- Vše o KB
- Tiskové zprávy
- V každém z nás je kousek hráče. Komerčka je ve hře a přichází s kartou od Agraela, největšího českého streamera
V každém z nás je kousek hráče. Komerčka je ve hře a přichází s kartou od Agraela, největšího českého streamera
„Průzkum ukázal, že většina Čechů hraje pravidelně – a pro mladší generace jsou hry běžnou součástí života. Nejde jen o zábavu, ale i o způsob relaxace, kontakt s ostatními a často i první zkušenost s placením online. Proto přicházíme s produkty, které jim dávají smysl – od designových platebních karet až po podporu komunitních a edukačních projektů.“
„Jsme rádi, že můžeme s Komerční bankou dlouhodobě rozvíjet iniciativy, které spojují svět her s praktickými nástroji pro každodenní život. Nová karta s designem od Agraela ukazuje, že i platební karta může být najednou jak osobní, tak i nést silný příběh, což funguje právě v herní komunitě. Gaming a esport spojují generace, protože vášeň pro hru a zábavu v sobě máme všichni a je jen na nás, jak a kde ji využijeme,“ dodává Tomáš Chumchal, obchodní ředitel Mastercard pro Českou a Slovenskou republiku.
Gaming je dnes běžnou součástí života naprosté většiny Čechů. Podle aktuálního průzkumu Komerční banky, který proběhl ve spolupráci s agenturou Ipsos (březen 2025, vzorek 1573 respondentů 15+), si 77 % lidí občas zahraje nějakou hru – ať už na mobilu, počítači, nebo konzoli.
Většina hráčů (60 %) stráví hraním do jedné hodiny denně. Pravidelně (alespoň jednou týdně) hraje mobilní hry 39 % populace – většinou jednoduché logické tituly jako Candy Crush nebo Tetris. U počítačových hráčů dominují akční a FPS hry (např. Counter Strike), konzoloví hráči dávají přednost závodním hrám typu Need for Speed.
Typický český hráč spadá do generací Z a Y, tedy je ve věku 15–44 let, ale zdaleka nejde jen o „mladé kluky u počítače“. Mezi hráči je rovnoměrné zastoupení žen i mužů, nechybějí studenti, rodiče na mateřské ani lidé ve vyšších pracovních pozicích. Tito hráči zároveň více sledují trendy, tráví víc času online a zajímají se o produkty, které propojují svět financí a gamingu.
Více než polovina hráčů (53 %) za hry měsíčně utratí do 500 Kč. Třetina (30 %) občas investuje do herních předmětů nebo měny, čtvrtina (23 %) si každý rok koupí novou hru a pětina (19 %) využívá placené herní předplatné.
Hry navíc nepřinášejí jen zábavu. Pro 36 % hráčů jsou cestou, jak si udržet duševní pohodu – hlavně pro mladé hráče do 24 let. Každý pátý hráč si díky hraní našel nové přátele.
Bezpečnost ale zůstává důležitým tématem: každý desátý hráč se někdy cítil ohrožený na datech nebo financích. I proto má 16 % respondentů zájem o bankovní produkty šité na míru hráčům – tedy řešení, která spojují jednoduchost, dostupnost a důvěryhodnost.
Na základě dlouhodobé spolupráce s herní komunitou uvádí Komerční banka a Mastercard novou generaci designových platebních karet zaměřených na hráče. Klienti si mohou zvolit mezi dvěma variantami debetní karty Mastercard Debit – kartou Poro 2.0, inspirovanou oblíbeným hrdinou z League of Legends, a naprosto exkluzivní kartou Agraelus, jejíž design navrhl nejznámější český streamer Vojtěch Fišar, známý právě pod přezdívkou Agraelus. Podle dostupných údajů by mělo jít o světově zcela unikátní karetní design navržený přímo herním influencerem.
Obě karty jsou dostupné jak ve fyzické podobě, tak i v aplikaci KB+ a v digitální podobě pro platební nástroje Apple Pay a Google Pay. Jejich výběrem se klienti automaticky zapojují do interaktivního hlasování. To rozhodne, který design se stane nejoblíbenějším. Aktuálně vede tým Agraelus s 58 % hlasů oproti 42 % pro Poro.
Klienti, kteří si zvolí vítězný design, se navíc mohou zapojit do slosování o ceny v hodnotě 200 tisíc Kč – hlavní výhrou je herní počítač v hodnotě 100 tisíc Kč.
Kromě možnosti výběru unikátní herní karty připravila Komerční banka také atraktivní nabídku pro nové klienty. Každý, kdo si do 31. května 2025 založí účet přes aplikaci KB+, získá bonus až 3 000 Kč. Podmínky pro získání odměny jsou jednoduché – pravidelné platby kartou a příchozí platby na účet.
Komerční banka patří mezi průkopníky gamingu v českém bankovnictví. Již od roku 2021 propojuje finanční svět s gamingem – ať už šlo o partnerství s Mastercard, podporu turnaje Prague Champs v O2 Universum, nebo výstavu soch šampionů z League of Legends v OC Westfield Chodov, která získala i zápis do České knihy rekordů.
Nejde však jen o zábavu – banka si uvědomuje i odpovědnost vůči komunitě. Proto vznikl také tým BANKERS, první interní gamingový tým v historii KB složený z vlastních zaměstnanců. Ti nejenže vyhráli firemní gamingovou ligu, ale podílejí se také na edukaci hráčů v oblasti kyberbezpečnosti v rámci projektu CyberHunt.
„Gaming už dávno není jen volnočasová zábava. Je to fenomén, který propojuje generace, přináší emoce, kreativitu a dnes i nové finanční návyky. Komerční banka na to reaguje tak, jak je jí vlastní – užitečnými produkty, bezpečným prostředím a silnou podporou komunity. Hráči jsou pro nás přirozenou součástí digitální budoucnosti.“
Šárka Nevoralová
+420 734 236 325
sarka_nevoralova@kb.cz
Michal Teubner
+420 606 653 219
michal_teubner@kb.cz
Tomáš Zavoral
+420 731 493 296
tomas_zavoral@kb.cz