Mobilní platby jsou rychlé, bezpečné a v Česku jsou čím dál tím oblíbenější. Platební karta v mobilu neobsahuje citlivé údaje a nehrozí, že by někdo „odkoukal“ váš PIN. Platit můžete mobilem nebo hodinkami, v případě Applu dokonce i tabletem nebo notebookem. V Komerčce podporujeme mobilní platby přes všechny platformy na českém trhu – Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay. Přečtěte si, jak jednotlivé mobilní platby aktivovat a používat.

Platby pomocí mobilu a chytrých hodinek se zejména v posledních letech výrazně rozmáhají. Podle průzkumu České bankovní asociace platila pětina Čechů v první polovině roku 2021 mobilem. Česko je dlouhodobě na celosvětové špičce v bezkontaktním placení, včetně mobilních plateb.

Mít platební kartu v mobilu nebo hodinkách je nejen pohodlné (nemusíte s sebou nosit peněženku), ale i bezpečné. Citlivé údaje z karty (číslo, platnost a CVV) se totiž v zařízeních nikde neukládají a jsou nahrazeny tzv. tokenem – náhodně generovaným speciálním autentizačním kódem. Číslo karty se nikam neodesílá ani během plateb.

Kartou v mobilu vyberete také z bezkontaktních bankomatů. Během placení nepotřebujete mít zapnutá mobilní data ani být připojeni na wifi. V platební aplikaci můžete mít uloženo několik karet a mezi nimi přepínat podle toho, kterou chcete zrovna použít. Pokud vlastníte zařízení Apple, máte v něm už od výrobce nainstalovanou aplikaci Wallet, telefony Android také obvykle koupíte už s nainstalovanou aplikací Google Pay, nemusíte tedy nic stahovat.

Veškeré limity pro placení si snadno nastavíte v Mobilní bance nebo v internetovém bankovnictví.

Kde a jak zaplatíte kartou v mobilu nebo hodinkách

Všude, kde mají bezkontaktní platební terminál. Podmínkou je, že vaše zařízení (mobil nebo hodinky) musí mít aktivované mobilní platby a zabudovanou technologii NFC (Near Field Communication), která umožňuje komunikaci s platebním terminálem na blízkou vzdálenost.

Jestli má váš mobil nebo hodinky v sobě NFC čip, se dozvíte na webových stránkách výrobce nebo prodejců vašeho telefonu, hledejte podle názvu a typu vašeho zařízení. 

Pro placení stačí mobil jen rozsvítit nebo odemknout, přiblížit k terminálu a počkat na typické pípnutí. U telefonu s operačním systémem Android je potřeba zadat PIN, pokud platíte více než 500 Kč. Apple zas vyžaduje ověření totožnosti ještě před platbou podle toho, jak máte na telefonu nastaveno – otiskem prstu, rozpoznáním obličeje nebo číselným kódem. 

Placení chytrými hodinkami bývá ještě jednodušší, většinou jen zmáčknete tlačítko pro aktivaci/rozsvícení hodinek a přiložíte zápěstí s hodinkami k terminálu.

Apple Pay a Google Pay umožňují kromě placení v obchodech také platby na internetu.

Jak nahrát platební kartu do mobilu nebo hodinek

V Komerčce podporujeme mobilní platby Apple Pay, Google Pay, Garmin Pay a Fitbit Pay, jak pro kreditní i debetní karty, Visa i Mastercard.
V internetovém bankovnictví si aktivujte mobilní platby . Kartu si do mobilu nahrajte podle přehledných návodů, jak aktivovat jednotlivé mobilní platby.

Apple Pay

Apple Pay aktivujete v aplikaci Wallet, která je na všech zařízeních Apple nainstalovaná už od výrobce. Platit můžete zařízeními iPhone, Apple Watch, iPad i Mac (verze Pro s Touch ID). Pomocí Apple zaplatíte i v různých aplikacích nebo na stránkách otevřených v prohlížeči Safari na iPhonu, iPadu nebo Macu.

Placení umožníte otiskem prstu (Touch ID) nebo rozpoznáním tváře (Face ID), případně zadáním hesla (číselného kódu), pokud nemáte biometrické ověření nastaveno. Na hodinkách Apple Watch pak stačí dvakrát zmáčknout boční tlačítko.

Návod, jak nastavit Apple Pay >> 

Google Pay

Platby přes Google Pay si nastavíte v Mobilní bance. Platit můžete telefony s operačním systémem Android 8 nebo vyšším. Při placení v obchodech stačí rozsvítit obrazovku telefonu a přiložit ho k terminálu. V některých případech budete muset telefon odemknout (platby nad 500 Kč nebo pokud jste platili bez odemčení třikrát po sobě). Aplikaci Google Pay nemusíte otevírat.

Návod, jak nastavit Google Pay >>

Garmin Pay

Platit můžete i různými chytrými hodinkami od Garminu, přes Garmin Pay. Tuto službu aktivujete přes aplikaci Garmin Connect ve svém telefonu. Tam si i nastavíte 4místné heslo pro placení.

Heslo stačí zadat jednou za 24 hodin nebo dokud nesundáte hodinky z ruky. PIN nemusíte zadávat ani u vyšších plateb. Na hodinkách jen vyberete ikonu Garmin Pay, platební kartu a přiložíte hodinky k terminálu.

Návod jak nastavit Garmin Pay >>

Fitbit Pay

Fitbit Pay funguje obdobně. Do telefonu si stáhnete aplikaci Fitbit, ve které nastavíte heslo.

Při placení pak stisknete tlačítko na hodinkách, dokud neucítíte vibraci. Vyberete platební kartu a přiložíte hodinky k terminálu.

Návod, jak nastavit Fitbit Pay >>

Platební karta v mobilu se po nahrání aktivuje automaticky

Jakmile si platební kartu nahrajete do mobilu nebo hodinek, aktivuje se automaticky sama. Až vám skončí platnost karty a dostanete od nás novou, přenesou se vám údaje o nové kartě samy do vašeho zařízení.

Pokud budete chtít používat i plastovou kartou, aktivujete ji platbou přes vložení do platebního terminálu nebo výběrem z bankomatu.

Platební karta v mobilu a bezpečnost

Případné podezřelé transakce monitorujeme. Když máme dojem, že dochází k neoprávněné transakci, okamžitě vám zavoláme a situaci s vámi vyřešíme.

Pokud ztratíte zařízení, kde máte uloženou kartu, volejte hned v Podpoře karet KB 955 512 230. Kartu vám ze zařízení odebereme, aby ji nikdo nemohl zneužít. Plastovou kartu můžete dál používat a vytvořit si její digitální verzi v novém telefonu nebo hodinkách.

Pokud si nejste jistí, jestli jste kartu neztratili nebo vám ji někdo neukradl, můžete si ji přes mobilní bankovnictví jednoduše zamknout. Když pak zjistíte, že jste ji jen zapomněli doma, zase ji odemknete. Kdyby byla karta opravdu zneužita, zavoláte nám a společně ji stoplistujeme.

Ještě více bezpečnosti s kreditní kartou

Když platíte kreditkou, používáte peníze banky a vaše vlastní peníze jsou tak v bezpečí. Navíc s ní můžete získat různé slevy u partnerů, cestovní pojištění, a ještě dostávat procento z plateb na penzijní spoření.

Pokud máte podezření, že vaši kreditní kartu někdo zneužil, nebo jste si ve výpisu všimli transakcí, které jste neprováděli, kontaktujte nás co nejrychleji v Podpoře karet KB +420 955 512 230.

JAK SI VYBRAT PLATEBNÍ KARTU

Společně pro vás vybereme tu nejvhodnější kartu

Po telefonu

V dalším kroku vyplňte své telefonní číslo a my se vám ozveme.

Načítám