- Vše o KB
- Tiskové zprávy
- Na letní dovolenou do zahraničí letos poletí letadlem 40 % Čechů. Připojištění zavazadel a zpoždění letu se vyplatí
Na letní dovolenou do zahraničí letos poletí letadlem 40 % Čechů. Připojištění zavazadel a zpoždění letu se vyplatí
„Ztrátě nebo zpoždění zavazadel se při cestování nikdy nedá úplně zabránit. Pokud ale na své osobní věci čekáte v horkém letovisku třeba dva dny, dokáže to dovolenou pořádně znepříjemnit. Právě v takových situacích připojištění zpoždění zavazadel skutečně pomáhá. V případě zpoždění nad 6 hodin totiž pokrývá nákup občerstvení, ale i oblečení, hygienických potřeb a dalších nezbytností až do výše 10 000 Kč na osobu. Pojištění se vztahuje na cestu do cílové destinace, protože jeho smyslem je krýt výdaje spojené se zajištěním potřebných věcí v místě dovolené.“
Připojištění letecké asistence lze sjednat už od 5 Kč na osobu a den a zahrnuje nejen zpoždění zavazadel, ale také zrušení či zpoždění letu. Klienti KB Pojišťovny tak mají nárok na:
- až 10 000 Kč na osobu na pokrytí nezbytných výdajů při zpoždění zavazadel nad 6 hodin v cílové destinaci (platí pro cestu na dovolenou),
- 500 Kč za čtvrtou a každou další hodinu od plánovaného odletu/příletu až do maximální výše 5 000 Kč na osobu (platí jak pro cestu na dovolenou, tak pro cestu domů).
Stejně jako u jiných pojistných událostí, i tady je třeba nárok na plnění doložit. Proto je dobré si v případě zpoždění zavazadel uschovat účtenky za nakoupené věci v cílové destinaci. Rozhodně také budete potřebovat potvrzení o nahlášení zpoždění na letišti, což je dobré udělat hned, jakmile zjistíte, že vám zavazadlo nedorazilo. Pojišťovně pak událost oznámíte prostřednictvím on-line formuláře na webu.
„Každou sezónu řešíme desítky případů, kdy klienti uplatnili škodu kvůli zpožděným kufrům nebo letu,“ doplňuje Gabriela Trojanová a uvádí konkrétní případy z poslední doby: „Při letu z Chicaga se klientům zpozdilo letadlo o 24 hodin a my jsme jim vypláceli maximální částku ve výši 5000 korun na osobu. Stejné plnění dostali z pojistky i další turisté, kterým se zpozdil let z Istanbulu o 20 hodin. A za třídenní zpoždění kufrů při letu z Prahy do Egypta od nás dostal manželský pár 14 322 korun jako úhradu účtů za věci, které si musel na místě nakoupit.“
Zvlášť se dá pojistit také odcizení, poškození a ztráta zavazadel, a to na částku 20 nebo 50 tisíc korun. Pro prokázání nároku v případě pojistné události doporučujeme zavazadla a jejich obsah před odletem vyfotit.
- Kufry k odbavení ještě před jejich uzavřením vyfoťte, včetně obsahu.
- Dorazte na letiště s předstihem a nenechávejte check-in na poslední chvíli. Člověk pod tlakem snadno udělá chybu a zaměstnanec na přepážce je také jen člověk, který se může překliknout, nebo štítek nedostatečně přilepit.
- Zavazadlový lístek (malý útržek, který vám na check-inu obvykle přilepí k palubnímu lístku) pečlivě uschovejte. Právě ten po vás budou chtít při jakékoli reklamaci.
- Opatřete kufry vlastním štítkem. Na něj uveďte adresu v cílové destinaci. Případně i telefon na vás. A odstraňte z nich letištní štítky z předchozích letů.
- Opatřete zavazadla jakýmkoli prvkem, který je odliší. Postačí i výrazná barevná stuha na uchu, reflexní páska, nálepka nebo nášivka.
- Do příručního zavazadla, které si berete na palubu, dejte vše, co nutně potřebujete: léky, doklady, nabíječky, základní kosmetiku.
Kromě finanční kompenzace nabízí KB Pojišťovna i 24/7 asistenční služby v češtině, které klientům pomáhají s hledáním náhradního ubytování, dopravou či tlumočením při jednání s letištěm. Vše je možné řešit pohodlně online.
Alena Čurgaliová
curgaliova@komercpoj.cz
+420 602 658 938