Obdrželi jste nebo
čekáte na novou kartu?

První kroky s novou
platební kartou KB

 

10 zásad jak zacházet s kartou

  1. Na kartě jsou skutečné peníze – když s ní platíte, je to jako kdybyste vytahovali peníze z peněženky
  2. Karta je jen vaše. Vždy víte, kde ji máte a nikomu ji nepůjčujete
  3. Kartu máte buď u sebe (ideálně v peněžence) nebo doma na jednom bezpečném místě
  4. Kartu si můžete nahrát i do mobilu nebo hodinek. Platby potvrdíte bezpečně otiskem prstu nebo rozpoznáním obličeje
  5. Karta není aktivní, dokud ji buď nepoužijete v bankomatu, nebo ji nevložíte v obchodě do terminálu
  6. Platíte bezkontaktně – přiložením karty k terminálu v obchodě. Že se karta načetla, poznáte podle pípnutí terminálu. Do terminálu ji vkládáte jen když to terminál požaduje
  7. Předtím, než začnete vybírat z bankomatu, rozhlédněte se kolem sebe, aby vás nikdo nerušil. Bezkontaktně vybírejte i z bankomatu, pokud to umí
  8. PIN ke kartě znáte jenom vy. Nelíbí se vám nebo si ho nemůžete zapamatovat? Jednoduše si ho změňte v bankomatu KB
  9. Kartou pohodlně zaplatíte i na internetu. Platbu potvrdíte kódem, který vám přijde v SMS nebo KB Klíčem
  10. Dávejte na kartu pozor, její číslo nikomu neříkejte ani nesdílejte její fotky na sociálních sítích

Hodí se vědět

obvykle do 5 dnů od popisu smlouvy vám karta přijde do schránky.

TIP: platit můžete i dříve než si vyzvednete kartu díky mobilním platbám Google Pay a Apple Pay Jakmile ji uvidíte ve své Mobilní bance ve stavu před aktivací nebo kdykoliv později jako aktivní, je možné kartu digitalizovat.

Standardní doba doručení karty je do 5 pracovních dní od podpisu smlouvy nebo od schválení vlastního designu MojeKarta. Pokud poštovní zásilku neobdržíte do 10 pracovních dnů kontaktuje Klientskou linku platebních karet na nonstop telefonním čísle +420 955 512 230.

Obnovená karta vám bude zaslána na vaši adresu v druhé polovině posledního měsíce její platnosti. Pokud si obnovenou kartu budete vyzvedávat na pobočce KB, bude tam pro vás nachystána cca 10 dnů před koncem platnosti původní karty a o možnosti jejího vyzvednutí od nás obdržíte zprávu emailem.

V případě, že máte podezření, že bylo se zásilkou s kartou manipulováno nebo byla porušena, kontaktujte neprodleně nonstop Klientskou linku platebních karet +420 955 512 230.

Platbou v obchodě nebo na bankomatu výběrem hotovosti nebo aktivační transakcí

K aktivaci karty budete potřebovat znát její PIN.

PIN si jednoduše zobrazíte na Detailu karty v Mobilní bance nebo v internetovém bankovnictví MojeBanka nebo MojeBanka Business, případně jste ho získali z SMS podle návodu, který vám přišel spolu s kartou.

Jakmile máte PIN, můžete kartu aktivovat jedním z následujících způsobů:

  • Platbou v obchodě vložením karty do terminálu a potvrzení správným PIN nebo
  • Výběrem hotovosti z jakéhokoliv bankomatu vložením karty a potvrzením správným PIN nebo
  • Vložením karty do bankomatu KB a bez výběru hotovosti volbou Další služby – Aktivace karty.

Kartu si můžete aktivovat také pro jednoduché a moderní placení mobilem, hodinkami nebo náramkem. Podporujeme Google Pay, Apple Pay, Fitbit Pay i Garmin Pay. Návod jak na to.

Ještě by vás mohlo zajímat

  • Pokud kartu neaktivujete do 360 dní a to ani pro mobilní platby, banka kartu zruší
  • Kartu doporučujeme aktivovat na území ČR
  • Máte-li problémy s aktivací, kontaktujte nonstop Klientskou linku platebních karet +420 955 512 230 ,

Svůj PIN si zobrazíte v aplikaci Mobilní banka nebo internetovém bankovnictví MojeBanka 

Pokud nemáte možnost zobrazení, můžete zažádat také o opětovné zaslání PIN:

  • V internetovém bankovnictví MojeBanka sekce Karty / Přehled karet / Detail karty
  • Na pobočce
  • Na klientské lince platebních karet +420 955 512 230

Poplatek za zaslání PINu najdete v Sazebníku.

Další informace k získání PINu

  • O zaslání PIN může zažádat majitel účtu, ke kterému je karta vydána, případně držitel karty
  • Zobrazit PIN ve své Mobilní bance / Mobilní bance Business a internetovém bankovnictví MojeBanka / MojeBanka Business může jen držitel karty
  • Zobrazit PIN je možné v aktuálně podporovaných verzích v Mobilní bance / Mobilní bance Business a internetovém bankovnictví MojeBanka / MojeBanka Business dle Technických podmínek.

Co dělat když mi nevyhovuje PIN ke kartě?

PIN ke kartě je určen pouze vám. Měli byste být schopní si ho zapamatovat – z bezpečnostních důvodů si ho nikam nezaznamenávejte. Jednoduše si ho můžete změnit na kterémkoli našem bankomatu.

Kdy si PIN změnit

  • Kdykoli vám PIN nevyhovuje
  • Doporučuje se PIN měnit také po určitých časových intervalech
  • Okamžitou změnu PIN proveďte, pokud máte podezření, že by váš někdo mohl znát váš PIN. Máte-li podezření na zneužití karty, ihned ji nechte zablokovat na nonstop Klientské lince platebních karet na čísle +420 955 512 230.

Jak by měl vypadat nový PIN

PIN by měl být především tajný, a tudíž zapamatovatelný. Na druhou stranu není při změně PIN z hlediska bezpečnosti možné použít nejjednodušší číselnou kombinaci tj. čtyři stejná čísla (např. 1111) nebo řadu po sobě jdoucích čísel (např. 1234 nebo 8765). Nedoporučují se ani jiné číselné údaje, které je možné jednoduše zjistit např. čísla, která mají souvislost se jmény rodinných příslušníků, jejich datem narození, jejich telefonním číslem nebo číselné kombinace alarmů, bezpečnostních schránek, vstupů dveří apod.

TIP: Pokud si na PIN nebudete i po změně moct vzpomenout, můžete si ho kdykoli zobrazit viz výše.

Nezapomeňte na bezpečnostní doporučení pro PIN

  • PIN je určený pouze vám. Nesdělujte ho nikomu ani v rámci rodiny.
  • Nezaznamenávejte si ho na kartu, nenoste ho společně s ní. 
  • PIN zadávejte vždy samostatně bez asistence třetích osob. Nezadávejte svůj PIN do jiných zařízení např. vstupních zámků dveří.
  • Před zobrazením PIN v internetovém a mobilním bankovnictví se ujistěte, že nikdo nevidí, jaký zadáváte PIN.
  • Při platbách na internetu nikdy nezadávejte váš PIN.

Platnost své karty najdete vyznačenu na své kartě ve formátu měsíc/rok

Obnovení karty

Platnost karty je obvykle 3 roky od data vydání a končí půlnocí posledního dne v měsíci vyznačeném na kartě (VALID THRU). Ověřit platnost karty je možné také v Mobilní bance / Mobilní bance Business nebo internetovém bankovnictví MojeBanka nebo MojeBanka Business.

O novou kartu žádat nemusíte, vydáme vám automaticky novou, pokud máte nastavenou automatickou obnovu karty.

Nedohodneme-li se jinak, pošleme vám ji poštou na vaši adresu v druhé polovině posledního měsíce její platnost. V internetovém bankovnictví MojeBanka si můžete zkontrolovat jakou máte nastavenou adresu pro zaslání karty a případně si ji změnit.

Pokud máte u své karty nastaveno předání na pobočce a chcete kartu zaslat raději poštou, stačí si to do konce měsíce předcházejícího expiraci karty, změnit v internetovém bankovnictví MojeBanka (MojeBanka Business), případně se obrátit na svého bankovního poradce, který vám ochotně se změnou pomůže.

Při převzetí obnovené karty na pobočce, pro vás bude připravena k vyzvednutí cca 10 dnů před koncem platnosti původní karty a o možnosti jejího vyzvednutí od nás obdržíte zprávu emailem.

Co se starou kartou?

Starou kartu nám můžete vrátit na kterémkoliv obchodním místě nebo ji prosím sami znehodnoťte přestřižením čipu a magnetického proužku a ideálně rozstříháním na malé kousky.

Na každé kartě je uvedeno její číslo, platnost neboli expirace, jméno držitele karty, kontrolní kód CVV / CVC . Tyto údaje mohou být uvedeny na přední i zadní straně karty. Na některých kartách naleznete i podpisový proužek. Další důležitá věc, kterou můžete na své kartě vyčíst je i číslo na Klientskou linku platebních karet, kam volejte v případě potřeby podpory ke kartám.

Přední strana karty

  • Číslo karty
  • Jméno držitele na kartě
  • Platnost karty (VALID THRU MONTH/YEAR)

Zadní strana karty

  • CVV / CVC kód podpis pokud je podpisový proužek
  • Telefonní číslo na KLPK
  • Vyrobeno v České republice

Kartu, která má podpisový proužek, je nutné na něj podepsat, aby byla platná. Nejlépe to jde tenkým černým nesmazatelným fixem.

Dříve byl podpisový proužek důležitým prvkem pro ověření plateb kartou, ale s rozvojem technologií a zejména s použitím čipů jeho význam upadá. S kontrolou podpisu z účtenky s podpisem na kartě se tak už můžete setkat spíše ojediněle mimo Evropu.

Oznámení o platbě kartou si snadno nastavíte v aplikaci Mobilní banka nebo internetovém bankovnictví MojeBanka. Pomůžeme vám také na pobočce nebo na Klientské lince platebních karet.


Aktualizováno: 07. 10. 2020