Jak se bránit aktuálním podvodům na internetu

Internetové (kybernetické) podvody probíhají prakticky neustále a je dobré vědět, jak se těmto podvodům aktivně bránit.
20. 10. 2025 13:30

Aktuální podvody

Aktuálně se můžete setkat s podvody typu falešná bankovní aplikace a vishing – volající podvodník nebo phishing – podvodné zprávy, ale útočníci mají v záloze i další typy podvodů a útoků

Podvodný e-mail s odkazem na falešnou stránku pro ověření identity

Nový typ podvodného (phisingového) e-mailu, kterým útočníci oslovují uživatele a chtějí po nich ověření identity. Po uživateli žádají zadání poměrně širokého spektra informací, které jsou následně snadno zneužitelné – jméno, adresu, e-mail, telefon a číslo občanského průkazu nebo jiného průkazu totožnosti. Zároveň chtějí, ať uživatel nahraje video, na základě kterého bude „biometricky ověřen“.

Znění podvodného e-mailu:

Ukázka podvodného e-mailu

Podvodná stránky používaná podvodníky k ověření:

Ukázka podvodné webové stránky

Jak se útokům lze bránit

  • Pokud vám volá skutečný bankéř z Komerční banky, nikdy po vás nebude chtít po telefonu sdělit žádné osobní nebo citlivé údaje. Pro ověření vaší identity při komunikaci používá vždy pouze aplikaci KB Klíč nebo KB Klíč v KB+.
  • Volajícího bankéře si můžete sami ověřit pomocí KB Klíče.
  • Pokud ověření neproběhne tímto způsobem, jedná se pravděpodobně o podvodnou komunikaci.

Pravý bankéř KB nikdy nepoužívá k ověření vaší identity:

  • WhatsApp nebo jiné aplikace,
  • aktivní odkazy zaslané v e-mailu, SMS nebo chatu.

Jak poznáte bezpečnou komunikaci s KB?

  • Ověření probíhá výhradně přes KB Klíč nebo KB+.
  • Nikdy vás nebudeme nutit k instalaci jiných aplikací.
  • Nikdy vám nebudeme posílat odkazy pro ověření identity.

Nikdy nevolejte zpět na telefonní číslo, ze kterého volal falešný bankéř!

V případě pochybností neprodleně kontaktujte naši klientskou linku +420 955 551 505 nebo navštivte pobočku. Další tipy získáte v návodu Jak postupovat a co dělat v případě podvodu na internetu.

Kontakty na klientskou infolinku a blokaci karet KB

+420 955 512 230

+420 955 512 230

Nonstop blokace karet
+420 955 551 505

+420 955 551 505

Klientská linka
po–⁠pá 7:00-⁠22:00, so–⁠ne 8:00-⁠22:00