• Vše o KB
  • Tiskové zprávy
  • Komerční banka naplno spustila Bankovní identitu, využít ji lze pro daňové přiznání i Sčítání lidu

Komerční banka naplno spustila Bankovní identitu, využít ji lze pro daňové přiznání i Sčítání lidu

Komerční banka spustila možnost využívat Bankovní identitu. Klienti banky se tak nyní mohou do služeb státní správy přihlašovat stejným způsobem, jakým se přihlašují do svého internetového bankovnictví MojeBanka. Službu mohou využít při blížícím se Sčítání lidu i k podání daňového přiznání.

24. 3. 2021 15:30

Klienti Komerční banky mohou svoji totožnost směrem ke státním a veřejným digitálním službám ověřit pomocí Bankovní identity KB.

„Je to velký krok na cestě k digitalizovanému Česku. Bankovní identita přináší zjednodušení a zrychlení komunikace se státem. Stačí mít zřízené internetové bankovnictví MojeBanka a mít aktivní jednu z bezpečnostních metod pro ověřování totožnosti, nejlépe KB Klíč. Elektronicky je možné podat daňové přiznání přes datovou schránku už řadu let. Datovou schránku ale bylo doposud možné zřídit většinou jen osobně a to Čechy od tohoto způsobu podání spíše odrazovalo. Díky Bankovní identitě KB ale nyní mohou komunikovat se státní správou z domova bez nutnosti se kdekoli dále registrovat. Jejich identifikaci směrem k digitálním službám státu zajistí banka. Výhodou Bankovní identity KB je nejen zjednodušená identifikace, ale i to, že se do formuláře předem vyplní vaše osobní údaje, že formulář nemusíte vyplnit najednou, ale i po částech – práci si uložíte a vrátíte se k ní později.“ 

Jakub Vlček, manažer pro Bankovní identitu v Komerční bance

Jednou z prvních reálných příležitostí pro využití služby Bankovní identity KB je podání daňového přiznání na stránkách online finančního úřadu mojedane.cz.

Bankovní identitu Komerční banky lze využít také při Sčítání lidu, které on-line proběhne od 27. března do 9. dubna 2021.

Přes Bankovní identitu mohou klienti Komerční banky využívat nejen online finanční úřad na mojedane.cz, ale i eportál ČSSZ a Portál občana se všemi jeho službami. Mezi nejčastější žádosti v Portálu občana patří například bodové hodnocení řidiče, rejstřík trestů, živnostenský rejstřík či žádost o využití údajů z Registru obyvatel.


Pavel Zúbek
Komunikace KB
+420 725 420 107
pavel_zubek@kb.cz