- Články
- Reklamace platby kartou
Reklamace platby kartou
Reklamaci platby kartou můžete uplatnit, když například zjistíte, že se vám obchodník neoprávněně strhává peníze z účtu za službu, kterou jste odhlásili nebo jste si objednali zboží na e-shopu, zaplatili za něj, ale nedorazilo. Reklamovat můžete i transakce, které se omylem strhly vícekrát. Pokud si všimnete podezřelých pohybů na účtu, které jste neprováděli vy, nechte si kartu okamžitě stoplistovat.
Historii zaúčtovaných transakcí na svém účtu byste si měli pravidelně kontrolovat. Je to jedna z možností, jak můžete odhalit naúčtovanou platbu, o které nevíte a která možná vznikla neoprávněně, a včas ji reklamovat.
Podezřelá transakce může odhalit například to, že vám někdo odcizil kartu nebo došlo ke zneužití vaší karty. Pokud máte takové podezření, jednejte rychle a kartu si nechte stoplistovat (nebo jak se říká mezi veřejností – „zablokovat“) na čísle 955 512 230. Volat můžete i ze zahraničí.
Důvod ale může být i prozaičtější – někdy se totiž stává, že se jedna platba omylem zaúčtuje vícekrát.
Reklamovat platbu ale můžete i tehdy, když vám například obchodník nedodá zboží či službu, za kterou jste si zaplatili, nebo si bezdůvodně naúčtuje poplatky, o nichž vám předem neřekl a nebyly ani součástí vzájemné smlouvy. Nebo když se odhlásíte z nějaké služby (třeba předplacené streamovací platformy) a její poskytovatel vám i přes zrušení nepřestane strhávat peníze.
Pro co nejrychlejší informovanost o pohybech na vaší kartě a účtu doporučujeme zapnout push notifikace v mobilní aplikaci. Snadno je povolíte v Nastavení (ozubené kolečko) – Oznámení – Platby kartou.
V internetovém bankovnictví si dále můžete zapnout zasílání informačních SMS nebo e-mailů vždy, když transakce kartou překročí vámi nastavený limit. Díky tomu můžete nepovolené pohyby odhalit rychleji a předcházet dalším problémům.
Reklamaci u nás je možné zadat pomocí aplikace Mobilní banka nebo internetového bankovnictví MojeBanka.
- V historii transakcí označíte konkrétní transakce a bankovnictví vás samo provede reklamačním procesem.
- V žádosti o reklamaci platby kartou od vás budeme potřebovat dodat jakékoli podklady k nákupu, například fakturu, účtenku, objednávku nebo kopii komunikace s obchodníkem. Vždy je dobré v rámci reklamace přiložit veškerou dokumentaci, kterou ke konkrétní transakci máte.
- Po odeslání žádosti s těmito dokumenty se celé věci začneme okamžitě věnovat a pokusíme se vaši situaci co nejdříve vyřešit. Budeme kontaktovat banku obchodníka, kde byla transakce provedena a dál vše řešíme za vás.
Reklamovat můžete ale i osobně na pobočce nebo po telefonu. Stačí se obrátit na naši nonstop Podporu platebních karet na čísle 955 512 230, kde s vámi společně prověříme platbu a pokud bude reklamace platby kartou skutečně potřeba, vysvětlíme vám podrobně postup.
Lhůty se odvíjejí od podmínek karetních společností. Obecně se ale dá říct, že reklamaci můžete provést do 30 obchodních dnů od zúčtování v historii transakcí. Reklamaci byste měli uplatnit co nejdříve potom, co si nesrovnalosti všimnete.