• Vše o KB
  • Tiskové zprávy
  • Více než polovina Čechů letos vyrazí v létě do zahraničí. Při cestování jsou zodpovědní, 90 % z nich se pojistí

Více než polovina Čechů letos vyrazí v létě do zahraničí. Při cestování jsou zodpovědní, 90 % z nich se pojistí

Češi jsou podle aktuálního průzkumu KB Pojišťovny při cestách do zahraničí zodpovědní. Devět z deseti si před dovolenou sjedná cestovní pojištění, má pojištění k platební kartě nebo dokonce oba typy. Pojištění léčebných výloh vůbec neřeší jen 7 % cestovatelů. Více než polovina dotázaných se letos v létě chystá odpočívat v zahraničí. Většinou zamíří do oblíbených destinací, jako jsou Itálie, Chorvatsko, Slovensko a Řecko. Stráví tam nejčastěji jeden týden.

28. 5. 2024 12:30

„Výsledky průzkumu nás potěšily. Nikdo by neměl rizika spojená s cestováním podceňovat. Každoročně evidujeme stovky případů, kdy klienti potřebovali zdravotní péči, kterou by bez naší pomoci obtížně finančně zvládli.“ 

Gabriela Trojanová, produktová manažerka KB Pojišťovny

Gabriela Trojanová, produktová manažerka z KB Pojišťovny, uvádí příklady ze statistik pojišťovny: „Úraz kolene kvůli pádu v Egyptě stál přes 307 tisíc, ošetření klienta po mrtvici ve Španělsku přišlo na skoro 600 tisíc a za zlomený kotník v Egyptě přišel účet na 238 tisíc korun. Velmi drahá zdravotní léče je v USA. Před časem jsme řešili případ, kdy klientka ne vlastní vinou utrpěla zranění při autonehodě. Zdravotní péče stála celkem tři a půl milionu korun.“

Skoro polovina Čechů tráví svou dovolenou aktivně. 8 % respondentů dokonce uvedlo, že během dovolené rádo vyzkouší různé adrenalinové zážitky nebo rizikové sporty jako potápění, jachting, bungee jumping, horolezectví či jízdu na vodním skútru. „Jak vyplývá z průzkumu, také tady lidé myslí na rizika. Více než 72 % dotázaných odpovědělo, že si pro tyto případy sjednává připojištění rizikových sportů. U nás ho lze uzavřít jen pro vybrané členy rodiny a na konkrétní vybrané dny, kdy se chystají třeba šplhat na skály nebo se potápět. Díky tomu klienti ušetří nemalé částky,“ připomíná jednu z výhod cestovního pojištění KB Pojišťovny Gabriela Trojanová.

Dalším užitečným benefitem jsou asistenční služby. Fungují 24 hodin denně a patří k nim například tlumočení, vyhledání zdravotnického zařízení v místě pobytu nebo zajištění a uhrazení náhradní dopravy a ubytování, když se klient ze zdravotních důvodů nemůže vrátit domů v původním termínu. „Našim klientům ale nabízíme servis už před odjezdem. Například polovina lidí hledá informace o dovolenkové destinaci na internetu. Další spoléhají na cestovní kancelář nebo na rady příbuzných a přátel. U nás mají v rámci předcestovních služeb možnost předem ověřit, jaká je kvalita, dostupnost a také ceny lékařské péče v cílové zemi a tomu přizpůsobit rozsah pojištění,“ doplňuje Gabriela Trojanová. 

I když si většina Čechů sjednává cestovní pojištění kdykoliv vyrazí za hranice, část lidí v rámci Evropské Unie spoléhá na tuzemské zdravotní pojištění, což se nemusí vždy vyplatit. Evropské státy mají různý přístup ke zdravotní péči. Často účtují pacientům spoluúčast nebo mají náklady rozdělené na náklady za ošetření ve zdravotnickém zařízení a náklady za práci lékařů. Ne vždy je tak evropský průkaz pojištěnce (kartička zdravotní pojišťovny) dostatečná záruka toho, že pacient nebude muset hradit výdaje spojené s ošetřením. Stejně tak evropský průkaz pojištěnce nekryje repatriaci například v případě úmrtí. Je tedy vždy lepší si cestovní pojištění sjednat.

Cestovní pojištění kryje nejen náklady na léčbu při úrazu či onemocnění. Více než třetina dotázaných Čechů ho už využila z jiných důvodů, než je řešení zdravotních komplikací. 15 % řešilo ztrátu či krádež cestovních dokladů nebo zavazadel, 12 % škody způsobené třetí osobě - například na hotelovém zařízení a 10 % zpoždění nebo zrušení letu. „Také u dalších rizik, která cestovní pojištění kryje, může být ztráta citelná. Například jsme měli klienty, kteří museli kvůli náhlému onemocnění dcerky zrušit zájezd. Z pojištění jsme jim plnili 108 tisíc za stornopoplatky. Z podobných důvodů muselo zájezd někdy zrušit zhruba 17 % lidí oslovených v našem dotazníku. A to není málo,“ uzavírá produktová manažerka Gabriela Trojanová.


KB Pojišťovna je obchodní značka, kterou Komerční pojišťovna, a.s., (poskytovatel produktu) používá k marketingové komunikaci.