Máme NOVINKY

Vylepšili jsme zasílání oznámení o platbě

Posíláte důležitou platbu a potřebujete poslat sobě, nebo příjemci platby oznámení o provedení platby emailem nebo SMS zprávou? Stalo se vám někdy, že se platba neprovedla a vy jste se o tom nedozvěděli včas? Pro tyto případy, máme pro vás chytré řešení v aplikaci MojeBanka. Při zadání platby si nastavte službu Poslat oznámení. Jednoduše si nastavíte koho, jakým způsobem a v jakých případech budete informovat.

Když potřebujete poslat zprávu o výsledku zpracování platby jenom na váš email, stačí zaškrtnout políčko Poslat oznámení, protože vaši emailovou adresu předvyplníme sami. Zároveň ale můžete oznámení o platbě poslat i na jiný libovolný emailový nebo telefonní kontakt.

V rámci nastavení oznámení si také můžete zvolit, zda bude oznámení odesláno pouze pokud byla platba provedena úspěšně, anebo i v případě, že se platbu nepodařilo provést (například z důvodu nedostatku prostředků pro provedení platby).

Zasílání oznámení o platbě

Povolení inkasa založíte online

V současné době je jasné, že všechno musí být online a všechno musí být hned hotové. Víme to i my v Komerční bance, a proto vám od července umožníme zakládat online i povolení inkasa. Pokud si tedy zapomenete založit povolení inkasa včas, budete ho moci založit i v den, kdy se má vlastní inkaso provést a peníze se vám tak z účtu odešlou ještě v tento den.

V oblasti inkas vás dále budeme od července detailně informovat, z jakého důvodu jsme vaše inkaso nemohli provést a to hned 3 způsoby: smskou, emailem nebo nově push notifikací ve vašem mobilním telefonu, pokud máte nainstalovanou Mobilní banku od Komerční banky. Takže například když nebudete mít dostatek prostředků pro provedení inkasa, nebo nebudete mít nastavené povolení inkasa, dostanete od nás zprávu, abyste mohli problém vyřešit, a aby se inkaso stihlo ještě druhý den provést.

Sjednotili jsme formuláře pro povolení inkasa

Ve zpracování inkas vás v Komerční bance tento rok čeká několik velmi pozitivních změn. Už v červenci najdete v aplikaci MojeBanka nový sjednocený formulář pro všechny 3 typy povolení inkasa, které máte v KB možnost použít: Klasické povolení inkasa, SIPO a povolení inkasa O2 – pevná linka / internet.

V menu nebudete muset vyhledávat, který typ povolení zrovna chcete zadat, zvolíte pouze jednu položku a až na formuláři pro Povolení inkasa se rozhodnete, které povolení budete zadávat. Spojením třech položek do jedné se nám opět podařilo zjednodušit hlavní menu, což většina z vás jistě také ocení.

Inkaso je bezpečný a bezstarostný způsob, jak platit například faktury od mobilních operátorů, poskytovatelů energií, a dalších, kdy víte předem, že se částka platby může měnit. Při nastavování povolení inkasa vám doporučujeme zvolit si přiměřený limit pro odchozí inkaso a frekvenci, ve které si může prostistrana inkasovat prostředky z vašeho účtu.

Formulář pro povolení inkasa

Od konce března Vám umožníme sdílet šablony platebních příkazů

Tuto novou funkčnost v internetovém bankovnictví MojeBanka využijete například v případě, když máte malou firmu a potřebujete předat vaší fakturantce šablony příkazů s čísly účtů vašich obchodních partnerů. V aplikaci MojeBanka v menu Platby/Správa šablon/Šablony příkazů si jednoduše a rychle tlačítkem „Uložit šablony“ exportujete všechny nebo jen vybrané šablony do souboru (ve formátu XML). Uložený soubor následně můžete sdílet e‑mailem, nebo například na přenosném flash disku s dalšími uživateli. Ti si mohou šablony stejně jednoduše jako vy naimportovat ve svém internetovém bankovnictví tlačítkem „Nahrát šablony“. Naimportované šablony potom najdou mezi svými šablonami na stejném místě v menu Šablony příkazů.

Toto je další z našich chytrých vylepšení, které vám umožní plnohodnotné využívání aplikací přímého bankovnictví v Komerční bance. Informujte nás i dále o tom, co byste chtěli zlepšit nebo změnit na Infolince KB 800 521 521.

Sdílení šablon platebních příkazů

Platby v exotických měnách

Zařizujete si sami zimní dovolenou a rádi byste zaplatili za ubytování třeba do Thajska či na Bali, nebo do jiné exotické destinace?

Vyplňte formulář pro zahraniční platbu, který můžete použít pro platbu v jakékoli měně. V naší ukázce jsme platili za ubytování v thajských bahtech do Thajska. K vyplnění formuláře Vám může pomoci také náš návod, nebo Váš bankovní poradce přímo na pobočce.

S námi můžete platit v exotických měnách bez obav. Jejich celou nabídku naleznete zde.

Platby v exotických měnách

Konečně můžete zadávat text s diakritikou na příkazu k úhradě

Taky vás mrzelo, že nemůžete vyplňovat na formuláři pro Příkaz k úhradě do polí pro Popis plátce a Popis pro příjemce písmena s háčky a čárkami? Máme pro vás dobrou zprávu, protože od srpna již můžete do těchto polí zadávat nejen písmena s háčky a čárkami, ale i s kroužky a dalšími diakritickými znaky. Texty tak budou konečně jednoznačné a srozumitelné.

Vyslyšeli jsme tak vaše doporučení, abychom s tímto nedostatkem něco udělali a stalo se. Pokud vás napadne cokoliv dalšího, co bychom měli zlepšit, zavolejte nám na Infolinku KB 800 521 521.

Text s diakritikou na příkazu k úhradě

Zjednodušili jsme formulář pro povolení SIPO

Proč dělat věci složitě, když jdou dělat jednoduše? Pro založení Povolení SIPO, kterým platíte například nájem, elektřinu případně jiné služby, stačí v aplikaci MojeBanka zadat pouze 3 údaje a je hotovo. Stačí nám pouze spojovací číslo, limit inkasa a platnost, od kdy chcete, aby bylo povolení účinné. Navíc si můžete na formuláři zadat Poznámku, do které si můžete vložit například název pro toto povolení.

Pozn.: Pokud stihnete zadat Povolení SIPO do 24.dne v měsíci, je možné jeho účinnost nastavit od začátku následujícího měsíce.

Formulář pro povolení SIPO

Zjednodušili jsme povolení inkasa

Zakládali jste v MojeBanka povolení inkasa, aby si z vašeho účtu v Komerční bance mohl třeba operátor mobilních služeb inkasovat (strhávat) platby za měsíční paušál, provolané minuty a za probrouzdaná data? Ve formuláři se některým z vás zdálo pole „počet dní mezi inkasy“ nesrozumitelné, a proto jsme se rozhodli s tím něco udělat.

Nově vyplňujete v povolení inkasa namísto počtu dní mezi inkasy „frekvenci“, obdobně jako u trvalých příkazů. Většinou využijete frekvenci měsíční, což znamená, že z vašeho účtu v KB nebude odepsána částka inkasa do stanoveného limitu jedné platby častěji než jednou za měsíc.

V povolení inkasa si můžete zvolit i denní, týdenní a ve specifických případech i neomezenou frekvenci. Kdy použít neomezenou frekvenci se dozvíte v článku následující měsíc.

Zjednodušili jsme povolení inkasa

Trvalé příkazy založíte, změníte i zrušíte ve službě Mobilní banka Business

Trvalé příkazy jsou velmi dobrými pomocníky při placení pravidelně se opakujících plateb ve stejné částce. Většina klientů jich má založených hned několik.

Nově můžete zřídit, změnit i zrušit trvalé příkazy i ve službě Mobilní banka Business.

Když potřebujete změnit částku trvalého příkazu (třeba po snížení zálohy za odběr elektřiny), nemusíte už čekat až na večer, kdy si sednete doma k počítači a změnu provedete v aplikaci MojeBanka. Nově změnu v trvalém příkazu provedete kdykoliv a kdekoliv přes Mobilní banka Business.

Stáhněte si aplikaci Mobilní banka Business.

Mobilní banka Business - iOS