Komerční banka spustila pilotní provoz Bankovní identity směrem k digitálním službám veřejné správy. Do 7. února ho budou testovat desítky zaměstnanců banky. Pro všechny klienty se služba otevře na konci února.

„Naším cílem je nabídnout využití Bankovní identity jak v digitálních službách státní správy, tak v digitálních službách komerčních subjektů všem našim klientům. Nejdříve je ale třeba ověřit, že vše běží, jak má, a případná slabá místa odstranit, proto pilotní fázi řešíme v počátku interně,“ říká Jakub Vlček, manažer pro Bankovní identitu v KB.

V pondělí spuštěný provoz do 7. února otestuje přibližně stovka zaměstnanců Komerční banky, 8. února k nim přibydou i ostatní zaměstnanci a vybraní klienti. Spuštění ostrého provozu pro všechny klienty Komerční banka plánuje do konce února 2021.

Pomocí Bankovní identity budou moci klienti Komerční banky využívat Portál občana se všemi jeho službami. Mezi nejčastější žádosti v Portálu občana patří například bodové hodnocení řidiče, rejstřík trestů, živnostenský rejstřík či žádost o využití údajů z Registru obyvatel.

Pavel Zúbek
Komunikace KB
mob.: +420 725 420 107
pavel_zubek@kb.cz