Podvodné zprávy

Co jsou podvodné zprávy

Co jsou podvodné zprávy

Jak se bránit

Jak se bránit

Co jsou podvodné zprávy?

Takzvaný Zprávoun rozhazuje své podvodné sítě přes mobilní aplikaci WhatsApp. Skrze zprávu s podvodným odkazem, ve které žádá o hlasování nebo podporu v nějaké soutěži, dokáže získat plnou kontrolu nad cizím uživatelským účtem. Následně zneužívá kontakty dotyčného s cílem získat od nich peníze – a navíc šíří podvodné odkazy dál.
 
 Jelikož Zprávoun komunikuje s lidmi jako někdo, koho znají, a mají s ním i déle trvající konverzaci v aplikaci, může být velmi těžké rozpoznat, že jde o podvod. Zprávoun může vystupovat jako váš kolega, kamarád, nadřízený nebo příbuzný, který potřebuje okamžitou finanční pomoc. 
 
 Doporučujeme neklikat na podezřelé odkazy. Zda váš kontakt ví, že se z jeho WhatsApp účtu šíří podvodné zprávy, s ním můžete ověřit například telefonicky. A doporučujeme také zkontrolovat všechna připojená zařízení v aplikaci WhatsApp.

Podfukoshopýr karta podvodníka
Zprávoun: „Nazdar všichni! Vždyť mě znáte, nemám čas, tak pošlete, co máte!“ 

Jak se bránit podvodným zprávám?

  • Pokud vás kdokoliv přes zprávu žádá o peníze, vždy mu nejprve zavolejte a ověřte si, s kým komunikujete. Podvodník se může vydávat za kohokoli – například vašeho známého, nadřízeného apod.
  • Do odkazů, které vám přijdou, nezadávejte přístupy, hesla nebo autorizační kódy ke svým účtům, a to ani k účtům v chatovacích aplikacích. V tomto případě nemusí jít o pokus o zcizení peněz, ale můžete podvodníkům poskytnout přístupy k vašim datům a kontaktům, které využijí v dalších podvodech.
  • Kontrolujte si připojená zařízení v nastavení aplikace. Pokud vidíte neznámé zařízení, odstraňte ho.

Někdo už získal moje údaje

Zabraňte větším škodám a ihned zavolejte do banky

+420 955 512 230

+420 955 512 230

Nonstop blokace karet
+420 955 551 552

+420 955 551 552

Kontaktní centrum KB
po–⁠pá 7:00-⁠22:00, so–⁠ne 8:00-⁠22:00
Další kontakty
Self service