Inovace Komerční banky vítězí v celosvětové síti Société Générale

Všechny tiskové zprávy Úterý, 19. 3. 2013

V Praze, 19. březen 2013 – Inovace Komerční banky vítězí nejen u klientů, ale také v interním srovnání napříč celosvětovou sítí Société Générale. V pravidelné soutěži Group Innov'Trophies porovnala porota 1 200 inovačních projektů a 27 z nich nominovala do nejužšího finále. Tři finálové projekty patří mezi loňské inovace Komerční banky.

Letošní ročník Group Innov'Trophies byl pro Komerční banku jedním z nejúspěšnějších v historii. Mezi nejlepší inovace skupiny Société Générale byly vybrány tyto inovace:

Videobankéř

  • Služba Videobankéř umožní klientům spojit se online s bankovními poradci KB, kteří doporučí nejlepší produkt a pomohou vyplnit online žádost o účet. Pro využití služby není třeba instalovat zvláštní program ani si předem objednávat čas virtuální schůzky. Služba je dostupná online 24 hodin denně.

Risk Akademie

  • Interní program Komerční banky pro vzdělávání zaměstnanců v oblasti řízení rizik. Program je koncipován jako „celoživotní“ a zahrnuje sérii prezenčních a e-learningových školení zaměřených na zdokonalení znalostí a dovedností v oblasti risku.

Mobilní a QR platby

  • Mobilní platby představují snadné řešení pro úhrady za zboží a služby. Platební kartu má klient integrovánu ve svém mobilním telefonu, buď přímo na SIM kartě, nebo v případě iPhone v přídavném ochranném rámečku. Platit pak může na všech místech, kde jsou přijímány běžné plastové bezkontaktní karty pouhým přiblížením telefonu k platebnímu terminálu.
  • Platby prostřednictvím QR kódů pro mobilní telefony jsou progresivní inovací, která významně zjednodušuje běžné platby klientů. Stačí jednoduše vyfotit QR kód na faktuře či vyúčtování služeb a aplikace jej převede do předvyplněného platebního příkazu, jehož odeslání klient pouze potvrdí. Příkaz k úhradě lze touto cestou realizovat za několik vteřin.

Projekt Mobilní a QR platby získal v rámci finálového hodnocení hned dvě ceny: byl zvolen jako druhá nejlepší inovace odbornou porotou a jako nejlepší inovace v hlasování klientů Société Générale.

„Platby pomocí QR kódů jsou v České republice novinkou, a přesto si již získaly nemalý zájem klientů. Čtvercové kódy se stále častěji objevují na stránkách internetových obchodů, vyúčtováních od telekomunikačních firem i dalších společností. Komerční banka je jednou z prvních bank, která podobnou podporu QR kódů zavedla, a klienti to ve svém hodnocení právem ocenili,“ uvedl Mojmír Prokop, manažer odboru Multichannels.