Klientská spokojenost

Vážíme si zpětné vazby a dbáme na bezpečnost a dostupnost našich produktů

Zpětná vazba

Všechny stížnosti a reklamace bereme jako příležitost pro zlepšení zkušenosti našich klientů. Pokud to jen trochu jde, vycházíme klientům vstříc, snažíme se obnovovat jejich důvěru a z nespokojených dělat opět spokojené. Většinu negativní zpětné klientské vazby řeší na individuální bázi bankovní poradci na pobočkách a v Kontaktním centru, a to obvykle do 48 hodin. Situace a podněty, které vyžadují širší kontextové znalosti či případné procesní změny, předáváme prostřednictvím funkčního systému kolegům, kteří se danou problematikou zabývají. Na základě práce s těmito podněty následně upravujeme, zlepšujeme a inovujeme produkty a služby tak, aby odpovídaly potřebám klientů.

Pokud i vy máte nějaký námět na zlepšení nebo nám chcete dát vědět, jak jste s našimi službami spokojeni, napište nám.

Bezpečnost dat klientů

Neustále investujeme do bezpečnosti dat našich klientů a dále rozvíjíme systém pro detekci podezřelých plateb.

KB Klíč, Mobilní bankovnictví, KB+

Bezpečná dvoufaktorová autentizace pomocí KB Klíče je klienty již dlouhou dobu používanou dominantní autentizační metodou Počet klientů s aktivním KB Klíčem již přesáhl 1 milion.  Aplikace Mobilní banka nabízí hned několik prvků, které posilují bezpečnost financí našich klientů. Umí například zkontrolovat, zda má klient v telefonu zapnutou ochranu tzv. Google Play Protect, přihlášení pomocí biometriky, zámek obrazovky, kontrolu další vrstvy obrazovky proti překrytí neboli overlay útoku. 

Nová aplikace KB+, která navazuje na Mobilní banku, obsahuje tyto funkcionality také, nabízí ale i několik dalších, např. nemožnost sdílet či nahrávat obrazovku. KB+ má v sobě navíc integrovaný i KB Klíč, není již tedy nutné mít v mobilním telefonu dvě aplikace. 

Detekce podezřelých plateb

Platby na internetu střežíme 7 dní v týdnu 24 hodin denně, vše v reálném čase pomocí nejnovějších technologií. V roce 2023 jsme v KB zachytili 1 018 podvodů, a zachránili tak klientům přes 108 milionů Kč. 

Podvodům dominoval tzv. kryptopodvod (tedy podvodné investice do kryptoměn), jenž představoval téměř polovinu všech řešených podvodů. Dalším velmi častým podvodem byl všeobecně phishing ve všech svých formách, který představoval více než čtvrtinu (27 %) řešených případů. Podrobné informace o nejčastějších typech podvodů v souvislosti s platbami na internetu najdou klienti na speciální stránce.

Dostupnost služeb pro znevýhodněné klienty

Dlouhodobě usilujeme o dostupnost našich produktů a služeb v mnoha ohledech. Jedním z nich je požadavek, aby byly dostupné a použitelné pro všechny skupiny klientů, včetně těch s handicapem. Nyní funguje 158 poboček (z celkového počtu 209) v bezbariérovém režimu a a 724 bankomatů (z celkového počtu 796) je přístupných i pro fyzicky handicapované.

Klienti s poruchou sluchu mají možnost využít službu Transkript, díky které se jejich rozhovor s bankovním poradcem živě přepisuje na obrazovku monitoru. Neslyšící klienti tak mohou komunikovat se svým poradcem pohodlně a samostatně. Nově připravujeme také překlad z a do českého znakového jazyka. 

Aplikace KB+ je nyní více přístupná lidem s poruchou zraku. Nevidomým umožňuje předčítání, zvětšení písma nebo mód vysokého kontrastu, a to na všech běžných mobilních platformách.

Jako první banka na českém trhu jsme začali vydávat platební karty s unikátními výřezy – tzv. Touch Cards, které umožňují klientům s poruchou zraku pouhým hmatem rozlišit mezi debetní a kreditní kartou, stejně tak jako její orientaci.

Pomáháme řešit problémy se splátkami a podporujeme finanční vzdělávání

Potíže se splácením

Klienty, kteří jsou v prodlení se svými závazky, upozorňujeme formou tzv. včasného varovného systému (SMS, e-maily, telefonáty), odkazujeme je také na naše webové stránky, najdou nejen články na toto téma, ale i praktické rady, co dělat při potížích se splácením, případně je propojujeme s Poradnou při finanční tísni.

Ekonomická olympiáda

Již pátým rokem jsme generálním partnerem Ekonomické olympiády, mezinárodní soutěže, která prověřuje znalosti žáků v oblasti ekonomických ukazatelů, ale také jejich obecnou orientaci ve světě financí a bankovnictví. 

V roce 2023 se olympiády účastnilo 30 800 studentů z více než 500 středních škol.

Bankéři do škol

Od roku 2014 se pravidelně zapojujeme do projektu realizovaného Českou bankovní asociací pod názvem Bankéři do škol. Projekt je založený na setkání bankéřů s žáky a studenty základních i středních škol, během kterých studenti mají příležitost diskutovat s bankéři nejen o základech finanční gramotnosti, ale i o bezpečnosti v online prostředí.
V roce 2023 se pod hlavičkou Komerční banky do finančních přednášek zapojilo 83 zaměstnanců.

Bankéři do škol