Komerční banka získala významné ocenění společnosti Gartner

Tisková zpráva

Komerční banka zvítězila v mezinárodní soutěži Gartner Business Inteligence Excellence Award pořádané nezávislou analytickou společností Gartner pro region, který zahrnuje Evropu, Blízký východ a Afriku. Cenu za nejlepší řešení z oblasti business intelligence získala KB na slavnostním vyhlášení 1. února 2010 v Londýně jako historicky první středoevropská společnost.

Business Intelligence se v KB rozvíjí již více než deset let, poskytuje služby v oblasti zpracování informací pro podporu efektivního řízení a rozhodování pro všechny stupně řízení, tj. od vrcholového managementu až po bankovní poradce na pobočkách. V současné době rozšiřuje své služby v rámci celé skupiny KB. Klíčové pro tyto služby je kvalita, důvěryhodnost, transparentnost a flexibilita.

"Není pro mne těžké podporovat BI, neboť jsem přesvědčen, že bez něj by banka dnes nebyla tak úspěšná, jako je. Toto ocenění je fantastický milník pro BI, ale znamená také, že je spousta práce před námi. Vždy je těžší se na vrcholu udržet, než na něj vyšplhat," uvedl výkonný ředitel pro strategii a finance Pavel Čejka.

"Příspěvky přihlášené do soutěže byly letos vysoce kvalitní," uvedl ředitel výzkumu ve společnosti Gartner Neil Chandler a dodal: "Komerční banka vynikla, neboť velmi jednoznačně prokázala, jakým způsobem je schopna využívat technologii k dosahování kvantifikovatelných obchodních přínosů. Ukázala také, že BI neznamená jednorázovou investici - tato transformace probíhala po dobu několika let."

Cílem Gartner Business Inteligence Excellence Award je podpořit kvalitní business inteligence řešení a úspěšné projekty z oblasti performance managementu. Soutěž se koná střídavě v Severní Americe a v Evropě a je určena firmám a organizacím z řad koncových uživatelů.

Komerční banka je jednou z nejefektivnějších univerzálních bank ve střední Evropě. Poskytuje klientům komplexní služby v oblasti drobného, podnikového a investičního bankovnictví. Celkem 8 843 zaměstnanců skupiny Komerční banky obsluhuje více než 2,7 milionu klientů, kteří mohou využít rozsáhlé sítě 398 obchodních míst v celé České republice. KB nyní provozuje 682 bankomatů. Více než 972 000 klientů využívá jeden z kanálů přímého bankovnictví.

KB je součástí skupiny Société Générale, která je jednou z největších bankovních skupin v eurozóně (podle tržní kapitalizace). Jejích 163 000 zaměstnanců obsluhuje na celém světě více než 30 miliónů individuálních klientů.