Na co se nás nejčastěji ptáte?

Rychlá
pomoc

Všechny informace se dozvíte
na bezplatné lince 800 521 521

NA CO SE PTÁTE

Kde najdu informace o své hypotéce?

Nejrychleji najdete informace v internetovém bankovnictví nebo mobilní aplikaci Mobilní Banka. Podrobné informace najdete také ve Smlouvě o úvěru, kterou jste od nás dostali při sjednání hypotéky.

Který den mi odchází splátka?

Přesný den zjistíte v internetovém bankovnictví nebo mobilním bankovnictví Mobilní banka. Obecně však platí, že hypoteční úvěr a překlenovací úvěr se nejčastěji splácejí k 10., 15. nebo 25. dni v měsíci.

Můžu změnit den splácení?

Ano, den splátky můžete změnit na pobočce. Doporučujeme nastavit den splátky tak, aby navazoval na termín výplaty.

Co se stane, pokud splátka neproběhne včas?

Upozorníme vás SMS zprávou a e-mailem, abyste mohli chybějící částku ihned uhradit a vyhnout se tak zápisu do registrů, upomínkám i sankcím. Tuto službu včasného varování u nás máte zdarma. Stačí, když nám poskytnete správné a aktuální kontaktní údaje, zejména telefonní číslo a e-mailovou adresu.

Je možné pojistit si schopnost splácet hypotéku?

Ano, svým zákazníkům to doporučujeme. Pojištění vás ochrání před důsledky úrazu, dlouhodobé pracovní neschopnosti, ztráty zaměstnání a dalšími nepříznivými událostmi. Pojišťovna  za vás zaplatí splátky nebo i zbývající část dluhu. Přečtěte si detailní informace.

Jak si vytvořit finanční rezervu?

Finanční rezerva představuje odložení části peněz pro případ mimořádných výdajů. Obecně se jako přiměřená výše bere 6násobek měsíčních příjmů (či výdajů), minimum pak 1–3násobek měsíčních příjmů jako krátkodobá a okamžitě dostupná rezerva uložená na snadno dostupných běžných nebo spořicích účtech.

Rezervu si nejlépe vytvoříte tak, že si každý měsíc odložíte cca 10 % své výplaty. Nezbytná je pravidelnost spoření, tedy neodkládat „co zbyde“, ale každý měsíc vždy 10 % odložit stranou.

Dostávám výplatu o několik dní později…

Řešením může být zvýšit zůstatek běžného účtu, ze kterého probíhá splácení hypotéky. Získáte tak jistotu, že inkaso splátky vždy proběhne v pořádku. Vytvořený „finanční polštář“ umožní překlenout období, kdy budete čekat na výplatu a vy se tak vyhnete případnému upomínání, sankcím nebo zápisu do registru.

Přišel jsem o zaměstnání a příští měsíce budu mít problémy se splácením hypotéky…

Vzniklou situaci řešte co nejdříve. Pokud víte, že se jedná o dočasný problém, je možné dohodnout odložení splátek a tak získat čas, abyste se vzpamatovali z aktuálních finančních nesnází.

Proti neschopnosti splácet je také možné se pojistit – pak budete chráněni před důsledky úrazu, dlouhodobé pracovní neschopnosti, invalidity nebo ztráty zaměstnání. Pojišťovna za vás bude hradit splátky nebo i zbývající část dluhu. Přečtěte si detailní informace.

Můžu hypotéku převést na někoho jiného?

Ano, musí však projít schválením ze strany banky. Posuzujeme schopnost splácet úvěr, případně schopnost poskytnout dostatečnou zástavu úvěru.

Mám jiný dotaz nebo potřebuji pomoc.

Kontaktujte svého bankovního poradce, který pomůže najít optimální řešení vaší situace, nebo volejte infolinku 800 521 521.

HODÍ SE MÍT

Pojištění schopnosti splácet, které vás ochrání v případě pracovní neschopnosti nebo ztráty zaměstnání

VÍCE O POJIŠTĚNÍ

Aktualizováno: 13. 04. 2018