Blokace karty

Pokud mluvíme o blokaci karty, může být vnímána různými způsoby. Rozlišujeme blokaci trvalou, odborně nazývanou stoplistace karty, blokaci dočasnou ze strany banky, a navíc máme také možnost dočasného zamknutí karty.

Trvalá blokace neboli stoplistace

Trvalá blokace / stoplistace karty je nevratná. Pokud máte podezření, že vaši kartu mohl někdo zneužít, volejte na +420 955 512 230, kde vám ji trvale deaktivujeme a následně si můžete požádat o novou kartu v aplikaci KB+.

Představte si, že jste na dovolené v zahraničí, peněženku máte v zadní kapse kalhot, jdete po promenádě, chcete si dát zmrzlinu a najednou zjistíte, že kapsa je prázdná. Kromě hotovosti jste měli v peněžence i platební kartu. Je to stresující situace, ve které se vyplatí jednat rychle, aby vaše peníze nemohl nikdo zneužít.

Pokud používáte aplikaci KB+ můžete o trvalou blokaci karty požádat přímo v ní – přes sekci Karty, v detailu konkrétní karty.

Pokud tuto možnost nemáme, uložte si ke svým kontaktům číslo na naši nonstop linku Podpory karet KB +420 955 512 230. Ta je vám k dispozici 24 hodin denně, a to i v případě, že voláte ze zahraničí. Naši operátoři vám kartu trvale zablokují a poradí, pokud budete chtít požádat o novou.

Při vaší žádosti o trvalou blokaci karty banka vloží tuto kartu na seznam karet „stoplist“, které se nesmějí používat k žádné transakci – se stoplistovanou kartou tedy nikdo nezaplatí ani nevybere hotovost. Tento proces je nevratný, karta už nepůjde znovu aktivovat.

Dočasná blokace karty

Dočasnou blokaci karty provádí banka z vlastní iniciativy nebo nastane automaticky. Je to proces, který platební kartu dočasně deaktivuje pro platby a výběry.

Automaticky se platební karta zablokuje, když opakovaně chybně zadáte PIN, ať už u obchodníka, nebo při výběru z bankomatu. Systém totiž vyhodnotí riziko, že došlo ke zneužití karty (ačkoli to ještě nikdo nenahlásil), a proto kartu deaktivuje.

Sama banka pak kartu blokuje v případech, kdy má podezření na zneužití karty. Například jste před hodinou vybírali kartou peníze z bankomatu, ale nyní se v bankovním systému ukázalo, že provádíte transakci z druhého konce světa. Je tedy důvodné podezření, že transakci z druhého konce světa neprovádíte vy a že vaši platební kartu někdo zneužil.

O tom, že jsme vám zablokovali kartu, s vámi vždy komunikujeme. Blokace karty není trvalá. Pokud se prokáže, že ke zneužití nedošlo, můžeme kartu odblokovat. Pokud ale opravdu zneužita byla, vystavíme vám novou.

Zamknutí karty

Pro případy, kdy si kartu jen zapomenete na bezpečném místě – třeba na chatě – je tady funkce zamknutí karty. Kartu si zamknete sami jednoduše v mobilním nebo internetovém bankovnictví v nastavení karet a stejným způsobem ji zase odemknete. 

Nonstop linka pro trvalou blokaci platebních karet +420 955 512 230.

Uložte si číslo do svých důležitých kontaktů.


Kartu vám pomůžeme zablokovat také na jakékoli pobočce nebo v Kontaktním centru KB na +420 800 521 521.