KB pokračuje v digitalizaci a ve spolupráci se společností BankID spouští službu BankID SIGN

Komerční banka úspěšně pokračuje v digitalizaci Česka! Rozšiřuje nabídku služeb spojených s využíváním bankovní identity. Nově spouští službu BankID SIGN, která klientům v komerčních službách podepisovat smluvní dokumenty na úrovni zaručeného digitálního podpisu.

18. 11. 2021 14:30

Služba BankID SIGN poskytne klientům Komerční banky zaručený podpis smlouvy či dokumentu ve formátu PDF. Princip je podobný digitálnímu podpisu prostřednictvím certifikátu. Hlavní rozdíl však bude v komfortu a rychlosti, neboť uživatel svůj podpis potvrdí podobně jednoduše jako přihlášení do internetového bankovnictví. BankID SIGN budou vedle KB od počátku spuštění podporovat i Česká spořitelna a ČSOB.

„Bankovní identita od svého spuštění nabízí přesně to, co se od ní očekávalo, tedy jednoduchost, rychlost a uživatelskou vstřícnost. Velmi mě proto těší, že Komerční banka se řadí mezi společnosti, které dokážou všechny její dosavadní možnosti nabízet klientům.“

Radek Basár, manažer útvaru Customer v KB

„Zaručený podpis BankID SIGN je další revoluční krok, který výrazně přispěje k celkové digitalizaci Česka. Podpis smlouvy pomocí SIGN zabere jen několik vteřin, klient nepotřebuje žádný kvalifikovaný certifikát, stačí mu jen jeho bankovní identita.“

Marek Růžička, výkonný ředitel společnosti Bankovní identita, a.s., která službu BankID SIGN provozuje

Prostřednictvím BankID NOTIFY bude KB se souhlasem klienta společnosti Bankovní identita, a.s. sdělovat, že se u klienta změnily jeho údaje na základě aktualizace ze základních registrů státu. Bankovní identita, a.s. pak tuto informaci předá service providerům a ti si budou moci aktualizované údaje od klienta vyžádat.  Služba bude spuštěna na počátku prosince a KB bude jednou z prvních bank v ČR, které ji umožní.

Komerční banka spustila možnost využít bankovní identitu pro své klienty ve službách mimo banku 19. března 2021. Od té doby se pomocí ní ke komerčním a státním službám přihlásilo téměř 120 tisíc jejích klientů, kteří realizovali na 610 tisíc operací přihlášení nebo ověření své totožnosti plně digitálně. Přes Bankovní identitu mohou klienti Komerční banky využívat nejen Daňový portál Finanční správy, ale i eportál ČSSZ a Portál občana se všemi jeho službami a celou řadu dalších služeb e-governmentu, které přibývají. Od srpna 2021 navíc KB klientům umožňuje využít Bankovní identitu i v komerčních službách prostřednictvím služeb BankID. Nejnověji pak banka nabídla možnost online založení účtu.


Pavel Zúbek
Komunikace KB
+420 725 420 107
pavel_zubek@kb.cz