Přijetí klienta do banky
Před zahájením obchodního vztahu prosíme žadatele zřízení bankovního účtu o dodání vyplněného VIRTUAL ASSET SERVICE PROVIDER QUESTIONNAIRE (VASP dotazníku viz níže) a AML dokumentace žadatele (jak je uvedeno dále v požadavcích na poskytnutí základních informací o společnosti).
V souladu se Zákonem o platebním styku č. 370/2017 Sb., Zákonem o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu č. 253/2008 Sb. a Systémem vnitřních zásad KB a skupiny Société Générale prosíme žadatele o doplnění základních informací o jejich společnosti:
- obecné informace o žadateli (stručný KYC profil)
- informace o sídle společnosti
- informace o vedoucím orgánu
- popis programu činností a informace týkající se poskytovaných služeb
- druh kryptoaktiv - popis
- splnění obezřetnostnostních požadavků - potvrzení ANO/NE
- systém správy a řízení a vnitřní kontroly - základní popis
- řízení kontinuity činností - základní popis
- AML/CFT (AML dokumentace – viz požadavek výše)
- kvalifikovaná účast (vč. původu zdrojů) - základní popis
- IKT a bezpečnostní opatření (=> splnění DORA = Digital Operational Resilience Act) - potvrzení ANO/NE, případně doložení od ČNB
- oddělení kryptoaktiv a peněžních prostředků zákazníků - stručný popis zajištění procesu
- postupy vyřizování stížností - stručný popis zajištění procesu
- adresování podvodů a krypto krádeží (monitoring, identifikace, hlášení)
Poskytnuté informace a dokumenty budou použity pro proces posouzení obchodního modelu žadatele a rozhodnutí o případném navázání obchodního vztahu.
V případě kladného rozhodnutí bude KB požadovat doplnění standartní klientské dokumentace, která je při navázání obchodního vztahu součástí KYC složky klienta. Tuto dokumentaci není pro prvotní posouzení potřeba zasílat.