Jak se bránit aktuálním podvodům na internetu
Aktuálně se můžete setkat s podvody typu falešná bankovní aplikace a vishing – volající podvodník nebo phishing – podvodné zprávy, ale útočníci mají v záloze i další typy podvodů a útoků.
Nový typ podvodného (phisingového) e-mailu, kterým útočníci oslovují uživatele a chtějí po nich ověření identity. Po uživateli žádají zadání poměrně širokého spektra informací, které jsou následně snadno zneužitelné – jméno, adresu, e-mail, telefon a číslo občanského průkazu nebo jiného průkazu totožnosti. Zároveň chtějí, ať uživatel nahraje video, na základě kterého bude „biometricky ověřen“.


- Pokud vám volá skutečný bankéř z Komerční banky, nikdy po vás nebude chtít po telefonu sdělit žádné osobní nebo citlivé údaje. Pro ověření vaší identity při komunikaci používá vždy pouze aplikaci KB Klíč nebo KB Klíč v KB+.
- Volajícího bankéře si můžete sami ověřit pomocí KB Klíče.
- Pokud ověření neproběhne tímto způsobem, jedná se pravděpodobně o podvodnou komunikaci.
- WhatsApp nebo jiné aplikace,
- aktivní odkazy zaslané v e-mailu, SMS nebo chatu.
- Ověření probíhá výhradně přes KB Klíč nebo KB+.
- Nikdy vás nebudeme nutit k instalaci jiných aplikací.
- Nikdy vám nebudeme posílat odkazy pro ověření identity.
Nikdy nevolejte zpět na telefonní číslo, ze kterého volal falešný bankéř!
V případě pochybností neprodleně kontaktujte naši klientskou linku +420 955 551 505 nebo navštivte pobočku. Další tipy získáte v návodu Jak postupovat a co dělat v případě podvodu na internetu.

+420 955 512 230

+420 955 551 505
po–pá 7:00-22:00, so–ne 8:00-22:00