Na druhou stranu dobře optimalizované stránky vám přinesou možná pomalejší, ale o to trvalejší nárůst. Navíc ve prospěch organiky hovoří i statistiky chování uživatelů:
- 94 % kliknutí ve vyhledávání vede na organické výsledky
- Stránky na 1. až 3. pozici ve vyhledávání generují míru prokliku 36 %
- Přibližně 32 % všech prokliků vede na stránku, která se v organice umístila první
- 67,6 % všech kliknutí vede na prvních 5 organických výsledků
- 49 % marketingových pracovníků uvádí, že organické vyhledávání má nejlepší návratnost investic ze všech marketingových kanálů
Zdroj: https://backlinko.com/seo-stats
Nejlepší je samozřejmě mít podchycené oboje. SEO vám pomůže dosahovat dobrých pozic ve vyhledávání a přinese dlouhodobý příliv relevantních návštěvníků. Díky PPC zase můžete hned reagovat na dění, propagovat akční nabídky, cílit přesně na ty zákazníky, které chcete, a rychle otestovat, co nejlépe funguje a přinese vám zpátky vynaložené peníze.