Jak na zrušení karty

Ke zrušení platební karty může vést mnoho důvodů – ztráta, krádež, přechod k jiné bance nebo třeba rozvod. Pokud jste kartu ztratili nebo vám ji někdo vám ukradl, ihned volejte na číslo +420 955 512 230 a nechte si ji stoplistovat, tedy trvale zablokovat. Na stejném čísle vám pomůžeme kartu zrušit i z méně naléhavých důvodů, případně přijďte na jakoukoli pobočku.

Zrušení karty z důvodu ztráty nebo krádeže

Pokud jste kartu ztratili nebo vám ji někdo ukradl, zavolejte co nejdříve na Podporu karet na číslo +420 955 512 230. Tam vám kartu můžeme ihned stoplistovat, tedy trvale zablokovat. Na stejné číslo můžete volat i ze zahraničí. S trvalou blokací karty vám pomůžeme i na jakékoli pobočce. Poté vám vystavíme novou kartu. Tu si vyzvednete buď na pobočce, nebo vám za pár dnů přijde poštou.

Vyplatí se postupovat co nejrychleji, aby kartu nikdo nemohl zneužít. Stoplistace je nevratná – i kdybyste ztracenou kartu později našli, nebude ji už možné znovu aktivovat.

Pokud víte, že jste kartu jen zapomněli třeba na chalupě a pár dní se bez ní obejdete, je v tomto případě lepší si ji zamknout. To uděláte snadno v internetovém nebo mobilním bankovnictví pod položkou menu karty. Stejným způsobem ji znovu odemknete. Se zamčenou kartou nikdo nezaplatí, ani nevybere peníze, takže je v bezpečí.

Zrušení karty po rozvodu

Jistě nepříjemná situace nastává, když manželé používají jeden společný účet a dojde k rozvodu. Účet si pravděpodobně nechá ten, kdo ho založil, a karta druhého z manželů, coby disponenta, bude potřeba zrušit. Kontaktujte svého bankovního poradce (kontakt na něj najdete v Mobilní bance). Ten vám pomůže zrušit disponentské právo a i platební kartu.

Zrušení karty zaměstnance

Když váš zaměstanec odchází z firmy, stačí nám zavolat, opět na číslo +420 955 512 230, a firemní kartu mu zrušíme, ať už se jedná o kartu kreditní nebo debetní. Případně se obraťte na svého bankovního poradce.

Zrušení karty při změně banky

Pokud měníte banku a přecházíte k nám, nemusíte si s rušením platební karty dělat starosti. Váš účet kompletně převedeme, a vydáme vám k němu novou kartu. Karta k vašemu starému účtu u původní banky se zruší automaticky.

Jaký je rozdíl mezi blokací a stoplistací

Blokace je vratná, stoplistace ne. Banka kartu sama zablokuje po opakoveně chybném zadání PINu nebo při podezření ze zneužití karty (například když si najednou všimneme provedené platby z druhého konce světa, přestože jste před chvílí platili nákup v supermarketu v Praze). O blokaci vám vždy informujeme buď předem nebo okamžitě po jejím provedení – telefonicky, e-mailem, nebo písemně. Kartu potom můžeme buď odblokovat, nebo vám vydáme novou, pokud opravdu došlo ke zneužití a nebylo by tedy bezpečné ji dál používat.

Stoplistace znamená, že kartu umístíme na tzv. Stoplist, tedy seznam karet, které jsme deaktivovali. To se stane potom, co nám zavoláte, že jste kartu ztratili, někdo vám ji ukradl, nebo máte podezření, že někdo zná její údaje. Stoplistujeme také karty, které je potřeba zrušit z jiných důvodů. Stoplistovanou kartu už nemůžeme znovu aktivovat. Místo toho vám vydáme novou.

Klientská linka pro blokaci platebních karet +420 955 512 230.

Uložte si číslo do svého telefonu.