V projektu Cesty k restartu přinášíme inspirativní a zajímavé příběhy českých firem, které dokázaly úspěšně nastartovat své podnikání po vypuknutí pandemie koronaviru. Navzdory nečekaným opatřením a zásadním dopadům na ekonomiku dokázaly i prostřednictvím naší pomoci překonat krizi a vrátit se zpět ke svému podnikání. Sledujte, jaký byl jejich restart a inspirujte se!

KAMA

KAMA je česká férová značka a rodinná firma zabývající se výrobou textilního a oděvního zboží. Majitelka Klára Pertlová hovoří o tom, jak pandemie koronaviru donutila firmě významně omezit produkci, ale následně se podařilo najít novou obchodní příležitost v podobě výroby bavlněných roušek.

KOSTELECKÝ PARDUBICE

Firma Kostelecký Pardubice se zabývá prodejem a servisem zahradní techniky. Majitel Vladimír Kostelecký vypráví, jakým způsobem se jeho společnosti dotkla vládní nařízení zejména v období karantény, během které musel být obchod uzavřen.

REKOCHEM

Jednatel firmy REKOCHEM, Martin Schwarzmayer, se musel v době krize rychle rozhodovat. Nejvíce problémů podniku způsobilo uzavření provozoven. Řešením tedy bylo razantní snížení nákladů v personální oblasti a využití odkladu splátek firemních úvěrů.

MAJA CORPORATION

Jakákoli zkušenost je vždy přínosem pro budoucnost podnikání. O tom ví své i majitel firmy Maja Corporation, Radek Lank. S opatřeními se vypořádal výtečně, a to i díky podpoře banky, která rychle informovala například o možnostech refinancování či odkladu splátek.

KOMERČNÍ BANKA

Dle slov Petra Matyáše, ředitele firemního centra KB, byla cesta ke klientům v době koronaviru komplikovaná. Nicméně KB se rychle přizpůsobila a díky komunikaci digitální formou bylo možné poskytovat odklady splátek klienty maximálně podporovat a řešit jejích (firemní/ podnikatelské) potřeby. Důkazem jsou pozitivní reakce klientů.