Nejdříve byste měli mít e-shop nebo webovou stránku, kde nabízíte své produkty či služby a k tomu přehledně sepsané obchodní podmínky. Cena za platební brány se odvíjí od vašeho měsíčního obratu, výše průměrných transakcí a typu podnikání.
Před pořízením platební brány si zjistěte:
- cenu – jaký je pořizovací poplatek a poplatek za vedení + jednotlivé transakce,
- za jak dlouho se peníze dostanou na váš účet,
- jak můžou zákazníci platit,
- jestli je brána uzpůsobená pro mobilní telefony,
- jaké je zabezpečení plateb,
- jak náročná je integrace a jestli vám s ní provozovatel brány pomůže,
- jestli se můžete obrátit na zákaznickou podporu, kdybyste měli s něčím potíže.
Zaměřit se můžete také na praktické extra služby, jako například, jestli:
- umožňuje odložené platby (zákazník si zboží objedná hned, ale zaplatí až po několika dnech nebo týdnech),
- umí si zapamatovat zákazníkovu kartu a navrhnout její použití při příští návštěvě,
- umožňuje push platby (pokud nemáte e-shop, brána pošle zákazníkovi odkaz, přes který zaplatí a vy s ním detaily vyřešíte pomocí e-mailu nebo telefonu),
- umí přijímat platby v cizích měnách (pokud zamýšlíte rozšířit své podnikání do zahraničí) a jestli může být přeložená do cizích jazyků,
- zákazník může využít automatické opakované platby – např. za různá předplatná.