Svůj PIN si zobrazíte v aplikaci Mobilní banka nebo internetovém bankovnictví MojeBanka
Pokud nemáte možnost zobrazení, můžete zažádat také o opětovné zaslání PIN:
- V internetovém bankovnictví MojeBanka sekce Karty / Přehled karet / Detail karty
- Na pobočce
- V Podpoře karet KB na +420 955 512 230
Poplatek za zaslání PINu najdete v Sazebníku.
Další informace k získání PINu
- O zaslání PIN může zažádat majitel účtu, ke kterému je karta vydána, případně držitel karty
- Zobrazit PIN ve své Mobilní bance / Mobilní bance Business a internetovém bankovnictví MojeBanka / MojeBanka Business může jen držitel karty
- Zobrazit PIN je možné v aktuálně podporovaných verzích v Mobilní bance / Mobilní bance Business a internetovém bankovnictví MojeBanka / MojeBanka Business dle Technických podmínek.
Co dělat když mi nevyhovuje PIN ke kartě?
PIN ke kartě je určen pouze vám. Měli byste být schopní si ho zapamatovat – z bezpečnostních důvodů si ho nikam nezaznamenávejte. Jednoduše si ho můžete změnit na kterémkoli našem bankomatu.
Kdy si PIN změnit
- Kdykoli vám PIN nevyhovuje
- Doporučuje se PIN měnit také po určitých časových intervalech
- Okamžitou změnu PIN proveďte, pokud máte podezření, že by váš někdo mohl znát váš PIN. Máte-li podezření na zneužití karty, ihned ji nechte zablokovat na nonstop Podpoře karet KB na čísle +420 955 512 230.
Jak by měl vypadat nový PIN
PIN by měl být především tajný, a tudíž zapamatovatelný. Na druhou stranu není při změně PIN z hlediska bezpečnosti možné použít nejjednodušší číselnou kombinaci tj. čtyři stejná čísla (např. 1111) nebo řadu po sobě jdoucích čísel (např. 1234 nebo 8765). Nedoporučují se ani jiné číselné údaje, které je možné jednoduše zjistit např. čísla, která mají souvislost se jmény rodinných příslušníků, jejich datem narození, jejich telefonním číslem nebo číselné kombinace alarmů, bezpečnostních schránek, vstupů dveří apod.
TIP: Pokud si na PIN nebudete i po změně moct vzpomenout, můžete si ho kdykoli zobrazit viz výše.
Nezapomeňte na bezpečnostní doporučení pro PIN
- PIN je určený pouze vám. Nesdělujte ho nikomu ani v rámci rodiny.
- Nezaznamenávejte si ho na kartu, nenoste ho společně s ní.
- PIN zadávejte vždy samostatně bez asistence třetích osob. Nezadávejte svůj PIN do jiných zařízení např. vstupních zámků dveří.
- Před zobrazením PIN v internetovém a mobilním bankovnictví se ujistěte, že nikdo nevidí, jaký zadáváte PIN.
- Při platbách na internetu nikdy nezadávejte váš PIN.