MojeBanka / MojeBanka Business
Nové internetové bankovnictví Komerční banky

MojeBanka dokonale vyladěná!

Jak nově funguje certifikát a přihlášení do internetového bankovnictví KB?

Pro spuštění videa klikněte zde

Nový systém přihlašování do internetového bankovnictví KB

Hledáme stále nové možnosti, jak Vám zpříjemnit a usnadnit správu Vašich financí. Proto v rámci internetového bankovnictví MojeBanka a MojeBanka Business přecházíme na nový systém práce s certifikátem, který Vám zaručí plynulé a bezproblémové spravování Vašich financí přes internet. Aplikace Java už není jeho součástí. Změny se týkají přihlášení do internetového bankovnictví z Vašeho počítače.

Pokud jste ještě nevložili certifikát do svého prohlížeče, následujte prosím při přihlášení do internetového bankovnictví instrukce, které uvidíte na monitoru. Nemusíte mít obavy, vše je velmi jednoduché a bez problémů to zvládnete.

Nový způsob práce vám názorně ukážeme v instruktážních videích.

Instruktážní videa eTrading Certifikát na čipové kartě Desatero bezpečnosti

Zajímá Vás více? Přečtěte si odpovědi na často kladené otázky.

  • Vložil(a) jsem si certifikát do prohlížeče a při příštím přihlášení jsem ho tam neměl(a).

    K odstranění certifikátu z prohlížeče může dojít, pokud:

    • nemáte povoleno ukládání tzv. cookies ve vašem prohlížeči. Jednoduchý test nastavení cookies Vám pomůže provést změny tak, aby se vám internetové bankovnictví používalo pohodlněji;
    • používáte pro přístup na internet tzv. anonymní režim. V tomto případě se po vložení certifikát neuložil trvale a po zavření prohlížeče dojde k automatickému vymazání všech informací, které byly v rámci anonymního režimu do lokálního úložiště prohlížeče uloženy;
    • máte nastavenou možnost, že vždy při ukončení prohlížeče dojde k vymazání dočasných souborů. Tímto dojde i k vymazání uloženého certifikátu;
    • rovněž jste mohl(a) historii prohlížení vymazat sám(sama). Tím došlo i k odstranění certifikátu z prohlížeče.

    Pro všechny výše uvedené případy platí, že je možné opět certifikát uložit do prohlížeče ze souborové zálohy.

  • Bude nové řešení fungovat na všech prohlížečích, nejen na Internet Exploreru?

    Ano, řešení bude fungovat i na jiných prohlížečích. Můžete používat různé prohlížeče, a to jak v prostředí Windows, tak na počítačích Apple a počítačích s operačním systémem Linux.

  • Musím při změně něco instalovat?

    Certifikát v souboru vám automaticky vložíme do prohlížeče po potvrzení hlášky, abyste byl(a) plně připraven(a) na nové řešení, které nasadíme 22. listopadu 2013.

    Nové řešení nevyžaduje žádnou instalaci. Pouze uživatelům starších prohlížečů Internet Explorer 8 a 9 usnadníme práci pomocí programu, který nastaví možnost práce s certifikátem v prohlížeči, resp. umožní jeho zálohování. Instalace je velmi jednoduchá, je v češtině a nevyžaduje administrátorská práva. Stávajícím klientům s IE8/9 bude tento program instalován automaticky od 24. října 2013.

  • Jsem nový klient, jak bude vypadat vytvoření certifikátu?

    Po uzavření smlouvy na pobočce přejděte rovnou na přihlašovací stránku MojeBanka nebo MojeBanka Business. V přihlašovacím boxu klikněte na odkaz Jsem tady poprvé, zadejte své Klientské identifikační číslo ze smlouvy a jednorázové heslo, které jste obdržel(a) formou SMS zprávy a během tří jednoduchých kroků si vytvoříte osobní certifikát, který bude automaticky uložen jak do prohlížeče, tak jako záloha v souboru na disk.

  • Změní se mi nějak heslo, telefonní číslo k zasílání autorizačních SMS nebo PIN k čipové kartě?

    Nikoliv, heslo/PIN k certifikátu zůstává stále stejné. Stejné zůstává i telefonní číslo pro zasílání autorizačních SMS.

  • Využívám službu eTrading, co mě čeká?

    Pokud přistupujete do aplikace eTrading prostřednictvím internetového bankovnictví MojeBanka / MojeBanka Business, ponechte si prosím program JAVA nainstalován. Do internetového bankovnictví proběhne přihlášení bez JAVY, ale po kliknutí na tlačítko v internetovém bankovnictví dojde k testu na přítomnost JAVY. Pokud je vše v pořádku, klient vybere používaný certifikát a bude automaticky přihlášen do služby eTrading. Na jaro roku 2014 se chystá nová verze služby eTrading, která také již nebude vyžadovat JAVU.

  • Certifikát mám uložen v prohlížeči, je možné jej nějak smazat? Např. při prodeji počítače, jeho opravě apod.?

    Certifikát je možné odstranit pomocí funkce na přihlašovací stránce internetového bankovnictví po stisknutí ikony Odstranit ve Správě certifikátu. Certifikát i nadále zůstává platný, pouze dojde k vymazání certifikátu z příslušného prohlížeče. I nadále může být na počítači přítomen jako souborová záloha nebo je vložen do jiných prohlížečů na počítači. Certifikát je možné rovněž odstranit vymazáním dočasných souborů internetu, tzv. vymazání historie.

  • Co mám dělat, když mi někdo ukradne počítač, na kterém mám certifikát.

    Certifikát je v prohlížeči uložen v zašifrované podobě a chráněn heslem. Přesto v případě odcizení počítače, na kterém byl certifikát, doporučujeme kontaktovat Klientskou linku přímého bankovnictví, která certifikát okamžitě zablokuje. Poté je třeba navštívit pobočku KB a požádat o vystavení nového certifikátu.

  • Proč jste tuto změnu neudělali už dávno?

    Starší typy prohlížečů neuměly pracovat s certifikátem bezpečným způsobem. Proto musela být na počítači přítomna JAVA, která zajišťovala práci s certifikátem. Nyní jsou nové prohlížeče dostatečně rozšířené, proto jsme mohli k této změně přistoupit.

  • Je nutné přejít na řešení bez JAVY?

    Ano, kanály přímého bankovnictví nebudou pro své fungování program JAVA již potřebovat.

  • Může mi v PC zůstat JAVA kvůli jiným aplikacím?

    Ano, program JAVA není nutné odinstalovat, pokud jej využíváte i pro jiné aplikace. Zejména klienti, kteří využívají službu eTrading, musí prozatím ponechat program JAVA funkční.

  • Je nové řešení bezpečné?

    Ano, nové řešení nesnižuje bezpečnost internetového bankovnictví. I nadále je však nutné věnovat pozornost zabezpečení Vašeho počítače. Seznamte se s Desaterem bezpečnosti na www.mojebanka.cz.

  • Nemůžu najít souborový certifikát na disku, co mám dělat?

    Některé prohlížeče automaticky stahují soubory do předem definované složky a klient nevolí cestu pro uložení. Nejčastěji bývá tato složka pojmenována Stažené nebo Stažené soubory a je umístěna ve složce Dokumenty. Rovněž je možné použít vyhledávací nástroje daného operačního systému a hledat soubor *.p12.

Nezapomeňte, že je nutné věnovat pozornost také zabezpečení Vašeho počítače. Seznamte se s Desaterem bezpečnosti na www.mojebanka.cz