Phishing

Phishing [fišink] není úplně o sezení u rybníka. Do češtiny se někdy překládá jako rhybaření a má opravdu s klasickým rybařením trochu společného – i v tomto případě útočník hodí návnadu do internetových vod a čeká, až se oběť chytí. Jde o techniku, kterou často používají podvodníci na internetu k získávání citlivých údajů, například hesel, čísel kreditních karet včetně CVC kódu ze zadní strany karty, přihlašovacích údajů do internetového bankovnictví, apod. Je to nebezpečná forma útoku, kdy se podvodník vydává za důvěryhodnou autoritu, tj. například banku nebo webovou stránku, kterou dobře znáte, s cílem získat citlivá data uživatele a zneužít je třeba k prodeji, vydírání nebo ukradení peněz z vašeho účtu. Nejčastěji narazíte na phishing ve formě e-mailu, který obvykle obsahuje i logo a další legitimní údaje instituce, např. banky. V mnoha případech vás vede ke kliknutí na nebezpečný odkaz a zadání hesla nebo jiné citlivé informace. Na takové podezřelé e-maily nikdy neklikejte.

Jak poznat, že se jedná o podvodný e-mail?

  1. Zkontrolujte si adresu odesílatele.
  2. Bude podobná jako je e-mailová adresa vaší banky, ale nikdy nebude stejná.
  3. Základní pravidlo je, že důvěryhodné společnosti vás o soukromé údaje prostřednictvím e-mailu nikdy nežádají.

Jak se ubránit phisingu a další bezpečnostní tipy – Desatero bezpečnosti KB

Jaké jsou praktiky phishingových útoků a jak se jim bránit >>

Související výrazy

  • Platební karta
  • Internetové bankovnictví
  • Mobilní bankovnictví
  • Účet
  • Bezhotovostní platba