- KB API služby
- Přímý přístup k účtu
Přímý přístup k účtu
Stahujte jednoduše a bezpečně transakční historii a zůstatky na vašich účtech
Služba Přímý přístup k účtu (ADAA) poskytuje bezpečný přístup k informacím:
- Transakční historii účtů klienta, ke kterým má přístup (i jako zmocněná osoba)
- Karetním transakcím, včetně kreditních karet
- Zůstatkům na bankovních účtech
- Okamžité notifikace o pohybech na účtu na API
Informace k transakční historii jsou poskytovány k běžným účtům klienta Komerční banky.
Informace k zůstatkům jsou poskytovány v následujícím detailu:
- Účetní zůstatek
- Disponibilní zůstatek (včetně karetních blokací)
Předpokladem pro využívání produktu Přímý přístup k účtu (ADAA) je nutné mít vystavený certifikát, který je pro Komerční Banku důvěryhodný. O certifikáty je nutné zažádat u:
Podporujeme jeden z níže uvedených typů certifikátů:
- Zaměstnanecký kvalifikovaný certifikát
- Firemní Kvalifikovaný certifikát
Služba Přímý přístup k účtu (ADAA) vyžaduje certifikát, který musí obsahovat Název organizace a IČO. Při žádosti o certifikát je potřeba tuto skutečnost klientem explicitně uvést.
Podmínkou pro využívání služby je vlastnictví alespoň jednoho z kanálů Přímého bankovnictví KB (MojeBanka, MojeBanka Business nebo Profibanka) a aktivní některou z autentizačních metod, například KB Klíč.
Při práci doporučujeme dodržovat pravidla obezřetného přístupu k bezpečnosti dat a systémů, naše doporučení najdete na stránkách Pravidla obezřetného přístupu.
Transakce okamžitě
Eshopy, klubové spolky, sdružení, kde se platí členské příspěvky, ti všichni potřebují aktivně a pracovat s platbami. Ideálně hned po připsání platby na účet. Služba Přímý přístup k účtu (ADAA) umožní v reálném čase získávat informace o platbách, které následné klienti použijí ve svých procesech, ať je expedice zboží u e-shopů, párování faktur u účetních společností.
Řízení finančních toků
Informace o zůstatcích klienti využívat pro aktivní řízení finančních toků. Je možné hlídat zůstatky na jednotlivých účtech a pak následně podle výsledků mohou inicializovat další akce.
Například upozornění, že zůstatek na běžném účtu klesl pod určitou úroveň.
Služba je poskytována klientům KB v rámci obchodní nabídky Přímého bankovnictví KB po dobu pilotního provozu bez poplatku.
- Klient se přihlásí do aplikace, která již má implementovanou podporu služby Přímý přístup k účtu (ADAA). V této aplikaci bude klient s daty i následně pracovat.
- Klient v aplikaci musí udělit souhlas aplikaci a ke stahováním dat. Souhlas je udělován pomocí některé z dostupných bankovních autentizačních metod:
a. Bezpečnostní heslo
b. Osobní certifikát v souboru
c. Osobní certifikát na čipové kartě
d. KB Klíč - Souhlas se uděluje na dobu určitou. Maximální doba je 12 měsíců.
- Po udělení souhlasu je aplikace třetí strany připravena na stahování dat a práci s transakční historií.


Kontaktujte nás
Potřebujete radu nebo jste nenašli, co jste hledali? Obraťte se na nás!
Tým KB OpenBanking