Klienti KB si budou moci snadno zobrazit své účty z České spořitelny a Air Bank

Tisková zpráva

Klienti Komerční banky, kteří mají účty u České spořitelny nebo Air Bank, si budou moci tyto účty propojit jak s internetovým bankovnictvím MojeBanka, tak i s Mobilní bankou KB. V první fázi bude možné kontrolovat zůstatek a transakční historii, následovat bude možnost aktivního zadávání plateb.

„Intenzivně pracujeme na tom, aby naši klienti mohli, po přihlášení do internetového nebo mobilního bankovnictví, vidět stav a pohyby na účtech vedených i u dalších bank, nejprve u České spořitelny a Air Bank. Komerční banka tyto služby přináší jako první v České republice zároveň v internetovém bankovnictví i v mobilu. Napojení dalších bank již připravujeme. V příštím roce bychom chtěli učinit další významný krok, který klientům umožní přímo přes digitální aplikace KB zadávat platby ze svých účtů u připojených bank a rozšíření těchto služeb i pro naše firemní klienty.“ uvedl Martin Sládeček, Open Banking Manager.

Kromě možnosti mít pod kontrolou své účty vedené v jiných bankách, brzy umožníme našim klientům i využívat služby KB prostřednictvím aplikací a služeb třetích stran (např. FinTech) prostřednictvím tzv. API služeb v souladu s evropskou regulací PSD2.

FinTech služby nemusí vždy konkurovat bankám, ale z pohledu našich klientů jsou vítaným oživením běžných bankovních služeb, a proto usilovně připravujeme různá partnerství mezi KB a FinTech společnostmi a ve smyslu otevřeného bankovnictví s nimi realizujeme společný ekosystém služeb na platformě banky. Komerční banka například již v březnu zahájila spolupráci se společností Fakturoid a představila službu pro podnikatele v oblasti online fakturace a plateb. Do budoucna bude Komerční banka v tomto trendu pokračovat. Internetové a mobilní bankovnictví se stává bezpečnou bránou i do jiných než čistě finančních služeb.