Tuzemský bezhotovostní platební styk

Platby a převody mezi účty českých bank.

Plaťte z mobilu, počítače,
na pobočce i po telefonu

PŘEVOD MEZI ÚČTY KB
IHNED

Bezpečné a spolehlivé platby

Platby mezi účty u KB zaúčtujeme okamžitě

Platby zadáte online, na pobočce i po telefonu

Zákaznická podpora denně od 8 do 22 hodin

Sjednejte si

Na pobočce

Domluvte si schůzku v den i čas, který vám vyhovuje.

Po telefonu

Vše nechte na nás. Vyplňte své telefonní číslo a my vám zavoláme.

Načítám

Hodí se vědět

  • Tuzemské platby jsou bezhotovostní převody v Kč a cizí měně mezi účty v KB nebo převody v Kč do jiných bank v ČR účtované prostřednictvím ČNB
  • Může jej využít každý, kdo u nás má vedený účet určený pro platební styk
  • Platby a inkasa v Kč nebo v cizí měně v rámci banky provádíme ihned
  • Všechny platby můžete zadávat až 364 dní před požadovaným dnem splatnosti
  • Příkazy k úhradě i příkazy k inkasu do 500 000 Kč můžete vhazovat do samoobslužného boxu
  • Pro inkasa v rámci banky musí být měna platby stejná jako měna účtu plátce inkasa a měna účtu příjemce inkasa

Platby můžete zadávat:

  • online
  • importovat v dávce v aplikaci MojeBanka Business, Profibanka, Přímý kanál nebo přes aplikaci MultiCash KB

Pro expresní platby v Kč do jiných českých bank zaručujeme připsání platby ve stejný pracovní den, když:

  • prostřednictvím přímého bankovnictví zadáváte „expres“ příkaz v den splatnosti do 14:00
  • papírovým příkazem super expres zadáváte příkaz v den splatnosti nejpozději do 11:30 hodin na pobočce

Tyto časy platí pro platby do 500 000 Kč.

Trvalé příkazy k úhradě v Kč i v cizí měně slouží pro opakované převádění pevné částky v Kč nebo cizí měně v určitém termínu na účet stejného příjemce

  • Příkaz lze zadat, změnit či zrušit v přímém bankovnictví nebo na pobočce
  • Papírový příkaz s částkou do 100 000 Kč lze vhodit do samoobslužného boxu
  • Na účet v KB můžete platbu zadat v různých měnách, do jiné banky pouze v Kč

Rozlišujeme 3 typy automatických převodů:

  • převod nadměrného zůstatku s pevným termínem (čisticí převod) – zadáte limit, termín a parametry převodu; pokud je v termínu překročen limit, je proveden převod
  • převod nadměrného zůstatku bez pevného termínu – zadáte limit a parametry převodu; pokud je překročen limit, je proveden převod
  • převod pro udržení minimálního zůstatku – zadáte limit a parametry převodu; pokud zůstatek na účtu klesne pod limit, je proveden převod z jiného účtu u KB

Platby SIPO můžete využít pouze u účtů pro fyzické osoby (občany).

SIPO můžete sjednat, změnit i zrušit v přímém bankovnictví, papírový příkaz můžete vhodit do samoobslužného boxu

Zúčtování provádíme 11. až 13. den v měsíci, pokud na účtu není dostatečný zůstatek, druhý pokus o zaúčtování je proveden 19. až 21. den v měsíci

U povolení inkasa si určíte limit, frekvenci plateb a účet, který si můžete peníze z vašeho účtu stáhnout.

Úhrada probíhá na základě požadavku příjemce platby

Inkaso můžete zadat, změnit či zrušit v přímém bankovnictví nebo na pobočce, papírový příkaz s částkou do 100 000 Kč můžete vhodit do samoobslužného boxu

Dokumenty ke stažení:

Všeobecné obchodní podmínky KB (PDF, 418 kB)

Oznámení o provádění platebního styku - aktuálně platné znění se změnovým listem (PDF, 532 kB)

Lhůty zúčtování plateb (PDF, 116 kB)

Corporate News – novinky v platebním styku (PDF, 1,4 MB)