Při srovnání běžných účtů se vyplatí zaměřit se na několik parametrů. Pozornost můžete věnujte podmínkám vedení účtu – vedení zdarma mnohdy neznamená, že za používání účtu opravdu nic nezaplatíte. Dále si zjistěte, zda si banka účtuje poplatek za příchozí a odchozí transakce nebo výběry z bankomatů. Zohlednit můžete také přehlednost internetového bankovnictví a mobilní aplikace a jak dlouho založení účtu trvá.

Běžný účet je důležitou součástí našeho každodenního života. Mnoho z nás má dokonce více účtů, které používá pro svou rodinu, podnikání nebo soukromé platby. Většina z nás je skrze běžný účet řeší většinu financí. Chodí nám na něj výplata, platíme z něj pravidelné výdaje za bydlení i běžné nákupy v obchodě. Nabídka na trhu je velmi široká, podívejme se tedy, na co si dát při srovnání běžných účtů pozor.

Srovnání běžných účtů podle podmínek

Před založením účtu zvažte všechny podmínky. Například cenu za vedení účtu, poplatky za výběr z bankomatu doma i v zahraničí nebo přehlednost internetového bankovnictví a dostupnost různých služeb, které v budoucnu můžete využít.

Vedení účtu

Prvním kritériem, které se nabízí porovnat, je poplatek za vedení účtu. Buďte však pozorní. Vedení účtu zdarma často neznamená, že za jeho užívání nic nezaplatíte. Často narazíte na účty, za jejichž vedení si banka neúčtuje poplatky jen při splnění určitých podmínek. Například založením úvěru, připsáním určité minimální částky za měsíc nebo uskutečnění určitého počtu plateb kartou.

Příchozí a odchozí platby

Poplatky za transakce mohou výrazně měsíční náklady vašeho běžného účtu. Příchozí platby na účet jsou v dnešní době u domácích plateb zdarma, ale s poplatkem se můžete stále setkat u zahraničních transakcí nebo odchozích plateb.

Výběr z bankomatů

Zatímco výběry z vlastních bankomatů banky obvykle nezpoplatňují, za výběr z bankomatu jiné banky vám mohou naúčtovat poplatek. Pokud jste zvyklí mít v peněžence hotovost a vybírat z bankomatu častěji, mohou pro vás tyto poplatky představovat roční rozdíly v nákladech až ve stovkách korun. Při výběru banky je dobré si zjistit, kolik má bankomatů a jak hustá je jejich síť. Velké banky mívají bankomaty rozmístěny i v menších obcích a ve větších městech na ně narazíte téměř na každém rohu. Komerční banka má po republice přes 800 bankomatů, z toho téměř 500 vkladových.

Internetové bankovnictví

Internetové a mobilní bankovnictví se rychle stalo součástí našich každodenních životů. Proto je důležité, aby online aplikace k vašemu běžnému účtu byla přehledná, intuitivní a hlavně bezpečná.

Pokud chcete mít jistotu, že se vám s internetovým bankovnictvím bude pracovat dobře a najdete tam všechny funkce, které potřebujete, nechte si ho předvést na pobočce a nebojte se na cokoli zeptat. Komerčka má k dispozici i demo verze, kde si můžete naše aplikace vyzkoušet nanečisto.

Rychlost založení

Při srovnání běžných účtů se můžete podívat i na rychlost založení. U Komerční banky si můžetE běžný účet sjednat online a ušetřit tak čas, který byste jinde strávili čekáním a administrativou na pobočce. Pokud k nám přecházíte z jiné banky, převedeme vám zůstatek, trvalé platby, inkasa a další nastavení do nového účtu. Sami nemusíme nic řešit, jen počkat pár dní, než dorazí nová karta.

Založte si MůjÚčet

Přes kurýra

Vyplňte žádost online. Kurýr vám zdarma doveze smlouvu k podpisu.

Zavolejte mi

Vyplňte své telefonní číslo. My vám zavoláme a vyřešíme vše společně.

Na pobočce

Zvolte si sami místo a čas schůzky. Bankovní poradce na vás bude čekat.

Načítám