Dva a více bankomatů na jednom místě považují Češi za zbytečnost. Deklaruje to 39 % respondentů průzkumu Komerční banky realizovaného začátkem června na vzorku 1050 lidí. Téměř všichni oslovení (95 %) by pak chtěli, aby všechny bankomaty fungovaly stejně pro všechny uživatele bez ohledu na to, jaké bance patří.

„Výsledky průzkumu nás utvrzují v přesvědčení, že jsme se vydali správnou cestou. Spolupráci v oblasti sdílení bankomatových sítí s dalšími bankami na trhu vnímáme jako potřebné nejen pro zvýšení klientského komfortu a rozšíření služeb, ale také jako další krok k ekologičtějšímu přístupu v oblasti správy financí,“ uvádí Jitka Haubová, členka představenstva KB.

Začátkem června uskutečnila Komerční banka průzkum, ze kterého vyplynulo, že až 79 % lidí považuje pokrytí bankomaty po České republice za dostatečné, přičemž 68 % oslovených využívá k výběrům hotovosti primárně bankomat své banky.

Pro více než tři čtvrtiny lidí (79 %) je důležité, aby měli ve svém okolí bankomat své banky, nicméně pouze 28 % si myslí, že by každá banka měla mít svůj bankomat. Naopak 39 % respondentů uvedlo, že považují za zbytečné, aby na jednom místě byly dva a více bankomaty od různých bank. Stačil by jeden, ideálně takový, ze kterého by mohli klienti všech bank vybírat bez ohledu na to, v jaké bance mají účet. Tento názor zastává 95 % dotazovaných.

Komerční banka si dala za cíl zvýšit dostupnost hotovostních služeb pro klienty a současně akcelerovat aktivity v zájmu udržitelného rozvoje. Proto se rozhodla vyzvat ostatní banky na trhu ke spolupráci v oblasti sdílení bankomatových sítí. Toto řešení považuje za efektivnější a udržitelné, protože dochází k nižšímu počtu dotací hotovosti a servisních výjezdů a také ke snížení spotřeby elektrické energie. 

První vlaštovkou je spolupráce s Moneta Money Bank a doufáme, že do budoucna se k nám přidají i další banky, kterým jsme v tomto duchu zaslali 6. června otevřený dopis.

Pavel Zúbek
Komunikace Skupiny KB
mobil.: +420 725 420 107
pavel_zubek@kb.cz