• Vše o KB
  • Novinky
  • Srdeční záležitost: Zážitkový festival pro děti z dětských domovů

Srdeční záležitost: Zážitkový festival pro děti z dětských domovů

Při příležitosti vyhlášení třetího ročníku Srdečních záležitostí bychom Vám rádi poskytli ohlédnutí za loňskými projekty. Projekt pro spolek Mimo domov, z.s. předložila v loňském roce Klára Chábová. Díky jejímu projektu bylo více než 250 dětem z prostředí dětských domovů umožněno nahlédnout "pod pokličku" jednotlivým povoláním.

14. 7. 2015 10:00
Témata

Přes 250 dětí z dětských domovů z celé ČR se vypravilo o víkendu 29. – 31. května do Prahy, aby si na festivalu OUT of HOME vyzkoušely netradiční a zajímavé profese. Krédem akce, která se koná již po deváté, je: „Každý může být tím, čím si bude přát – stojí to jen trochu víc úsilí.“

„Festival je pro celý organizační tým srdeční záležitostí a každý rok vidíme, že má smysl tuto akci pořádat. Děti získají nejen přehled o různých profesích a brigádách, kterým by se mohly jednou věnovat, ale mohou také zažít týmové ducha a zároveň ukázat své talenty a posílit si sebevědomí. Přihlásila jsem náš projekt do grantového programu Srdeční záležitost, který vypisuje pro své zaměstnance Nadace Komerční banky – Jistota. Byli jsme vybráni a podpořeni, což pro nás byla skvělá zpráva.“

Klára Chábová, organizátorka OOH a zaměstnankyně Modré pyramidy

Do letošního ročníku se zapojilo 26 dětských domovů. Každý dětský domov absolvoval během dne tři zážitková stanoviště, kde se děti seznámily s netradičními, či pro ně úplně novými profesemi. Vyzkoušely si je, dozvěděly se také praktické informace – kolik je možné si touto prací vydělat, jaké vzdělání je potřeba a nechyběl ani kreativní workshop s konkrétním zadáním. Tato hra je bodována, na konci zážitkové hry jsou pak vyhlášeny výsledky.

„Tři vítězné domovy pak získají víkendový workshop, který je zaměřený na aktivní prožití volného času. Děti se tak mohou zúčastnit windsurfingového kurzu na nechranické přehradě, golfového workshopu na Moravě, oblíbené jsou také exkurze do médií.“

Klára Chábová, organizátorka OOH a zaměstnankyně Modré pyramidy

Vítězem letošního festivalu se stal tým z Dětského domova Ústí nad Labem – Střekov, druhé místo obsadily děti z Kroměříže a na třetím místě skončily děti z Liptálu.

Hlavním cílem festivalu OUT of HOME je představit dětem možnosti, které mají, když opustí dětský domov

„Většina z nich nemá o své budoucnosti představu, navíc bojují s velmi nízkým sebevědomím a neumějí si představit, co je čeká za dveřmi dětského domova,“ popisuje důvody Klára Chábová, proč festival vznikl.

V letošním roce se do festivalu opět zapojily i známé osobnosti. Stanoviště Módní návrhář zaštiťovala Liběna Rochová, která do projektu zapojuje i své studenty. Na stanovišti Spisovatel byla jako lektorka spisovatelka Radka Denemarková. Stanoviště Hudebník zase vedlo známé hudební uskupení Clarinet Factory. Na dalších stanovištích pak děti mohly navštívit hasiče, filmaře, fotografa, architekta, ilustrátora, kriminalistu, herce, maskéra, moderátora, aj.  Děti se podívají také do firem, kde by mohly jednou pracovat. Vyzkouší si tak profesi baristy ve Starbucksu, pracovníka call-centra ve Vodafonu, zavítají i do společnosti SAMSUNG, či do Modré pyramidy, kde pro ně bylo připraveno finanční plánování.

„Zajímavé pro děti také je, že se dostanou do reálných firem a na místa, kde se dané profese opravdu vyskytují. Spolupracujeme tak již několik let například s Dejvickým divadlem, kde máme stanoviště Maskér a Herec, s Modrou pyramidou, kde je zase stanoviště Finanční plánování pro starší děti a další. Účastníci zážitkové hry si tak prohlídnou místa, kde by třeba mohli jednou sami působit,“ uzavírá Chábová.

Autor článku: Klára Chábová

Předání daru
Aktivity během festivalu