Blokace je vratná, stoplistace ne. Banka kartu sama zablokuje po opakoveně chybném zadání PINu nebo při podezření ze zneužití karty (například když si najednou všimneme provedené platby z druhého konce světa, přestože jste před chvílí platili nákup v supermarketu v Praze). O blokaci vám vždy informujeme buď předem nebo okamžitě po jejím provedení – telefonicky, e-mailem, nebo písemně. Kartu potom můžeme buď odblokovat, nebo vám vydáme novou, pokud opravdu došlo ke zneužití a nebylo by tedy bezpečné ji dál používat.
Stoplistace znamená, že kartu umístíme na tzv. Stoplist, tedy seznam karet, které jsme deaktivovali. To se stane potom, co nám zavoláte, že jste kartu ztratili, někdo vám ji ukradl, nebo máte podezření, že někdo zná její údaje. Stoplistujeme také karty, které je potřeba zrušit z jiných důvodů. Stoplistovanou kartu už nemůžeme znovu aktivovat. Místo toho vám vydáme novou.