Podzimní vylepšení internetového bankovnictví
Další 3 měsíce jsou za námi a my jsme pro Vás nachystali novinky do internetového bankovnictví MojeBanka, MojeBanka Business a Mobilní banka.
Novinky v internetovém bankovnictví MojeBanka
Přehled vašich karet a jejich služby
Nachystali jsme pro vás přehlednější informace o vaší kartě. Spolu s novým přehledem v této sekci najdete i všechny sjednané či nabízené služby. Budete proto mít přehled o všech výhodách, které vaše karty nabízejí.
Zobrazení nové úrokové sazby k hypotéčnímu úvěru
V Internetovém bankovnictví MojeBanka vás včas upozorníme na blížící se termín refixace vašeho Hypotečního úvěru. Kliknutím na upozornění si jednoduše sjednáte schůzku s vaším bankovním poradcem a sjednáte si nové podmínky hypotečního úvěru. Nově sjednané podmínky vám pak zobrazíme v detailu vašeho hypotečního úvěru. Na operačním systému Android v Mobilní bance ji uvidíte od začátku prosince.
Povolený debet online i pro právnické osoby s více statutáry
Jste Právnická Osoba a máte více statutárů? I vy už můžete zažádat o povolený debet online. V internetovém bankovnictví MojeBanka máte nyní možnost identifikovat více statutárních orgánů, kteří mohou podepsat smlouvu k firemnímu povolenému debetu. Můžete vybrat jednoho i více. Tuto možnost najdete v průvodci ,,Žádost o povolený debet“, v poli ,,vybrat podepisujícího smlouvy“. Vyplňte statutární orgán/orgány, který/které podepíší smlouvu o povoleném debetu.
Potvrzení o úrocích z úvěru na bydlení v elektronické podobě
Od ledna si v internetovém bankovnictví MojeBanka, MojeBanka Business a Mobilní banka můžete stáhnout potvrzení o zaplacených úrocích z úvěru na bydlení. Potvrzení se týká hypotečních i předhypotečních úvěru. Na jeho základě si odečtete úroky ze základu daně. Ke stažení je v záložce ,,Dokumenty“ v sekci ,,Výpisy a potvrzení“.
Jednotný formát inkas za služby od O2
Dosud jste si museli pro každou ze služeb O2 zřídit vlastní povolení inkasa. Navíc se formuláře povolení inkasa pro placení služeb O2 za pevnou linku a internet lišily od formuláře pro placení O2 za mobilní služby. Nově jsou formuláře sjednocené. Budete tedy používat jednotný formulář běžného povolení inkasa jak pro mobilní služby O2, tak i pro služby O2 za pevnou linku a internet. Jednotnou podobu budou mít povolení inkasa i v přehledu. Stávající nastavená povolení inkasa O2 za pevnou linku a internet automaticky převedeme do nového formátu běžného povolení inkasa. Pokud jste měli zřízeno více povolení inkas O2 za pevnou linku a internet pro více telefonních čísel, sloučili jsme je do jednoho běžného povolení inkasa. Zachovali jsme neomezenou frekvenci a nastavili limit jednotlivé platby na nejvyšší částku z původně nastavených jednotlivých povolení inkasa. Tím zajistíme, že vaše inkasa ve prospěch O2 proběhnou jako dřív. Inkasa pro vás budou přehlednější a jejich změny jednodušší.
Opakované zpracování plateb z trvalých příkazů
Snažíme se, aby platby z trvalých příkazů úspěšně proběhly, i pokud se v průběhu zpracování vyskytne nějaká potíž. Tou může být například nedostatek peněz za účtu. Když se nám tedy nepodaří zaúčtovat platbu v den splatnosti, budeme to zkoušet opakovaně i další obchodní dny. U trvalých příkazů s frekvencí vyšší než 14 dnů budeme opakovat až 4 následující obchodní dny. Pokud vám do té doby přijdou na účet peníze, platbu zaúčtujeme. Novinka platí i pro Mobilní banku a Mobilní banku Business.
Emailové notifikace o trvalých příkazech
Nastavte si notifikace a mějte perfektní přehled o provedení plateb. Dáme vám vědět, pokud jsme platbu z trvalého příkazu nemohli zaúčtovat a sdělíme datum, do kdy to budeme opakovaně zkoušet. Ve zprávě hned vidíte, jak a do kdy danou situaci vyřešit.
Zrychlujeme vysílání příkazů k inkasu do jiných bank
Příkazy k inkasu pro inkasování klientů v jiných tuzemských bankách předáme do jiné banky v ten samý den. Jediné, co potřebujete udělat:
- zadat příkaz v pracovní den do 14:00 hodin,
- použít online formulář v aplikaci MojeBanka, MojeBanka Business, Profibanka
- nebo importovat dávku s požadavkem na zpracování v online nebo průběžném režimu.
Podle toho, jak druhá banka příkaz zpracuje, může dojít ke zrychlení připsání peněz na váš účet.
Zadáváte SEPA platby?
V souvislosti s aktualizací pravidel zpracování SEPA plateb a SEPA inkas, nebude nadále podporováno pole „Účel platby – Popis“. Pole je nepovinné, ale pokud ho vyplníte, od 17.11.2019 bude odstraněno a nepřenese se příjemci, ani vám. Namísto zmíněného pole využijte prosím ,,Zpráva pro příjemce“ a neuvidíte rozdíl. Tato změna se týká internetového bankovnictví MojeBanka, MojeBanka Business, Profibanka a Multicash.
Novinky v okamžitých platbách
Okamžité platby se rozšiřují
Okamžité platby můžete zadávat kromě internetového bankovnictví MojeBanka, Mobilní banka a Mobilní banka Business už i v internetovém bankovnictví MojeBanka Business. Okamžité platby se týkají jednorázových a jednotlivých plateb na korunové účty. Okamžité platby jsou bez příplatku a na účet příjemce se připíší během 10 vteřin! Aktuálně je možné odesílat a přijímat okamžité platby do těchto bank: Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB/Poštovní spořitelna, PPF banka a Raiffeisenbank.
Novinky v Multibankingu
Multibanking neboli propojení účtů
Už delší dobu máte možnost si propojit účty z jiných bank na jedno místo. Tyto účty si můžete propojit do internetového bankovnictví KB MojeBanka a Mobilní banka.
Banky, s kterými si můžete propojit účtu rozšiřujeme každý den. V tuto chvíli je možné připojení účtu České Spořitelny, AirBank, Equa Bank, Fio Bank, Moneta, J&T, Wüstenrot, banky CREDITAS, Raiffeisenbank, ČSOB, Poštovní spořitelny a slovenské TATRA banky.
Proč je dobré mít propojené účty?
- Máte přehled o všech vašich účtech v jiných bankách na jednom místě v KB
- Vše je bezpečné, neboť i Vámi připojené účty jsou chráněny systémy KB
- Možnost kontroly zůstatku i transakční historie jak v počítači, tak v mobilu
- Služba je zdarma
- Od 16.11.2019 se mění počet účtů, které si necháváte propojit.
Propojení účtů se týká všech vašich běžných, spořících, kreditních i podnikatelských účtů. Jak si propojit účty, najdete na našich stránkách – Připojit účty
Novinky v internetovém bankovnictví MojeBanka Business
Jednotný formát inkas za služby od O2
Dosud jste si museli pro každou ze služeb O2 zřídit vlastní povolení inkasa. Navíc se formuláře povolení inkasa pro placení služeb O2 za pevnou linku a internet lišily od formuláře pro placení O2 za mobilní služby. Nově jsou formuláře sjednocené. Budete tedy používat jednotný formulář běžného povolení inkasa jak pro mobilní služby O2, tak i pro služby O2 za pevnou linku a internet. Jednotnou podobu budou mít povolení inkasa i v přehledu. Stávající nastavená povolení inkasa O2 za pevnou linku a internet automaticky převedeme do nového formátu běžného povolení inkasa. Pokud jste měli zřízeno více povolení inkas O2 za pevnou linku a internet pro více telefonních čísel, sloučili jsme je do jednoho běžného povolení inkasa. Zachovali jsme neomezenou frekvenci a nastavili limit jednotlivé platby na nejvyšší částku z původně nastavených jednotlivých povolení inkasa. Tím zajistíme, že vaše inkasa ve prospěch O2 proběhnou jako dřív. Inkasa pro vás budou přehlednější a jejich změny jednodušší.
Potvrzení o úrocích z úvěru na bydlení v elektronické podobě
Od ledna si v internetovém bankovnictví MojeBanka Business, MojeBanka a Mobilní banka můžete stáhnout potvrzení o zaplacených úrocích z úvěru na bydlení. Potvrzení se týká hypotečních i předhypotečních úvěru. Na jeho základě si odečtete úroky ze základu daně. Ke stažení je v záložce ,,Dokumenty“ v sekci ,,Výpisy a potvrzení“.
Opakované zpracování plateb z trvalých příkazů
Snažíme se, aby platby z trvalých příkazů úspěšně proběhly, i pokud se v průběhu zpracování vyskytne nějaká potíž. Tou může být například nedostatek peněz za účtu. Když se nám tedy nepodaří zaúčtovat platbu v den splatnosti, budeme to zkoušet opakovaně i další obchodní dny. U trvalých příkazů s frekvencí vyšší než 14 dnů budeme opakovat až 4 následující obchodní dny. Pokud vám do té doby přijdou na účet peníze, platbu zaúčtujeme. Novinka platí i pro Mobilní banku a Mobilní banku Business.
Emailové notifikace o trvalých příkazech
Nastavte si notifikace a mějte perfektní přehled o provedení plateb. Dáme vám vědět, pokud jsme platbu z trvalého příkazu nemohli zaúčtovat a sdělíme datum, do kdy to budeme opakovaně zkoušet. Ve zprávě hned vidíte, jak a do kdy danou situaci vyřešit.
Zrychlujeme vysílání příkazů k inkasu do jiných bank
Příkazy k inkasu pro inkasování klientů v jiných tuzemských bankách předáme do jiné banky v ten samý den. Jediné, co potřebujete udělat:
- zadat příkaz v pracovní den do 14:00 hodin,
- použít online formulář v aplikaci MojeBanka, MojeBanka Business, Profibanka
- nebo importovat dávku s požadavkem na zpracování v online nebo průběžném režimu.
Podle toho, jak druhá banka příkaz zpracuje, může dojít ke zrychlení připsání peněz na váš účet.
Zadáváte SEPA platby?
V souvislosti s aktualizací pravidel zpracování SEPA plateb a SEPA inkas, nebude nadále podporováno pole „Účel platby – Popis“. Pole je nepovinné, ale pokud ho vyplníte, od 17.11.2019 bude odstraněno a nepřenese se příjemci, ani vám. Namísto zmíněného pole využijte prosím ,,Zpráva pro příjemce“ a neuvidíte rozdíl. Tato změna se týká internetového bankovnictví MojeBanka Business, MojeBanka, Profibanka a Multicash.
Novinky v Mobilní bance
Mobilní banka pro nevidomé
Spustili Google TalkBack – aplikaci pro nevidomé. Ta předčítá z obrazovky, takže Mobilní banku mohou používat i lidé se zrakovým postižením. Aplikace třetích stran do Mobilní banky logicky vyžadují přístup. Ten zpravidla neudělujeme, aby aplikace nemohly číst citlivá data třeba skrytě na pozadí. Pro potřeby handicapovaných jsme ale právě Google TalkBack na bezpečnost otestovali. O něm nyní víme, že je 100% bezpečný. Mobilní banku s Google TalkBack mohou proto používat nevidomí od A do Z.
Online otevření účtu
Založte účet online v mobilu! Na operačním systému Android si stáhněte aplikaci Mobilní banka. Na hlavní stránce vyberete možnost „Chci si založit účet online“ a dál pokračujte podle návodu.
Spravujte i karty, které máte nahrané v jiném zařízení
Na operačním systému Android a iOS v aplikaci Mobilní Banka i v Mobilní Banka Business můžete vidět seznam všech vašich karet, které používáte pro Google Pay nebo Apple Pay. Pokud máte nahrané karty i v jiném zařízení, můžete je v Mobilní bance spravovat – zamknout, odemknout nebo také zablokovat.
Potvrzení o úrocích z úvěru na bydlení v elektronické podobě
Od ledna si v Mobilní bance, v internetovém bankovnictví MojeBanka a MojeBanka Business můžete stáhnout potvrzení o zaplacených úrocích z úvěru na bydlení. Potvrzení se týká hypotečních i předhypotečních úvěru. Na jeho základě si odečtete úroky ze základu daně. Ke stažení je v záložce ,,Dokumenty“ v sekci ,,Výpisy a potvrzení“.
Jednotný formát inkas za služby od O2
Dosud jste si museli pro každou ze služeb O2 zřídit vlastní povolení inkasa. Navíc se formuláře povolení inkasa pro placení služeb O2 za pevnou linku a internet lišily od formuláře pro placení O2 za mobilní služby. Nově jsou formuláře sjednocené. Budete tedy používat jednotný formulář běžného povolení inkasa jak pro mobilní služby O2, tak i pro služby O2 za pevnou linku a internet. Jednotnou podobu budou mít povolení inkasa i v přehledu. Stávající nastavená povolení inkasa O2 za pevnou linku a internet automaticky převedeme do nového formátu běžného povolení inkasa. Pokud jste měli zřízeno více povolení inkas O2 za pevnou linku a internet pro více telefonních čísel, sloučili jsme je do jednoho běžného povolení inkasa. Zachovali jsme neomezenou frekvenci a nastavili limit jednotlivé platby na nejvyšší částku z původně nastavených jednotlivých povolení inkasa. Tím zajistíme, že vaše inkasa ve prospěch O2 proběhnou jako dřív. Inkasa pro vás budou přehlednější a jejich změny jednodušší.
Opakované zpracování plateb z trvalých příkazů
Snažíme se, aby platby z trvalých příkazů úspěšně proběhly, i pokud se v průběhu zpracování vyskytne nějaká potíž. Tou může být například nedostatek peněz za účtu. Když se nám tedy nepodaří zaúčtovat platbu v den splatnosti, budeme to zkoušet opakovaně i další obchodní dny. U trvalých příkazů s frekvencí vyšší než 14 dnů budeme opakovat až 4 následující obchodní dny. Pokud vám do té doby přijdou na účet peníze, platbu zaúčtujeme. Novinka platí pro Mobilní banku i Mobilní banku Business.
Novinky v okamžitých platbách
Okamžité platby se rozšiřují
Okamžité platby můžete zadávat kromě internetového bankovnictví MojeBanka, Mobilní banka a Mobilní banka Business už i v internetovém bankovnictví MojeBanka Business. Okamžité platby se týkají jednorázových a jednotlivých plateb na korunové účty. Okamžité platby jsou bez příplatku a na účet příjemce se připíší během 10 vteřin! Aktuálně je možné odesílat a přijímat okamžité platby do těchto bank: Air Bank, Banka CREDITAS, Česká spořitelna, ČSOB/Poštovní spořitelna, PPF banka a Raiffeisenbank.
Novinky v Multibankingu
Multibanking neboli propojení účtů
Už delší dobu máte možnost si propojit účty z jiných bank na jedno místo. Tyto účty si můžete propojit do internetového bankovnictví KB MojeBanka a Mobilní banka.
Banky, s kterými si můžete propojit účtu rozšiřujeme každý den. V tuto chvíli je možné připojení účtu České Spořitelny, AirBank, Equa Bank, Fio Bank, Moneta, J&T, Wüstenrot, banky CREDITAS, Raiffeisenbank, ČSOB, Poštovní spořitelny a slovenské TATRA banky.
Proč je dobré mít propojené účty?
- Máte přehled o všech vašich účtech v jiných bankách na jednom místě v KB
- Vše je bezpečné, neboť i Vámi připojené účty jsou chráněny systémy KB
- Možnost kontroly zůstatku i transakční historie jak v počítači, tak v mobilu
- Služba je zdarma
- Od 16.11.2019 se mění počet účtů, které si necháváte propojit.
Propojení účtů se týká všech vašich běžných, spořících, kreditních i podnikatelských účtů. Jak si propojit účty, najdete na našich stránkách – Připojit účty