U chytrého inkasa od Komerční banky nemusí klienti již nic vyplňovat, protože ve svém internetovém nebo mobilním bankovnictví budou mít připravené předvyplněné povolení inkasa (na základě informací od příjemce inkasa), které bude stačit pouze zkontrolovat a autorizovat. Pokud si klient zapomene zřídit povolení inkasa, obdrží při prvním inkasování oznámení, že nemá nastavené povolení inkasa. Na zřízení povolení inkasa bude mít až pět pracovních dnů. Klient navíc získá možnost autorizovat a kontrolovat každé inkaso zvlášť, aby měl dokonalý přehled o odchozích platbách ze svého účtu.
V případě neprovedení inkasa obdrží klient detailní informace o důvodech neprovedené platby (např. nedostatek finančních prostředků na účtu) a bude mít až pět dnů na jejich doplnění na svůj účet nebo na jinou změnu v povolení inkasa, aby se inkaso mohlo v pořádku provést.