Internetové bankovnictví využívá již více než 700 tisíc klientů Komerční banky

Všechny tiskové zprávy Pondělí, 8. 3. 2010

Praha, 8. březen 2010 – Počet uživatelů internetového bankovnictví MojeBanka vzrostl ke konci roku 2009 meziročně o 20,7 % na 703 500 osob. Prostřednictvím všech kanálů přímého bankovnictví uskutečnili v roce 2009 klienti Komerční banky více než 96 mil. transakcí (nárůst 2 %).

Internetové bankovnictví MojeBanka, jehož doplňkovou součástí je také Expresní linka Plus, sjednalo ke svému účtu v roce 2009 nově 120 tisíc klientů KB. Celkem realizovali přes internet 46,2 mil. transakcí (meziročně +11,5 %) v objemu 6 710 miliardy Kč.

"Internetové bankovnictví se stalo bez nadsázky pevnou součástí života našich klientů. Kromě rostoucího počtu uživatelů a transakcí o tom vypovídá také fakt, že stále více klientů zadává své bankovní operace večer po práci, o víkendech nebo třeba při sledování olympiády," uvedl Mojmír Prokop, vedoucí přímého bankovnictví Komerční banky. Jak doplnil, například v průběhu hokejového duelu Čechů proti reprezentaci Slovenska zadali přes internet klienti Komerční banky 12 999 transakcí v souhrnném objemu takřka 1,7 miliardy korun.

Druhým nejoblíbenějším kanálem přímého bankovnictví se stalo PC bankovnictví využívané firemními klienty KB (služby Profibanka, Přímý kanál a Multicash). Tímto kanálem zadali uživatelé v loňském roce 44,8 mil. transakcí (meziročně pokles o 4 %). Pokles počtu transakcí u aplikací využívaných firemními klienty přitom souvisí především s nižší ekonomickou aktivitou klientů v období ekonomické recese - počet klientů využívajících tuto službu totiž zůstal v porovnání s rokem 2008 konstantní.

Vůbec největší procentuální nárůst zaznamenaly v roce 2009 transakce přes aplikaci Mobilní banka v mobilních telefonech klientů KB. Uživatelé zadali přes klávesnici mobilního telefonu celkem 140 tisíc transakcí (meziročně +41,2 %). I přes dynamický nárůst však zůstává mobilní bankovnictví nadále nejméně významným kanálem přímého bankovnictví - na celkovém počtu transakcí přímého bankovnictví se podílí přibližně 0,15 %.

Počet transakcí realizovaných prostřednictvím některé ze služeb přímého bankovnictví KB každoročně narůstá. Zatímco v roce 2004 zadali klienti KB bez pobočky necelých 75 milionů transakcí, v roce 2007 to již bylo více než 90 mil. transakcí. V letošním roce tak bude Komerční banka se svými klienty atakovat hranici 100 mil. transakcí zadaných online prostřednictvím přímého bankovnictví.

Komerční banka je jednou z nejefektivnějších univerzálních bank ve střední Evropě. Poskytuje klientům komplexní služby v oblasti drobného, podnikového a investičního bankovnictví. Celkem 8 815 zaměstnanců skupiny Komerční banky obsluhuje více než 2,7 milionu klientů, kteří mohou využít rozsáhlé sítě 398 obchodních míst v celé České republice. KB nyní provozuje 685 bankomatů. Více než 984 000 klientů využívá jeden z kanálů přímého bankovnictví.

KB je součástí skupiny Société Générale, která je jednou z největších bankovních skupin v eurozóně (podle tržní kapitalizace). Jejích 163 000 zaměstnanců obsluhuje na celém světě více než 30 miliónů individuálních klientů.