního zpracování dat nebo o víkendu).

Platební prostředí MojePlatba je klientům důvěrně známé, neboť je založeno na internetovém bankovnictví MojeBanka. Odbourává tak časté obavy spotřebitelů z bezpečnosti placení na internetu. Velkou výhodou pro partnery je také fakt, že zavedení možnosti platit prostřednictvím systému MojePlatba nevyžaduje zbytečně rozsáhlé zásahy do IT systémů internetových obchodníků.

Komerční banka je jednou z nejefektivnějších univerzálních bank ve střední Evropě. Poskytuje klientům komplexní služby v oblasti drobného, podnikového a investičního bankovnictví. Na 8 790 zaměstnanců skupiny Komerční banky obsluhuje 1 619 000 klientů, kteří mohou využít rozsáhlé sítě 391 obchodních míst v celé České republice. KB nyní provozuje 666 bankomatů. Více než 940 000 klientů využívá jeden z kanálů přímého bankovnictví.

KB je součástí skupiny Société Générale, která je jednou z největších bankovních skupin v eurozóně (podle tržní kapitalizace). Jejích 151 000 zaměstnanců obsluhuje na celém světě 30 miliónů individuálních klientů.

Skupina Pražská energetika (PRE) se sídlem v Praze je se svými 702 000 zákazníky třetím největším dodavatelem elektřiny v České republice. V současné době zaměstnává téměř 1400 zaměstnanců; svým zákazníkům dodává ročně cca 6,2 TWh elektřiny a v roce 2008 dosáhla obratu více než 19 mld. korun.

Základní aktivity se soustřeďují na prodej elektřiny, obchodování s elektřinou, její distribuci a doplňkové energetické služby.