- Podpora
- Účty a platby
- Co mám dělat, když jsem zadal chybně platbu?
Co mám dělat, když jsem zadal chybně platbu?

Zažádat příjemce o vrácení platby můžete pouze v případě, pokud jste platbu poslali omylem, tzn. chybně uvedli účet, spletli kód banky nebo poslali platbu vícekrát. Pokud jste se stali obětí podvodu nebo poslali peníze úmyslně za nákup zboží/služeb, které jste nakonec nedostali, obraťte se prosím na Policii ČR a postupujte podle jejich instrukcí. Ze strany Komerční banky budou tyto žádosti zamítnuty.
- Pokud jste zadali platbu s datem splatnosti až další den, můžete ji v internetovém bankovnictví jednoduše zrušit či upravit nejpozději pracovní den předem do 20:30 pro nekonverzní platby, resp. do 17:00 pro konverzní platby.
- Pokud spadá datum splatnosti na pondělí, můžete platbu odvolat v pátek do 20:30 pro nekonverzní platby, resp. do 17:00 pro konverzní platby.
- To samé platí, když datum splatnosti následuje bezprostředně po svátku – platbu můžete zrušit nejpozději v pracovní den před svátkem do stanoveného času viz výše.
- Platbu nemůžete odvolat, jestliže jste ji zadali v pátek po 20:30 pro nekonverzní platby, resp. po 17:00 pro konverzní platby, o víkendu nebo ve svátek a splatnost má následující pracovní den.
- V případě, že zadaný účet neexistuje, se vám peníze automaticky vrátí do 2 až 3 pracovních dnů. Vždy prosím tedy vyčkejte alespoň dva pracovní dny než žádost zašlete.
A co s platbou, která skončila na cizím účtu?
- Jestliže peníze odešly na účet jiné banky, kontaktujeme ji a požádáme o pomoc při řešení. Dotyčná banka pak musí kontaktovat svého klienta a požádat ho o vrácení částky, která mu přišla na účet. Ve většině případů majitel vrátí peníze zpět.
- Stáhněte si formulář, který najdete dole na této stránce. Vyplňte ho a pošlete e-mailem na vraceni_platby@kb.cz My potom kontaktujeme banku příjemce chybně odeslané platby.
- Předvyplněný formulář najdete i v internetovém bankovnictví MojeBanka (Nabídka produktů a služeb – Ostatní – Žádost o vrácení platby). Stačí jen doplnit údaje o platbě a podepsat KB Klíčem. Formulář nám tak přijde automaticky.
- S vyplněním formuláře vám také rádi pomůžeme na pobočkách.
Zavolejte nám na 800 521 521