Na první místo postoupila Komerční banka (KB) v meziročním srovnání agentury Accenture v hodnocení kvality pobočkové sítě.

Zatímco v roce 2000 obsadila KB v jednotlivých hodnocených kategoriích čtyřikrát třetí příčku, jednou byla druhá a jednou čtvrtá, letos byla Komerční banka ve čtyřech kategoriích hodnocena jako nejlepší ve srovnání s dalšími sedmi bankami. Šlo o kategorie: počáteční kontakt, prodejní znalosti, aktivita při prodeji a prostředí poboček. Druhé místo patří KB v kategoriích úroveň obsluhy a proces prodeje.

"Agentura Accenture měřila zaměstnance Komerční banky, jejich prodejní a obchodní schopnosti. Takže ten průzkum vlastně říká: KB má nejlepší zaměstnance. Za vůli být první a chuť se zlepšovat patří našim zaměstnancům dík," říká generální ředitel KB Radovan Vávra a dodává: "Ten průzkum zároveň dokázal, že i tak zvaně polostátní banka může být víc než důstojným soupeřem svým plně zprivatizovaným rivalům."

Komerční banka dokázala jako jediná ze všech posuzovaných bank zlepšit své umístění v každé z hodnocených kategoriích, když si v bodovém vyjádření v průměru polepšila o 8 %, nejvýše pak o 12 % v kategoriích prodejní znalosti a aktivita při prodeji.

"Dosažené výsledky, zejména pak zlepšení ve všech hodnocených kategoriích, nás nesmírně těší, neboť ukazují, že trend, který jsme v Komerční bance před rokem nastolili, byl správný," hodnotí výsledky průzkumu člen představenstva a náměstek generálního ředitele KB odpovědný za obchod Radomír Lašák. "Prezentované výsledky dokládají, že i po radikálním snížení počtu zaměstnanců banky, lze - díky správnému strukturování nabídky a efektivní racionalizaci procesů obsluhy - dosáhnout pozitivních výsledků, které ve svém důsledky přinášejí pro klienty zlepšení a Komerční banku řadí na čelní místo mezi tuzemskými bankami," komentuje výsledky Lašák.

V meziročním srovnání jednotlivých výsledků výzkumu hodnotí analýza Accenture u Komerční banky nejvýše tyto změny: nabídka uzpůsobená potřebám klientů, vstřícnější přístup pracovníků poboček, jejich příjemné vystupování, schopnost naslouchat, dobrá znalost nabízených produktů a služeb, nabídka dalších finančních produktů a služeb a možnost dalších konzultací. Průzkum provedla agentura Accenture v období od 4. do 14. dubna, kdy navštívila 115 poboček hlavních tuzemský bank, když v Komerční bance provedla 23 návštěv. Hodnoceny byly pobočky z celé České republiky.