Reklamaci platby kartou můžete uplatnit, když například zjistíte, že se vám obchodník neoprávněně strhává peníze z účtu za službu, kterou jste odhlásili nebo jste si objednali zboží na e-shopu, zaplatili za něj, ale nedorazilo. Reklamovat můžete i transakce, které se omylem strhly vícekrát. Pokud si všimnete podezřelých pohybů na účtu, které jste neprováděli vy, nechte si kartu okamžitě stoplistovat.
Historii zaúčtovaných transakcí na svém účtu byste si měli pravidelně kontrolovat. Je to jedna z možností, jak můžete odhalit naúčtovanou platbu, o které nevíte a která možná vznikla neoprávněně, a včas ji reklamovat.
Podezřelá transakce může odhalit například to, že vám někdo odcizil kartu nebo došlo ke zneužití vaší karty. Pokud máte takové podezření, jednejte rychle a kartu si nechte stoplistovat (nebo jak se říká mezi veřejností – „zablokovat“) na čísle 955 512 230. Volat můžete i ze zahraničí.
Důvod ale může být i prozaičtější – někdy se totiž stává, že se jedna platba omylem zaúčtuje vícekrát.
Reklamovat platbu ale můžete i tehdy, když vám například obchodník nedodá zboží či službu, za kterou jste si zaplatili, nebo si bezdůvodně naúčtuje poplatky, o nichž vám předem neřekl a nebyly ani součástí vzájemné smlouvy. Nebo když se odhlásíte z nějaké služby (třeba předplacené streamovací platformy) a její poskytovatel vám i přes zrušení nepřestane strhávat peníze.