Podle nejnovějšího průzkumu, který pro Komerční banku zpracovala agentura IPSOS, je důvěra Čechů v bezpečnost přihlašování do internetového a mobilního bankovnictví mimořádně vysoká. Své bance v tomto směru věří 94 % dotazovaných, přičemž u 60 % je důvěra bezvýhradná. Průzkum se uskutečnil na konci letošního července, odpovídalo 1100 respondentů.
Důvěra klientů v bankovní systémy je klíčová pro rozvoj bankovní identity, která se v poměrně krátké době stane základem pro dynamický rozvoj e-governmentu a digitalizace české společnosti s plnou podporou veřejných institucí. Jedním ze základních kamenů je vznik akciové společností Bankovní identita. Tato společnost byla do obchodního rejstříku zapsaná 16. září 2020. Jedná se joint venture Komerční banky, České spořitelny a ČSOB, která bude zprostředkovávat služby elektronické identifikace a autentizace.
Společnost Bankovní identita bude zajišťovat identifikační služby ve vztahu k různým službám poskytovaným soukromým sektorem (např. finančními institucemi, telekomunikačními operátory, dodavateli energie, e-shopy). Klienti, kteří používají internetové bankovnictví v jakékoli bance působící v České republice tak budou mít možnost elektronicky a jednoduše zařizovat své záležitosti nejen se soukromými společnostmi, ale také s veřejnými institucemi.