Hlavní výhodou platformy HCE je, kromě bezpečnosti a jednoduchosti, i to, že funguje zcela nezávisle na mobilních operátorech. Odpadá tedy potřeba žádat u svého operátora o novou NFC SIM kartu, jako je tomu u konkurenčního řešení, nebo dokupovat jakákoli přídavná zařízení k mobilnímu telefonu.
Další předností oproti již fungujícímu systému u konkurence je skutečnost, že karta je součástí aplikace pro mobilní bankovnictví (klient tedy nemusí stahovat žádnou další aplikaci), což umožňuje rychlé a jednoduché nastavení a ovládání karty (změna PIN, nastavení změněné klávesnice pro větší bezpečnost, limity placení s a bez PIN, vibraci při platbě, design atd.). Kartu si může uživatel zobrazit na ploše telefonu pomocí tzv. widgetu. Ten složí zároveň jako jeden ze čtyř způsobů, jakými lze kartou v mobilu platit.
Limity na kartě si klient bude moci nastavit stejné jako na debetní kartě. PIN pro potvrzení platby zadává držitel mobilní karty na svém mobilním zařízení.
Zájemce o mobilní kartu si stáhne z Google Play novou verzi aplikace Mobilní banka od Komerční banky (pokud již nemá aplikaci nainstalovanou) a v internetovém bankovnictví MojeBanka nebo na pobočce si požádá o založení produktu MojeMobilní karta. Po obdržení platební karty do mobilu následuje aktivační proces, který je intuitivní a kdokoliv jej zvládne během několika minut. Platba mobilem je založena na obdobné technologii jako platba bezkontaktní kartou, a proto je možné platit na všech existujících bezkontaktních terminálech, které v ČR tvoří již více než 70 %.
MojeMobilní karta je představována ve spolupráci se společností Visa, která umožňuje partnerům rozšiřovat dostupnost plateb v nových chytrých zařízeních, jako jsou mobily, tablety nebo hodinky. Nová specifikace výrazně zjednodušuje systém mobilních plateb a umožňuje bankám zavést moderní a inovativní platební produkt ve výrazně kratším čase.
Mobilní banka nové generace
Nová aplikace Komerční banky pro mobilní bankovnictví Mobilní banka přináší kromě nového designu i řadu dalších novinek. Jednou ze zásadních změn je intuitivnější ovládání, na které jsou uživatelé zvyklí podle používaného operačního systému v jejich telefonu. Vznikly tak dvě samostatné verze pro iOS a Android. Tím se zrychlilo, i zjednodušilo, zadávání běžných bankovních operací. Například u zadání platebního příkazu až o dvě třetiny.
Důležitou novinkou z pohledu klientů je přehled o zůstatku na účtu, který si klient může nastavit na úvodní stránku telefonu (lišta, widget) s možností jeho jednoduchého zakódování. Nově se všechny produkty zobrazují na jedné obrazovce. Doplněna je správa trvalých příkazů a inkas, načtení plateb z QR kódu, také přehled neprovedených plateb a možnost zadávat SEPA platby a platební příkazy v rámci ČR v režimu Expres. Součástí je i přehled a administrace platebních karet – nastavení limitů, povolení a blokace plateb na internetu, změna telefonního čísla ke kartě.
Výhodné je i zobrazení produktů dceřiných společností – stavebního spoření od Modré pyramidy a životního pojištění od Komerční pojišťovny. Prostřednictvím aplikace je možné sjednat schůzku s bankovním poradcem. Stačí si vybrat vhodný termín a schůzku jednoduše uložit. Schůzku klient uvidí ve svém kalendáři.
U klientů, kteří již aplikaci Mobilní banka používají, dojde k automatické přeinstalaci na novou aplikaci. Klienti se budou moci přihlásit se svým původním heslem. Veškeré nastavení, které měl klient v původní aplikaci, bude zachováno i v nové verzi. V případě jakýchkoli nejasností nebo dotazů doporučujeme klientům obrátit se na informační linku nebo svého osobního bankéře.
1) HCE (Host Card Emulation) – uložení emulované platební karty v zabezpečeném prostředí vydavatele karty se vzdáleným přístupem k ní prostřednictvím mobilního zařízení vybaveného technologií NFC
2) NFC (Near Field Communication) – technologie bezdrátové rádiové komunikace na velmi krátkou vzdálenost (do 4 cm)