Komerční banka přináší novou generaci otevřeného bankovnictví bez hranic

Komerční banka spustila novou generaci portálu Otevřeného bankovnictví, kterým pokračuje v transformaci banky do otevřené digitální platformy. Cílem je přinášet všem klientům KB nejlepší kombinace produktů i služeb banky a jejích partnerů. KB je na trhu unikátní přístupem přinášejícím to nejlepší z kombinace obou inovativních směrů „Bank-as-a-Platform“ a „Bank-as-a-Service“, navíc rozšířené o služby Bankovní identity. Díky tomu, a i již 18 API službám, je KB lídrem v Otevřeném bankovnictví na českém trhu.

18. 1. 2021 10:00

První API portál KB spuštěný před více než rokem přinesl partnerům jedinečnou možnost využívat a být spolutvůrci API služeb KB. Vývojářům a tvůrcům inovativních služeb jsme zpřístupnili stabilní prostředí pro otestování a vyladění jejich aplikací, které využívají možnosti našich API služeb. Portál otevírá i snadný přístup k API službám napříč celou skupinou Société Générale. Absolutním prvenstvím v rámci celé skupiny SG se stal i novátorský přístup KB k API službám – novým a inovativním produktům vytvářejících významný obchodní potenciál propojených partnerů. Rozhodně nejsou jen pouhou technologií.

Týmy KB spoluvytvářely portál pro novou generaci Otevřeného bankovnictví bez hranic přímo s jeho budoucími uživateli pomocí kombinací agilních přístupů a metody „Design Thinking“. Nejprve proběhly hloubkové rozhovory s vývojáři a lidmi z byznysu, od kterých jsme zjišťovali, jaké očekávání od portálu mají a jak můžeme současný stav posunout. Na těchto základech jsme začali stavět prototypy a opakovaně je s uživateli testovali z pohledu obsahu, srozumitelnosti a použitelnosti. Tyto kroky potvrdily, jak chtějí různé skupiny uživatelů s portálem pracovat a co je ještě nutné upravit nebo změnit.

Nyní je již portál veřejně k dispozici a může plnit svou misi.

„I nadále budeme aktivně podporovat růst digitálního ekosystému Otevřeného bankovnictví KB a inspirovat partnery i ostatní banky v otevřenosti, spolupráci a inovacích pro naše klienty. Aktivně nasloucháme hlasu našich klientů a spoluvytváříme s nimi i naše inovativní digitální služby, budeme rádi i za vaší zpětnou vazbu, například na adrese api@kb.cz.“

David Barczi, manažer Digitálních kanálů v KB

Zásadní novinkou je partnerská část ‘Vaše služba v KB‘ představující otevřenou digitální bankovní platformu KB zejména partnerům z oblasti fintechu a start-upů. Ukazuje snadnou cestu k tomu, jak se stát FinTech partnerem Komerční banky, konkrétní přínosy, postup propojení i testování. Naší cestou k dokonalému zážitku klienta je agilní neustálé zlepšování i v této oblasti. Zástupci některých zapojených FinTechů se podílí o své zkušenosti se spoluprací s KB. Je možné si i prohlédnout konkrétní příklady jejich služeb v ekosystému KB. Klienti a partneři KB se do budoucna mohou těšit na FinTech blog, Bankovní identitu a samozřejmě na připravované horké novinky v oblasti KB API, služeb inovativních partnerů a KB Multibankingu. Kromě toho stále pracujeme na dalším kontinuálním vylepšování portálu.

Internetové a mobilní bankovnictví je tak stále častěji bezpečnou bránou klientům i do jiných než čistě finančních služeb.

Veškeré informace o Otevřeném bankovnictví KB a API naleznete na www.kb.cz/openbanking.


Pavel Zúbek
Komunikace KB
+420 725 420 107
pavel_zubek@kb.cz