Desatero bezpečnosti

10 opatření a zásad, kterými je třeba se řídit, abyste byli na internetu dostatečně chráněni

Navštěvujte pouze známé stránky a stahujte jen to, co znáte

Navštěvujte pouze známé stránky a stahujte jen to, co znáte

Vždy, když se dostanete na nějakou stránku, ověřte si, že sedí její doména s obsahem. Nestahujte a nespouštějte soubory s neznámým obsahem. Do chytrého telefonu stahujte pouze aplikace z oficiálních zdrojů (Google Play, App Store, AppGallery).

Používejte bezpečná hesla a důsledně chraňte svůj PIN

Používejte bezpečná hesla a důsledně chraňte svůj PIN

Zvolte si kombinaci velkých a malých písmen, číslic a speciálních znaků (tečka, vykřičník, otazník). Bezpečné heslo má mít nejméně 8 znaků. PIN si nepište na papírky, ani do mobilu.

Neotvírejte e‑maily od neznámých adresátů nebo zprávy s podezřelým názvem

Neotvírejte e‑maily od neznámých adresátů nebo zprávy s podezřelým názvem

Ověřit pravost emailu odesílaného z KB si můžete v Pravidlech pro odesílání elektronické komunikace.

Nezadávejte nikam citlivé údaje jen proto, že vám někdo napsal e‑mail

Nezadávejte nikam citlivé údaje jen proto, že vám někdo napsal e‑mail

Nikdy nepodlehněte žádným argumentům. Banka, policie ani nejbližší rodinní příslušníci nemají právo tyto údaje znát.

Pro přihlašování do přímého bankovnictví používejte pouze svůj počítač nebo mobil

Pro přihlašování do přímého bankovnictví používejte pouze svůj počítač nebo mobil

Používejte pouze vlastní otisky prstů nebo snímek obličeje. Z bankovních aplikací se potom nezapomeňte odhlásit.

Chraňte své přihlašovací údaje

Chraňte své přihlašovací údaje

Nikomu nesdělujte svůj PIN nebo heslo. Pokud vám přijde do KB Klíče požadavek na přihlášení nebo transakci, který jste nezadali, zamítněte ho a okamžitě kontaktujte banku. Chraňte svůj telefon s KB Klíčem, případně certifikát (na čipové kartě / v souboru).

Sledujte historii svého přihlašování do přímého bankovnictví

Sledujte historii svého přihlašování do přímého bankovnictví

Nastavte si zasílání zpráv, které vás budou informovat o veškerých platbách provedených z vašeho účtu nebo prostřednictvím platební karty. Vše snadno zvládnete v internetovém bankovnictví MojeBanka nebo na pobočce.

Používejte programy, které ochrání počítač

Používejte programy, které ochrání počítač

Hlavně antivirové programy, popř. Trusteer Rapport – doplněk internetového prohlížeče, který je speciálně určený na ochranu finančních institucí. Včas vás upozorní na podvržené stránky (phishing) a ochrání vaše hesla před zneužitím.

Pravidelně aktualizujte operační systém, prohlížeč a veškeré programy

Pravidelně aktualizujte operační systém, prohlížeč a veškeré programy

Používejte pouze legálně pořízené programy a systémy.

V případě problémů zavolejte ihned na Klientskou linku +420 955 551 552

V případě problémů zavolejte ihned na Klientskou linku +420 955 551 552