Falešná bankovní aplikace
Banka po vás nikdy nebude chtít v rámci hovoru urychleně stahovat aplikace a už vůbec nebude požadovat PIN. Nikdy nic takového nedělejte!
U tohoto typu podvodu vás bude kontaktovat (obvykle telefonicky) podvodný bankéř, policista nebo třeba bezpečnostní expert s varováním, že na trhu je nový způsob, jak zneužít vaše finanční prostředky.
Bude se vás snažit přesvědčit, abyste si v rámci ochrany a prevence zneužití účtu nebo platební karty nainstalovali aktualizaci své bankovní aplikace a sdělili mu svůj PIN k platební kartě.
- Po telefonu nebo přes SMS jste vyzvání ke stažení falešné aplikace, která na první pohled obvykle vypadá jako aplikace banky, na jakou jste běžně zvyklí.
- Pokud aplikaci nainstalujete, tak si společně s ní stáhnete do mobilu i škodlivý software.
- Následně vás podvodná aplikace vyzve k přiložení platební karty k telefonu.
- A pod záminkou bezpečnosti vás vyzve ještě k zadání PINu vaší karty.
- Pokud se útočníkovi k údajům o vaší kartě nepodaří dostat, je možné, že po vás bude požadovat i přeposlání peněz na „zabezpečený“ účet. I zde platí, že banka po vás nikdy nic takového chtít nebude. Peníze nikam neposílejte!
- Útočník získá přistup k vaší platební kartě a může provádět neoprávněné výběry z bankomatu nebo platby kartou. Vy tak přijdete o peníze.
- Jelikož jste do stažené podvodné aplikace zadali i PIN své karty, má podvodník všechny údaje. Může tak kartu bez problémů zneužít a platit či vybrat i vyšší částky.
- Nikdy nestahujte aktualizaci aplikace na urgentní vyžádání či doporučení někoho na telefonu, přes odkazy v SMS zprávě nebo e-mailu. Bankovnictví si pravidelně aktualizujete sami, a to vždy z příslušného originálního obchodu s aplikacemi (App Store nebo Google Play).
- Pokud vám někdo volá a říká, že je váš bankéř nebo pracovník banky, ověřte si ho.
- Pokud se nejedná o placení zboží v obchodě, nikdy nepřikládejte platební kartu k telefonu (ani svému, ani cizímu) na žádost třetí osoby nebo aplikace.
- Nepovolujte ve svém telefonu přístup k NFC aplikacím, které ho skutečně nepotřebují.
- Nikdy nikomu nesdělujte a nezadávejte do žádné aplikace PIN ke své kartě. Skuteční policisté a bankéři takto klienty neobvolávají a tyto informace nepožadují.

+420 955 512 230
Nonstop blokace karet

+420 955 551 505
Klientská linka
po–pá 7:00-22:00, so–ne 8:00-22:00
po–pá 7:00-22:00, so–ne 8:00-22:00

Další kontakty
