Od středy 9. března 2022 poskytuje Komerční banka náhrady vkladů klientům Sberbank. Přestože KB měla na přípravu procesů, proškolení zaměstnanců a zprovoznění systémů jediný týden, je průběh zcela bezproblémový. Aktuálně je vyřízeno více než 50 tisíc žádostí v objemu přes 19 miliard korun. Drtivá většina klientů Sberbank zvolila bezhotovostní převod na jiný účet vedený v ČR. V hotovosti pak bylo klientům vyplaceno 500 milionů Kč. Nárok na výplatu lze uplatnit po dobu tří let, tedy až do 10. března 2025.

„Víme, jak je pro celý tuzemský bankovní trh důležité, aby poskytnutí náhrad vkladů klientům Sberbank proběhlo rychle a bez komplikací. Nic jsme proto nepodcenili a velmi dobře jsme se na vše v rekordním čase připravili,“ říká Jana Švábenská, výkonná ředitelka Transakčních a platebních služeb KB a dodává: „Během uplynulých dvou týdnů jsme klientům Sberbank poskytli přes 75 % z celkového objemu náhrad. Ráda konstatuji, že se vše daří realizovat hladce, netvoří se žádné fronty a lidé odcházejí spokojení. Retailoví klienti Sberbank vše vyřídí do 5 minut, firemní klienti pak nejdéle do 15 minut.“    

Ideálním a pro klienty Sberbank nejjednodušším způsobem výplaty je bezhotovostní převod, který lze provést na každé z 241 poboček Komerční banky. Převod probíhá ve standardních lhůtách pro mezibankovní platební styk, tj. uskuteční se zpravidla do druhého pracovního dne.

Klienti Sberbank nemusí vyplňovat žádný formulář. Stačí, když bankéři doloží dokumenty nutné pro převod peněz a banka převod provede na klientem vybraný účet. Na pobočce postačí prokázat se platným průkazem totožnosti, v případě fyzických osob podnikatelů a právnických osob pak ještě dokladem o oprávnění k podnikání. 

Pokud by klienti Sberbank upřednostní hotovostní výplatu, je nutné navštívit jednu z vybraných 40 poboček KB. Jejich kompletní seznam je uveden na webových stránkách Komerční banky.

Michal Teubner
Komunikace Skupiny KB
tel.: +420 606 653 219
michal_teubner@kb.cz