Aufori, o.p.s. (Hradec Králové, www.aufori.cz, 151 104 Kč)
V programu „Učí (se) celá rodina“ organizace usiluje o to, aby děti z chudých rodin měly lepší životní šanci na uplatnění ve společnosti. Cílem je, aby i děti ze sociálně slabých rodin prošly úspěšně systémem základního vzdělávání a pokračovaly ve studiu na vhodném středním odborném učilišti, nebo střední škole. Proto s dětmi v Aufori pracují na tom, aby se zlepšila jejich docházka do školy, školní prospěch i příprava na vyučování. Cílem předkládaného projektu je také prevence vzniku rizikového chování a vztahových problémů těchto dětí, nebo jejich snižování, a to prostřednictvím systematické terapeutické práce s těmito dětmi. Díky projektu získá podporu minimálně 15 dětí, kterým se dostane pomoci se zvládáním požadavků školy a 10 dětí, které získají odbornou terapeutickou pomoc.
Spolek přátel dětí Dětského domova rodinného typu (Nechanice, detskydomov-skolnijidelna-nechanice.wbs.cz, 192 000 Kč)
V Dětském domově Nechanice žije 48 dětí ve věku 3-23 let. Spousta dětí zde žije od útlého věku, děti zde mají všechno /kromě lásky rodičů, kteří je tady zapomněli/, ale žijí, dalo by se říci ve skleníkovém prostředí. I když děti žijí v rodinných skupinách, starají se pod dohledem vychovatelů o všechno samy, když opouštějí, po skončení vzdělání náš domov, nejsou tolik připraveny do samostatného života, jako děti z funkčních rodin. Proto jim chceme společně zabezpečit více možností přednášek a zážitků, začít je začleňovat do společnosti po opuštění dětského domova. Součástí projektu je nácvik zvládání konfliktních a problémových situací, hledání zdrojů sebepodpory, či znalostí práva, finančnictví, rozvoj psychické odolnosti, sociálních dovedností, prevence sociálně patologických jevů-zejména šikany.
Centrum pro integraci cizinců, o.p.s. (Praha, www.cicpraha.org, 96 384 Kč)
Mladí migranti (12 – 18 let) prožívají v novém prostředí krizi: ztratili přátele, dosavadní jistoty, nerozumí jazyku okolí, cítí se izolovaní, často se uzavírají do sebe nebo mohou reagovat agresivně. V rámci projektu jim odborný tým pomůže při hledání nového sebevědomí a vlastního místa v přijímající společnosti. Díky projektu skupina dětí a dospívající zvládne vstup do českého školského sytému, ujasní si své životní kroky pro začlenění v nové společnosti, vytvoří si nebo upevní sebevědomí v novém prostředí a najde motivaci pro zapojení do vzdělávacích institucí. Rodiče těchto dětí se budou lépe orientovat v českém školním systému a budou lépe zvládat komunikaci se školou.
