Vaše digitální občanka

Jeden způsob ověření pro přihlašování
potvrzování plateb a komunikaci s bankovním poradcem, orgány státní správy a poskytovateli služeb

Stejné přihlašovací údaje do všech aplikací 

Služba je zdarma

Vlastní uživatelské jméno

Co je bankovní identita?

Jednoduše je to vámi používaný způsob přihlášení do internetového bankovnictví KB. Je to také digitální způsob prokázání totožnosti u dalších soukromých a státních služeb.

 

Způsoby ověřování

Přihlašovat se, ověřovat svoji totožnost a potvrzovat platby můžete následujícími způsoby:

  • KB Klíč – aplikace v chytrém telefonu
  • Bezpečnostní heslo + SMS – pro tlačítkové telefony
  • Certifikát na čipové kartě
  • Certifikát v souboru (od 17. dubna 2019 není možné prodloužení)

Více informací o způsobech přihlašování najdete na stránce Jak se přihlásit.

Aplikace KB Klíč

KB Klíč vám otevře dveře do několika přihlášení najednou

  • Přihlašování do internetového bankovnictví 
  • Potvrzování plateb v internetovém bankovnictví
  • Potvrzování plateb kartou na internetu - již žádné opisování SMS kódu
  • Ověření totožnosti při telefonátu s bankovním poradcem
  • Vzdálené podepisování dokumentů
  • Ověření totožnosti u firem a orgánů státní správy

Budoucnost bankovní identity

Digitální občanka

Představte si, že Bankovní identita KB je váš digitální průkaz totožnosti. Díky ní se přihlásíte – prokážete svou totožnost – na portálech úřadů státní správy i soukromých společností, a to stejně jednoduše jako se dnes přihlašujete do internetového bankovnictví KB. Banka tedy bude ověřovat vaši identitu tam, kde si o to požádáte.

Pokud službu nechcete používat, stačí si ji vypnout v nastavení v portálu MůjProfil. Stejně jednoduše službu zase zapnete.

Je to bezpečné

Vaši bankovní identitu budete používat jenom vy. Potvrzováním identity a předávání osobních údajů s ní souvisejících tak máte pod kontrolou. Abyste předešli zneužití vaší bankovní identity, je třeba dodržovat jednoduché zásady bezpečnosti

Nikdy proto nesdělujte vaše přihlašovací údaje jiné osobě. Pokud se tak už stalo, co nejdříve si je změňte v aplikaci KB MůjProfil.

Při ztrátě mobilního telefonu, na kterém používáte KB Klíč, nebo čipové karty s bezpečnostním certifikátem nás ihned kontaktujte.

Kdy budete využívat nové funkce bankovní identity?

Ověřování totožnosti u státní správy a soukromých firem pro vás v současnosti připravujeme tak, aby bylo plně k dispozici v průběhu roku 2021.

Nemusíte se bát, že by vám jeho spuštění uniklo – budeme vás včas informovat.

 

Byla pro vás tato odpověď užitečná?


Aktualizováno: 06. 10. 2020

148 z Vás označilo za užitečné