Co mám dělat, když jsem zadal chybně platbu?

Kde můžete problém řešit

Na pobočce

Na pobočce

Vyhledejte si nejbližší pobočku

Najít pobočku

Upozornění

Zažádat příjemce o vrácení platby můžete pouze v případě, pokud jste platbu poslali omylem, tzn. chybně uvedli účet, spletli kód banky nebo případně poslali platbu vícekrát (u duplicit doporučujeme, abyste sami napřímo kontaktovali příjemce, kterého znáte, je to nejrychlejší způsob jak vyřídit vrácení duplicitní platby). 

Pokud jste se stali obětí podvodu nebo poslali peníze úmyslně za nákup zboží/služeb, které jste nakonec nedostali, obraťte se prosím na Policii ČR a postupujte podle jejich instrukcí. Ze strany Komerční banky budou tyto žádosti zamítnuty.

Co můžete dělat

  • Pokud jste zadali platbu s datem splatnosti až další den, můžete ji v internetovém bankovnictví jednoduše zrušit či upravit nejpozději pracovní den předem do 20:30 pro nekonverzní platby (do 20:20 pro platby z účtu obsluhovaného přes KB+), resp. do 17:00 pro konverzní platby.
  • Pokud spadá datum splatnosti na pondělí, můžete platbu odvolat v pátek do 20:30 pro nekonverzní platby (do 20:20 pro platby z účtu obsluhovaného přes KB+), resp. do 17:00 pro konverzní platby.
  • To samé platí, když datum splatnosti následuje bezprostředně po svátku – platbu můžete zrušit nejpozději v pracovní den před svátkem do stanoveného času viz výše.
  • Platbu nemůžete odvolat, jestliže jste ji zadali v pátek po 20:30 pro nekonverzní platby (po 20:20 pro platby z účtu obsluhovaného přes KB+), resp. po 17:00 pro konverzní platby, o víkendu nebo ve svátek a splatnost má následující pracovní den.
  • V případě, že zadaný účet příjemce neexistuje, peníze se vám automaticky vrátí do 2 až 3 pracovních dnů. Vždy prosím tedy vyčkejte alespoň dva pracovní dny, než žádost zašlete.
  • Pokud potřebujete poradit, můžete zavolat na naše Kontaktní centrum – tzn. na telefonní linku: 955 551 505, pro anglicky mluvící klienty linku: 955 551 556.


A co s platbou, která skončila na cizím účtu? 

  • Jestliže peníze odešly na účet jiné banky, kontaktujeme ji a požádáme o pomoc při řešení. Dotyčná banka pak musí kontaktovat svého klienta a požádat ho o vrácení částky, která mu přišla na účet. Ve většině případů majitel vrátí peníze zpět.
     
  • Stáhněte si formulář, který najdete dole na této stránce. Vyplňte ho a pošlete e-mailem na vraceni_platby@kb.cz My potom kontaktujeme banku příjemce chybně odeslané platby.
     
  • Předvyplněný formulář najdete i v internetovém bankovnictví MojeBanka (Nabídka produktů a služeb – Ostatní – Žádost o vrácení platby). Stačí jen doplnit údaje o platbě a podepsat KB Klíčem. Formulář nám tak přijde automaticky.
     
  • S vyplněním formuláře vám také rádi pomůžeme na pobočkách.

Kontaktujte nás

Zavolejte nám na 800 521 521

Formulář ke stažení