MÁME NOVÉ ZPŮSOBY PŘIHLÁŠENÍ

Končíme s certifikáty! Přejděte na některý
z nových způsobů přihlášení.

Od 17. 4. 2019 již není možné prodloužit
platnost certifikátu v souboru.

woow

Končí vám platnost certifikátu v souboru?

  • Certifikát v souboru již není možné prodloužit. Proč? Protože přicházíme s novými přihlašovacími metodami, které pro vás budou nejenom bezpečné, ale také pohodlné.
  • Už žádné vyhledávání certifikátu v počítači nebo nošení flashky s certifikátem. Nově vám k přihlášení postačí váš mobilní telefon. A je jedno, zda je chytrý nebo tlačítkový. Řešení máme pro oba.
Hodí se vědět

Metoda KB Klíč je aplikace určená pouze pro ověření vaší identity a je funkční na chytrých telefonech se systémem Android 4.1 a vyšší a iOS od verze 9.

Přihlašujete se pomocí uživatelského jména, které budete vyplňovat na přihlašovací stránce na počítači. Při samotném přihlášení vám pak na telefon přijde upozornění, abyste přešli do aplikace KB Klíč. Tam provedete potvrzení pomocí PIN, otisku prstu nebo scanu obličeje.
 

Výhody KB Klíče

  • Funguje i bez připojení telefonu k internetu
  • Umožňuje přihlášení odkudkoliv bez nutnosti instalace certifikátu
  • Podporuje otisk prstu a scan obličeje
  • Odblokování přístupu (po opakovaném chybném zadání PINu) je možné i pomocí bankomatu KB

 

Metoda Bezpečnostní heslo je tradiční způsob přihlašování, určený zejména pro tlačítkové telefony, kde není možné stáhnout aplikaci KB Klíč.

Přihlašujete se pomocí uživatelského jména, hesla a případně sms kódu, který obdržíte na váš telefon.

Máte stále platný certifikát?

  • ANO – novou metodu si jednoduše nastavte přes portál MůjProfil.
    Více informací naleznete ve video návodu.
  • NE – nevadí, obraťte se na pobočku Komerční banky, kde novou metodu získáte raz dva.

Po aktivaci nové přihlašovací metody není potřeba certifikát blokovat. K jeho zablokování dojde automaticky, jakmile propadne jeho platnost.

Certifikát na čipové kartě a firemní certifikát v souboru pro stahování účetních dat zachováváme a můžete je nadále využívat tak, jak jste zvyklí.

Končíme s certifikáty! Přejděte na některý z nových způsobů přihlášení.
Od 17.4. 2019 již nebude možné prodloužit platnost certifikátu v souboru

Používáte chytrý telefon se systémem Android nebo iOS?
KB Klíč je dělaný přímo pro Vás!

TIP 1: Pokud nemáte chytrý telefon, podívejte se prosím na záložku Bezpečnostní heslo.

TIP 2: Pokud využíváte aplikaci MojeBanka, MojeBanka Business a eTrading pro firemní účely, ujistěte se, že způsob přihlášení, který si vyberete, je firmou preferovaný.

TIP 3: V případě, že Vám ještě nebylo 18 let, je potřeba změnit způsob přihlášení do internetového bankovnictví na pobočce spolu s vaším zákonným zástupcem. Nový způsob není možné sjednat online.

Hodí se vědět

 KB Klíč je aplikace určená pro chytré mobilní telefony s Androidem 4.1 a vyšším, nebo pro telefony s iOS od verze 9.

Pro přihlašování už nebudete potřebovat žádný certifikát! Pouze si zvolíte vlastní uživatelské jméno (např. email), které budete vyplňovat na přihlašovací stránce.

Při samotném přihlášení Vám pak na telefon přijde upozornění, prostřednictvím kterého přejdete do aplikace KB Klíč. Zde zadáte PIN nebo otisk prstu či scan obličeje a jste přihlášeni v internetovém bankovnictví na vašem počítači.

Kromě přihlášení slouží KB Klíč také pro autorizaci platebních příkazů, provádění změn a podepisování dokumentů v aplikaci MojeBanka a v MojeBanka Business.

Jak KB Klíč přesně funguje a jak jej můžete získat, se dozvíte v přehledných video návodech.

TIP. Naše internetové bankovnictví umožňuje uložení vašeho uživatelského jména na počítači kterému věříte. Pro uložení při přihlášení zaškrtněte políčko "Pamatuj si mě".

  • Funguje i bez připojení telefonu k internetu
  • Zvolíte si vlastní uživatelské jméno
  • Umožňuje přihlášení z jakéhokoli zařízení bez nutnosti instalace certifikátu
  • Podporuje otisk prstu nebo scan obličeje
  • Odblokování přístupu (po opakovaném chybném zadání PINu) pomocí bankomatu KB – není nutné chodit na pobočku

Po aktivaci nového způsobu přihlášení není potřeba certifikát blokovat.
K jeho zablokování dojde automaticky, jakmile propadne jeho platnost.

Upozornění!

Pokud náš certifikát v souboru využíváte ještě pro některé další aplikace (ekurýr), je potřeba si certifikát ponechat a neblokovat jej.

Certifikát na čipové kartě a firemní certifikát v souboru pro stahování účetních dat zachováváme a můžete jej nadále využívat tak, jak jste zvyklí.

TIP: Všechny způsoby přihlášení můžete mít v portálu MůjProfil aktivní a záleží jen na vás, který budete chtít aktuálně používat.

 

  1. V telefonu si nainstalujte KB Klíč z Google play nebo App Store, aplikaci spusťte a klikněte na AKTIVOVAT APLIKACI
  2. Zadejte identifikační číslo ze Smlouvy a jednorázové heslo zaslané v aktivační SMS
  3. Klikněte na POKRAČOVAT
  4. Při prvním spuštění si zadáte vlastní uživatelské jméno (např. email).
  5. Zvolte si PIN kód, kterým se bude následně v KB Klíči přihlašovat. PIN musí mít minimálně 6 číslic. Klikněte na POKRAČOVAT
  6. Ukáže se potvrzení o úspěšné aktivaci, které potvrdíme tlačítkem ZAVŘÍT
  7. KB Klíč je nyní připraven na první přihlášení do internetového bankovnictví.
  8. V počítači se přihlaste na stránku www.kb.cz a zvolte Internetové bankovnictví a zvolte aplikaci do které se chcete přihlásit.
  9. Do přihlašovací obrazovky na počítači zadejte uživatelské jméno a klikněte na POKRAČOVAT. Na obrazovce se objeví odpočet na autorizaci v aplikaci KB Klíč.
  10. V mobilu v aplikaci KB Klíč se vám zobrazí informace o přihlášení, klikněte na PŘIHLÁSIT
  11. Přihlášení autorizujete  zadáním PINu, nebo otiskem prstu a klikněte na PŘIHLÁSIT.

Jak získat KB Klíč

Online

Sjednejte si online. Jednoduše a rychle.

Sjednat online
Telefonem

Vše nechte na nás. Vyplňte své telefonní číslo a my vám zavoláme.

Na pobočce

Domluvte si schůzku v den i čas, který vám vyhovuje.

Načítám

Stáhnout aplikaci KB Klíč

Končíme s certifikáty! Přejděte na některý z nových způsobů přihlášení.
Od 17.4. 2019 již nebude možné prodloužit platnost certifikátu v souboru.

Používáte tlačítkový telefon?
Bezpečnostní heslo je metoda pro Vás!

TIP: Pokud máte chytrý telefon se systémem Android nebo iOS, podívejte se prosím na záložku KB Klíč

TIP 2: Pokud využíváte Mojibanku, MojíBanku Business a eTrading pro firemní účely ujistěte se, že způsob přihlášení, který si vyberete je firmou preferovaný

TIP 3: V případě, že Vám ještě nebylo 18 let, je potřeba změnit způsob přihlášení do internetového bankovnictví na pobočce spolu s vaším zákonným zástupcem. Nový způsob není možné sjednat online.

Hodí se vědět

Jedná se o tradiční a spolehlivý způsob přihlašování, vhodný zejména pro tlačítkové telefony. Přihlašujete se pomocí uživatelského jména, hesla a případně SMS kódu, který obdržíte na váš telefon.

Tento způsob přihlášení je možné využívat pro internetové bankovnictví MojeBanka, MojeBanka Business, eTrading a portál MůjProfil. Další aplikace pak budou následovat.

  • Volíte si vlastní uživatelské jméno.
  • Heslo odblokujete (při opakovaném chybném zadání) pomocí bankomatu KB – nemusíte na pobočku.
  • Vhodné pro tlačítkové telefony.

Po aktivaci nového způsobu přihlášení nedojde k automatickému zneplatnění osobního certifikátu v souboru, zůstává platný až do doby vypršení platnosti. Pokud jej již nechcete mít jako např. záložní variantu pro přihlašování, můžete jej zablokovat na portálu MůjProfil.  

Upozornění:
 

V případě že využíváte ještě další aplikace, které využívají certifikát v souboru, je potřeba si certifikát ještě ponechat a neblokovat jej. Do jiných aplikací než je MojeBanka, MojeBanka Business a eTrading se zatím nelze přihlašovat pomocí Bezpečnostního hesla + SMS. Využití u dalších aplikací připravujeme a bude vás o něm včas informovat.


Certifikát na čipové kartě a firemní certifikát v souboru pro stahování účetních dat zachováváme a vy jej i nadále můžete využívat tak, jak jste zvyklí.

TIP: Všechny způsoby přihlášení můžete mít v portálu MůjProfil aktivní a záleží jen na vás, který budete chtít aktuálně používat.

  1. Na přihlašovací stránce do Mojebanka do pole pro zadání uživatelského jména zadejte 9-ti místné Identifikační číslo ze smlouvy a potvrďte tl. Pokračovat.
  2. Na další obrazovce zadejte 9-ti místný jednorázový kód z aktivační SMS zprávy.
  3. Zvolte si vlastní uživatelské jméno. Uživatelské jméno musí být unikátní a doporučujeme zadat např. vlastní e-mailovou adresu. Následně stiskněte tl. Pokračovat.
  4. Vymyslete si heslo, kterým se budete přihlašovat. Heslo musí splňovat následující podmínky:
    1. být minimálně 8 znaků dlouhé
    2. obsahovat jedno VELKÉ písmeno
    3. obsahovat jedno malé písmeno
    4. obsahovat jednu číslici
    5. obsahovat jeden speciální znak
  5. Po stisku Pokračovat jste v posledním kroku s informací o úspěšné aktivaci.

Aktivujte si bezpečnostní heslo

Aktivujte si nový způsob přihlášení sami online nebo se stavte na pobočce.

Končíme s certifikáty! Přejděte na některý z nových způsobů přihlášení.
Od 17.4. 2019 již nebude možné prodloužit platnost certifikátu v souboru.

UPOZORNĚNÍ

Ze stávajících způsobů přihlášení zachováme osobní certifikát na čipové kartě a firemní certifikát v souboru pro stahování účetních dat. 

Osobní certifikát v souboru již nevydáváme a od 17. dubna 2019 neumožníme ani jeho prodloužení. Dokud váš certifikát platí, můžete si sami online sjednat nový způsob přihlášení, který vám nejvíce vyhovuje. Podívejte se prosím na záložku KB Klíč nebo Bezpečnostní heslo

Hodí se vědět

Čipovou kartu také můžete začít využívat, pokud nechcete přejít na jeden z nových způsobů přihlašování (KB Klíč nebo Bezpečnostní heslo).
Pro využívání čipové karty je třeba čtečka čipových karet a počítač s operačním systémem Windows.
Pokud chcete začít využívat certifikát na čipové kartě, kontaktujte prosím svého bankovního poradce.

Jak na to

Instalace podpory pro čipové karty

Často kladené dotazy

Máte chytrý telefon s operačním systémem Android nebo Apple? Pak byla na pobočce aktivována metoda KB klíč. Další informace včetně aktivace po návratu z pobočky hledejte na záložce KB klíč.

Máte starší tlačítkový telefon? Pak byla na pobočce aktivována metoda Bezpečnostní heslo. Další informace včetně aktivace po návratu z pobočky hledejte na záložce Bezpečnostní heslo.

Vrátil jste se z pobočky s novou smlouvou? Pak si musíte uživatelské jméno teprve zvolit v průvodci aktivací přihlašovací metody. Podívejte se na záložky podle metody – KB klíč (chytré telefony s operačním systémem Android nebo Apple) nebo Bezpečnostní heslo (starší tlačítkové telefony).

TIP! Zadejte si jako uživatelské jméno e-mailovou adresu.

TIP! Pokud jste novou metodu aktivovali přímo v Mojebanka, nebo jste se už přihlašovali, může být jméno jakékoliv. Zkuste ale e-mailovou adresu.

Nainstalujte si znovu KB klíč a proveďte jeho aktivaci. Nový aktivační kód získáte nejen na pobočce, ale i v jakémkoliv bankomatu KB!

Návod na to, jak postupovat při výměně zařízení na portálu MůjProfil nebo v bankomatu KB nalezete níže v souborech ke stažení.

TIP! Pro aktivaci v bankomatu budete potřebovat vlastní platební kartu ;)

Je telefon připojen k internetu? Spusťte KB klíč a poklepejte doprostřed displeje.

TIP! Pokud se výzva přesto nezobrazí, nebo telefon není připojen k internetu, načtěte barevný kód (video)

Metodu si volíme na pobočce nebo při aktivaci v Mojebanka
KB klíč – pro chytré telefony s operačním systémem Android nebo od Apple
Bezpečnostní heslo – pro tlačítkové telefony

TIP! Přepnutí mezi metodami je možné po zadání uživatelského jména

Nemáte povolené soubory cookie. Pro správné zobrazení je potřeba soubory cookie v internetovém prohlížeči povolit: „Nástroje“ „Možnosti internetu“ „Osobní údaje“ „Upřesnit“ „Přijmout soubory cookies“ (vlastní i cizí).

Pomocí ikony certifikátu vyhledejte certifikát uložený ve vašem počítači nebo flash disku a pokračujte zadáním hesla.

Portál MůjProfil najde na následujícím odkazu:  https://mujprofil.kb.cz.

Portál MůjProfil je také dostupný přímo z MojeBanka (z Vaše jméno a příjmení → „Nastavení přihlašování a podepisování“) a MojeBanka Business (z Hlavního menu).

Pro tento případ je zavedena metoda Bezpečnostní heslo, která slouží pro přihlášení prostřednictvím kombinace hesla a autorizační SMS zprávy.

V portálu MůjProfil zvolte "Profil uživatele" → "Změnit uživatelské jméno".

Pro uzavření Smlouvy o elektronickém podpisu a nastavení vašeho kontaktního telefonního čísla, navštivte pobočku.

V aplikaci KB Klíč zvolte "Nastavení "-> "Změnit PIN".

V portálu MůjProfil zvolte "Bezpečnostní heslo" -> "Možnosti" -> "Změnit heslo".

V portálu MůjProfil zvolte „Profil uživatele“ -> „Změnit kontaktní email“.

Přihlaste se na portál MůjProfil jinou metodou (Osobní certifikát v souboru nebo Osobní certifikát na čipové kartě), pakliže ji máte aktivní.  Zvolte "KB Klíč" -> "Vyměnit zařízení". Následně v mobilním telefonu vyberte "Aktivovat aplikaci", vložte identifikační číslo a aktivační kód, který přišel formou SMS zprávy. Poté si nastavte nový PIN kód.

V případě, že nemáte aktivovanou jinou metodu, kterou byste se na portál MůjProfil přihlásili, proveďte výměnu zařízení na pobočce.

Změnu kontaktního telefonu proveďte na pobočce formou Dodatku ke smlouvě o elektronickém podpisu.

Vždy se můžete přihlásit do MojeBanka, MojeBanka Business a na portál MůjProfil přes identifikační číslo, které je uvedené ve Smlouvě o elektronickém podpisu. V případě, že již smlouvu nemáte, kontaktujte Klientskou linku.

Přihlaste se na portál MůjProfil jinou metodou (Osobní certifikát v souboru nebo Osobní certifikát na čipové kartě), pakliže ji máte aktivní. Zvolte "KB Klíč"  "Vyměnit zařízení". Následně v mobilním telefonu vyberte "Aktivovat aplikaci", vložte identifikační číslo a jednorázový kód pro aktivaci, který přišel formou SMS zprávy. Poté si nastavte nový PIN kód.

V případě, že nemáte aktivovanou jinou metodu, kterou byste se na portál MůjProfil přihlásili, proveďte odblokování na pobočce nebo prostřednictvím bankomatu.

Přihlaste se na portál MůjProfil jinou metodou (KB Klíč, Osobní certifikát v souboru nebo Osobní certifikát na čipové kartě). Zvolte "Bezpečnostní heslo" -> "Možnosti" -> "Blokovat metodu" -> "Možnosti" -> "Odblokovat metodu". Následně vám aplikace nabídne, abyste si nastavili nové heslo.

V případě, že nemáte aktivovanou jinou metodu, kterou byste se na portál MůjProfil přihlásili, proveďte odblokování na pobočce nebo prostřednictvím bankomatu.

Přihlaste se na portál MůjProfil jinou metodou (Osobní certifikát v souboru nebo Osobní certifikát na čipové kartě), pakliže ji máte aktivní. Zvolte „KB Klíč“ -> „Možnosti“ ->"Odblokovat metodu“ a následujte průvodce.

V případě, že nemáte aktivovanou jinou metodu, kterou byste se na portál MůjProfil přihlásili, proveďte odblokování na pobočce nebo prostřednictvím bankomatu.

Přihlaste se na portál MůjProfil jinou metodou (Osobní certifikát v souboru nebo Osobní certifikát na čipové kartě), pakliže ji máte aktivní. Zvolte „KB Klíč“  → „Možnosti“ → „Znovu zaslat kód“.

V případě, že nemáte aktivovanou jinou metodu, kterou byste se na portál MůjProfil přihlásili, proveďte opakované odeslání na pobočce, prostřednictvím bankomatu nebo kontaktujte informační linku.

Zkontrolujte, zda máte ve smlouvě uvedené správné telefonní číslo.

Přihlaste se na portál MůjProfil jinou metodou (Osobní certifikát v souboru nebo Osobní certifikát na čipové kartě), pakliže ji máte aktivní. Zvolte „KB Klíč“ -> „Možnosti“ -> „Znovu zaslat kód“.

V případě, že nemáte aktivovanou jinou metodu, kterou byste se na portál MůjProfil přihlásili, proveďte opakované odeslání na pobočce.

Zkontrolujte, zda zadáváte správný název – KB Klíč – do pole vyhledávání v Google Play / App Store.

Přihlaste se na portál MůjProfil jinou metodou, která nevyužívá telefon pro přihlášení (Osobní certifikát v souboru nebo Osobní certifikát na čipové kartě), pakliže ji máte aktivní.  Zvolte "KB Klíč" -> "Vyměnit zařízení". Následně v mobilním telefonu v aplikaci KB Klíč vyberte "Aktivovat aplikaci", vložte identifikační číslo a jednorázový kód pro aktivaci, který přišel formou SMS zprávy. Poté si nastavte nový PIN kód.

V případě, že nemáte aktivovanou jinou metodu, kterou byste se na portál MůjProfil přihlásili, proveďte výměnu zařízení na pobočce.

Certifikát bude bankou poskytován pouze po dobu jeho platnosti. Od 17. dubna již není možné platnost Osobního certifikátu v souboru prodloužit. Po skončení jeho platnosti budete muset přejít na jednu z nových bezpečnostních metod nebo si sjednat certifikát na čipové kartě.

KB Klíč lze využít pouze pro internetové bankovnictví MojeBanka.

KB Klíč je nejen způsob přihlášení, ale i nová bankovní identita a z tohoto důvodu využívat jeden telefon více uživateli není možné.

KB Klíč lze používat pouze na operačních systémech Android a iOS. O budoucím rozšíření na operační systém Windows Phone se zatím neuvažuje.

V případě, že již nechcete využívat certifikát v souboru, můžete přejít na způsob přihlášení Bezpečnostní heslo.

Pokud si chcete aktivovat metodu KB Klíč nebo si ji přes portál MůjProfil zablokovat, je potřeba být on-line. Pro zablokování metody KB Klíč zvolte „KB Klíč" -> „Možnosti" -> „Blokovat".

V případě, že internetové připojení nemáte, můžete provést aktivaci i blokaci na pobočce nebo blokaci také prostřednictvím Klientské linky přímého bankovnictví.

V případě, že máte internetové připojení, tak proveďte odblokování přes portál MůjProfil. Přihlaste se na portál MůjProfil jinou metodou (Osobní certifikát v souboru nebo Osobní certifikát na čipové kartě), pakliže ji máte aktivní. Zvolte „KB Klíč" -> „Možnosti" -> „Odblokovat metodu".

Pokud internetové připojení nemáte, není možné metodu odblokovat. Pro práci s IB MojeBanka použijte jinou metodu (Bezpečnostní heslo, Osobní certifikát v souboru nebo Osobní certifikát na čipové kartě), pakliže ji máte aktivní.

Pošlete nám informace o nalezené chybě na mojebanka@kb.cz

Aplikace KB Klíč požaduje přístup, aby mohla posílat push notifikace, které po rozkliknutí probudí aplikaci.

Aplikace KB Klíč požaduje přístup, aby mohla použít kameru k naskenování barevného kódu při off-line přihlášení.

Do aplikace Přímý kanál již můžete využívat nové bezpečnostní metody nebo se stále přihlašovat pomocí certifikátu v souboru nebo na čipové kartě.

Do aplikace eKurýr se lze přihlašovat pomocí certifikátu v souboru nebo na čipové kartě.

Do aplikace ProfiBanka se stále přihlašujete pomocí Osobního certifikátu na čipové kartě.

Je potřeba v nastavení internetového prohlížeče Internet Explorer zkontrolovat a případně rozšířit následující úpravu: „Nastavení“ „Možnosti internetu“ „Zabezpečení“ Důvěryhodné weby „Weby“ „Přidat tento web k zóně“:

Jakmile budete mít výše zmíněné odkazy přidány v poli „Weby“, uložený certifikát v prohlížeči se vám automaticky nahraje na přihlašovací stránku.

Přihlaste se na portál MůjProfil jinou metodou, která nevyužívá telefon pro přihlášení (Osobní certifikát v souboru nebo Osobní certifikát na čipové kartě), pakliže ji máte aktivní. Zvolte „Přihlašování a podepisování“  „KB Klíč“ -> „Možnosti“ „Deaktivovat metodu“. Následně si opět aplikaci KB Klíč v portálu MůjProfil aktivujte „Přihlašování a podepisování“ „KB Klíč“ a následujte průvodce procesem aktivace.

Nebude dokončeno nastavení přístupu, nebo nevíme, kam Vás přihlásit (máte přístup do Mojebanka i Mojebanka Business). Vyzkoušejte přihlášení přes úvodní stránku www.kb.cz nebo nás kontaktujte na informační lince.

Kontaktujte telefonicky Klientskou linku přímého bankovnictví na čísle 955 551 552, případně nám napište na mojebanka@kb.cz.

Můžete se přihlásit na portál MůjProfil jinou metodou (Bezpečnostní heslo, Osobní certifikát v souboru nebo Osobní certifikát na čipové kartě), pakliže ji máte aktivní a KB Klíč deaktivovat.  Zvolte "KB Klíč" -> "Možnosti" -> "Deaktivovat".

V případě, že nemáte aktivovanou jinou metodu, kterou byste se na portál MůjProfil přihlásili, proveďte aktivaci jiné metody na pobočce.

Bude zapotřebí nová aktivace. Aktivační kód získáte nejen na pobočce, ale i v jakémkoliv bankomatu KB!

Nový aktivační kód získáte nejen na pobočce, ale i v jakémkoliv bankomatu KB. Pokud ještě metoda nebyla aktivní, rádi ho zašleme i po kontaktu naší informační linky.

Stačí navštívit libovolnou pobočku Komerční banky a metodu Vám zdarma změníme.

Nebude dokončeno nastavení přístupu, nebo nevíme, kam Vás přihlásit (máte přístup do Mojebanka i Mojebanka Business). Vyzkoušejte přihlášení přes úvodní stránku www.kb.cz nebo nás kontaktujte na informační lince.

Kontakty

tel.: +420 955 551 552 (PO-PÁ 7:00 - 22:00, SO-NE 8:00 - 22:00)
Skype: MojeBanka KB
email: mojebanka@kb.cz
email: profibanka@kb.cz