Napadení e‑mailu hackerem

Víte, komu zasíláte platbu do zahraničí, a jste si jisti, že vámi zadané platební instrukce odpovídají těm, které jste si odsouhlasili s protistranou?
14. 3. 2016 17:00

V současné době jsme zaznamenali několik případů, u kterých byla klientům napadena e‑mailová komunikace.

Útočník nepozorovaně sleduje e‑mailovou komunikaci a ve chvíli, kdy je v e‑mailu faktura s platebními údaji, vstoupí do komunikace a pozmění platební údaje ve svůj prospěch. Zahraniční platba je tak zaslána jinému příjemci.

Změna v platebních instrukcích je odhalena až při reklamaci platby ze strany příjemce, který platbu neobdržel a při kontrole se zjistí, že platební instrukce jsou jiné, než které si protistrany původně předaly.

Pokud máte jakékoliv pochybnosti o platebních údajích u zahraniční platby, kontaktujte naši telefonní linku internetového bankovnictví +420 955 551 552.

Jak se chránit

  • Při práci na internetu nebo v internetovém bankovnictví Vám doporučujeme řídit se našimi bezpečnostními pravidly, které najdete v Desateru bezpečnosti.
  • Nainstalujte si nástroj Trusteer Rapport, který se zaměřuje na finanční malware.
  • Mějte vždy instalovanou nejnovější verzi internetového prohlížeče se zapnutou detekcí nebezpečných stránek.
  • Používejte aktualizovaný antivirový software.