• Vše o KB
  • Tiskové zprávy
  • Důvěra v přihlašování do internetového a mobilního bankovnictví je obrovská, podporuje rozvoj Bank ID

Důvěra v přihlašování do internetového a mobilního bankovnictví je obrovská, podporuje rozvoj Bank ID

Dne 16. září vznikl společný podnik Komerční banky, České spořitelny a ČSOB s názvem Bankovní identita, a.s.;
Zabezpečenému přihlašování do internetového a mobilního bankovnictví důvěřuje 94 % Čechů;
První vlaštovkou ve využití bankovní identity KB je aplikace MůjPodpis.

16. 9. 2020 10:00

Podle nejnovějšího průzkumu, který pro Komerční banku zpracovala agentura IPSOS, je důvěra Čechů v bezpečnost přihlašování do internetového a mobilního bankovnictví mimořádně vysoká. Své bance v tomto směru věří 94 % dotazovaných, přičemž u 60 % je důvěra bezvýhradná. Průzkum se uskutečnil na konci letošního července, odpovídalo 1100 respondentů.

Důvěra klientů v bankovní systémy je klíčová pro rozvoj bankovní identity, která se v poměrně krátké době stane základem pro dynamický rozvoj e-governmentu a digitalizace české společnosti s plnou podporou veřejných institucí. Jedním ze základních kamenů je vznik akciové společností Bankovní identita. Tato společnost byla do obchodního rejstříku zapsaná 16. září 2020. Jedná se joint venture Komerční banky, České spořitelny a ČSOB, která bude zprostředkovávat služby elektronické identifikace a autentizace.

Společnost Bankovní identita bude zajišťovat identifikační služby ve vztahu k různým službám poskytovaným soukromým sektorem (např. finančními institucemi, telekomunikačními operátory, dodavateli energie, e-shopy). Klienti, kteří používají internetové bankovnictví v jakékoli bance působící v České republice tak budou mít možnost elektronicky a jednoduše zařizovat své záležitosti nejen se soukromými společnostmi, ale také s veřejnými institucemi.

„Vysoká důvěra bankovních klientů v zabezpečení bank při přihlašování do internetového a mobilního bankovnictví je klíčová a otevírá široké možnosti využití bankovní identity v elektronickém světě. Je pravda, že banky na ochranu klientských účtů a zajištěnou elektronickou komunikaci kladou maximální důraz a řada z nich již aktivně využívá i nejmodernější technologie při přihlašování do on-line bankovnictví i potvrzování plateb, jako jsou například Face ID (scan obličeje) nebo Touch ID (otisk prstu). Postupující digitalizace a důvěra klientů nás motivují k tomu, využít bankovní identitu klientů (tzv. Bank ID) i k nabídce dalších služeb, které překračují bankovní rámec a klientům usnadní život. V tomto směru očekávám, že příští rok bude doslova převratný.“

Pavel Jungmann, z představenstva společnosti Bankovní identita, a.s.

Jednou z prvních vlaštovek ve využití bankovní identity  je aplikace MůjPodpis od Komerční banky, která přináší revoluci do podepisování smluv „bez papíru, bez pera, bez kurýrů“. Právně závazný úkon prostřednictvím KB Klíče, který se odehrává pouze v digitálním prostředí, je nyní dostupný pro kohokoli. Celý proces je jednoduchý, elegantní a především maximálně bezpečný. Jediné, co je nutné udělat, je prokázat před bankou svou identitu a podepsat Smlouvu o elektronickém podpisu (více na www.mujpodpis.cz).


Pavel Zúbek
Komunikace KB
+420 725 420 107
pavel_zubek@kb.cz