Co je kreditní karta a jak funguje

Kreditní karta je spojení platební karty, půjčky, a navíc různých výhod a doplňkových služeb, jako je třeba pojištění. Když platíte kreditní kartou, nepoužíváte své peníze, ale peníze banky.

Používáním kreditky získáváte peníze až na 45 dní bez úroku, což vám žádný jiný spotřebitelský úvěr nenabídne. Pokud celkovou utracenou částku splatíte v bezúročném období, nezaplatíte ani korunu navíc na úrocích. Splácet můžete i postupně, v takovém případě vám budeme účtovat úroky dle výše vaší úrokové sazby.

Díky doplňkovým službám je pro vás karta užitečným pomocníkem doma i na cestách. Zdarma můžete například využít služeb zámečníka, když si zabouchnete klíče nebo cestovat bez starostí s cestovním pojištěním ke kartě. Můžete také nakupovat u vybraných obchodníků se slevou až 50 % nebo používáním karty získat příspěvek na penzijní připojištění.

Kreditní karta je jako stvořená pro placení na internetu i v kamenných obchodech. Hotovost s kreditní kartou vybírat můžete, ale raději to omezte na minimum. U některých typů karet se za výběry z bankomatů účtují poplatky.

Kreditka je mimo jiné také vhodná jako primární karta pro rezervace hotelů, půjčovny aut, lodí. Protože vám banka prostřednictvím kreditky poskytuje úvěr, je garantem, že jste důvěryhodný a bonitní klient.

Proč je dobré mít kreditní kartu?
  1. Díky široké nabídce doplňkových služeb ji oceníte jak v domácnosti, tak na cestách.
  2. Je skvělým pomocníkem pro oddělené finance, kdy máte přehled například o měsíčních výdajích za domácnost.
  3. Kreditní karta může pomoci v případě, že potřebujete koupit náhradu za rozbitý domácí spotřebič. Pořídíte ho okamžitě a nemusíte tak řešit nákup na splátky.
  4. Žádný jiný  spotřebitelský úvěr vám nepůjčí peníze až na 45 dní bez úroku.
Jaké výhody má kreditní karta?

Kreditní karty od KB nabízí řadu výhod a benefitů – záleží na typu karty, kterou si vyberete. Příklady výhod, které kreditky nabízejí:

  • Příspěvek 1 % z plateb kreditní kartou na penzijní připojištění až do výše 500 Kč měsíčně
  • Slevy v obchodech a na internetu až 50 % ve více než 10 000 obchodech v České republice a na Slovensku
  • Pojištění nákupu a služeb (např. prodloužená záruka zboží o 1 rok, pojištění internetového nákupu, pojištění nejnižší ceny)
  • Pojištění kabelky a jejího obsahu pro případ loupeže
  • Asistenční služby v domácnosti Home assistance (např. pomoc při havárii v domácnosti – zabouchnuté klíče, instalatérské a malířské práce) a Lifestyle assistance (např. rezervace vstupenek, hotelů, zajištění donáškové služby)
  • Pojištění schopnosti splácet
  • Vstupy do letištních salonků
  • Bezúročné období až 45 dní vztahující se i na výběry hotovosti
  • Možnost automatické splátky celkové vyčerpané částky v bezúročném období
  • Nízká minimální měsíční splátka
  • Jednoduché ovládání a nastavení v internetovém a mobilním bankovnictví
  • Okamžité nastavení změn kreditní karty (např. povolení plateb na internetu, zvýšení limitu pro platby)
Je kreditní karta úvěr?

Ze smluvního pohledu ano. Pokud ale budete splácet vyčerpanou částku v bezúročném období, nezaplatíte ani korunu navíc na úrocích.

Kde můžu kreditní kartu používat?

Kreditní kartu můžete používat stejně jako jakoukoli jinou platební kartu, tedy k platbám v obchodech, na internetu nebo k výběrům hotovosti kdekoli na světě. Kartu můžete jednoduše použít všude tam, kde uvidíte logo vaší karty (Mastercard nebo Visa).

Navíc si díky kreditní kartě můžete zarezervovat ubytování nebo auto. Některé půjčovny a hotely rezervaci s debetní kartou neumožňují.

Můžu kreditní kartou vybírat hotovost?

Ano, kreditní kartou můžete vybírat hotovost i převádět peníze z kreditní karty na libovolný běžný účet.

Karta je ale určena především k nákupům. Proto se za výběry hotovosti i převody peněz většinou účtuje poplatek.

Výhodou kreditní karty od KB je, že i na výběry hotovosti i převody peněz se vztahuje bezúročné období. Některé banky tyto typy transakcí úročí už od prvního dne výběru.

Jsou platby kreditní kartou bezpečné?

Ano, placení kreditní kartou je naprosto bezpečné. Buďte ale obezřetní a dodržujte bezpečnostní pravidla při jejím používání. V případě plateb na internetu doporučujeme nakupovat u obchodníků, kteří podporují technologii 3D Secure. Tito obchodníci jsou označeni logy:

V případě zneužití kreditní karty banka garantuje vrácení peněz.

Navíc u kreditky nejsou v ohrožení peníze na vašem běžném účtu, ale prostředky banky.

Mohu kreditní kartou zaplatit třeba pračku?

Ano. S kreditní kartou si můžete koupit i dražší věc a splátky si rozložit podle svých možností. Abyste využívali výhod kreditní karty co nejlépe, doporučujeme větší nákupy rozdělit do maximálně deseti splátek.

Hodí se vědět

  • Splátka v bezúročném období – v případě, že splatíte celou vyčerpanou částku z posledního výpisu do 20. dne v měsíci, využijete bezúročné období a neplatíte úroky
  • Povinná minimální splátka – pokud kreditní kartu nesplatíte v bezúročném období, musíte každý měsíc v termínu 21.- 25. dne v měsíci zaplatit aspoň minimální splátku ve výši 3 % vyčerpané částky a vyměřených úroků. O tuto splátku se nemusíte starat a automaticky vám ji zinkasujeme z vašeho běžného účtu
  • Mimořádná splátka – kdykoli během měsíce můžete poslat splátku čerpané částky v libovolné výši. Mimořádná splátka automaticky navýší disponibilní zůstatek, který můžete na kreditní kartě čerpat. Nezbavuje vás ale povinnosti zaplatit zároveň minimální splátku, tu budeme inkasovat vždy

Částku pro bezúročné období i výši minimální měsíční splátky včetně dat splatnosti najdete ve výpisu ke kreditní kartě, který vám posíláme k 5. dni v měsíci.

bezúročném období můžete kreditní kartu splatit dvěma způsoby:

  • V internetovém bankovnictví nebo v mobilní aplikaci klikněte na tlačítko „Bezúročné období“ a rovnou tak zaplaťte.
  • Naskenujte QR kód z výpisu ke kreditní kartě a potvrďte platbu podle předvyplněných údajů.

Chcete-li poslat mimořádnou splátku, stačí zadat příkaz k úhradě na číslo účtu kreditní karty, které najdete ve výpisu ke kreditní kartě.

O povinnou minimální splátku se nemusíte starat, tu vám strhneme z vašeho běžného účtu sami. Jen si pohlídejte, že k 25. v měsíci na ni máte dostatek prostředků na běžném účtu.

Trvalý příkaz není vhodný, protože dopředu nevíte, kolik každý měsíc nakonec utratíte.

Můžete si ale nastavit automatickou splátku v bezúročném období. Nemusíte se tak o nic starat, inkaso splátky provedeme za vás. Útratu na kreditní kartě tak vždy splatíte včas a bez úroku. Automatickou splátku si můžete aktivovat při sjednání kreditní karty, nebo kdykoli později na našich pobočkách. Služba je u některých typů kreditních karet zpoplatněna.

Všechny informace o provedených transakcí, bezúročném období a splácení najdete ve výpisu ke kreditní kartě. Jednotlivé transakce najdete také v přehledu plateb v internetovém a mobilním bankovnictví.

Bezúročné období je doba, během které můžete splatit celkovou vyčerpanou částku z kreditní karty bez úroků, peníze od banky máte tedy půjčené zdarma. Čerpanou částku v bezúročném období musíte uhradit k 20. dni v měsíci. V KB je bezúročné období až 45 dní.

Pokud kreditní kartu nesplatíte během bezúročného období, vyměříme vám tzv. minimální měsíční splátku ve výši 3 % z čerpané částky + vyměřený úrok. Tuto částku si obvykle zúčtujeme automaticky, pokud máte účet u KB, nebo na základě povoleného inkasa, pokud splácíte z účtu v jiné bance. Minimální měsíční splátka je účtována vždy k 25. dni v měsíci.

Ano, kdykoli během měsíce můžete poslat mimořádnou splátku v libovolné výši. Mimořádná splátka automaticky navýší disponibilní zůstatek, který je možné na kreditní kartě čerpat. Mimořádná splátka může mít vliv na výši částky pro bezúročné období nebo minimální splátky – rozhoduje den, kdy ji banka obdrží.

Ano, můžete. Služba automatická splátka za vás hlídá splácení v bezúročném období a vy se tak nemusíte o nic starat. Automatickou splátku je možné nastavit při sjednání kreditní karty nebo kdykoli později na našich pobočkách. Služba je pro některé typy kreditních karet zpoplatněna.

V případě pojistné události kontaktujte asistenční společnost AXA Assistance na telefonním čísle (+420) 272 10 10 33.

V případě pojistné události kontaktujte asistenční společnost AXA Assistance na telefonním čísle (+420) 272 10 10 30.

V případě ztráty, odcizení nebo podezření ze zneužití platební karty volejte ihned na nonstop Klientskou linku platebních karet: (+420) 955 512 230.

Pokud jste naším klientem, pohodlně si kartu sjednejte v internetovém bankovnictví MojeBanka či mobilní aplikaci Mobilní banka. Pokud naším klientem zatím nejste, rádi se o vás postaráme na kterékoli naší pobočce. Stačí být starší 18 let, mít české občanství nebo trvalý pobyt či povolení k pobytu v ČR. K vyřízení žádosti si připravte platný občanský průkaz.

K jedné kreditní kartě si můžete nechat vydat další dvě dodatkové – jednu pro sebe a jednu pro někoho dalšího. Pokud jste naším klientem, všechno pohodlně vyřídíte v internetovém bankovnictví MojeBanka nebo mobilní aplikaci Mobilní banka. Pokud naším klientem zatím nejste, rádi se o vás postaráme na kterékoli naší pobočce. Stačí být starší 18 let, mít české občanství nebo trvalý pobyt či povolení k pobytu v ČR. K vyřízení žádosti si připravte platný občanský průkaz.

Nenašli jste odpověď?

Klientská linka platebních karet KB 
Tel.: +420 955 512 230
E-mail: klientska_linka@kb.cz

Doporučujeme si kontakt uložit do telefonu.